Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Gå ned 1 kg i uken?

Medlem
    Ble medlem
    05-2009

Gå ned 1 kg i uken?

Jeg har tidligere lest at det er fullt mulig å gå ned 0,5 - 1 kg i uken hvis du vil det. Må du deffe for å gå ned feks. 1 kg i uken , eller mener de at personen må minske kaloriinntaket sitt?

Jeg har tenkt å prøve meg på dette, men vil gjøre det på "riktig" måte for å nå målene mine. Så derfor har jeg tenkt å bruke 'mat på data' programmet for å få en oversikt over hvor høyt kaloriinntaket mitt er, og deretter hvordan fordelingen av protein,karbs og fett fordelingen min ser ut. Hvilken fordeling er det jeg bør ligge på hvis jeg vil ned i vekt? Er det noen som har en god "diett" som funker i feks 1 måned?
    If you're not the best, then you're just like the rest .

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    "å deffe" er byggerslang for å kutte vekt. Det er fullt mulig å klare 0,5 til 1 kg i uka. Svarer deg siden i dag ettersom jeg nå sitter på bussen...hehe
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hei igjen!

Å deffe innebærer å minske kaloriinntaket sitt. Samtidig handler det også om fornuftig fordeling mellom makroernæringsstoffene slik at mest mulig muskelmasse ivaretas.

For å gå litt mer konkret til verks vil jeg anbefale deg å ha et kombinert program av styrke og kardiotrening kombinert med en diett sånn ca. etter følgende retningslinjer:

Rundt 100 gr protein om dagen
    Under 100 gram karbohydrat om dagen
    Rundt 50 gram (sunt) fett om dagen.

Dette vil gi ca. 1200-1250 kcal, sannsynligvis i området hvileforbrenningen din. Ved et aktivitetsnivå som tilsier et merforbruk på drøye 1000 kcal (via aktivitet og trening) over dette vil du gå ned ca. 1 kg i uken. 500 kcal over dette vil gi ca. 0,5 kg i uken. Husk forøvrig at treningsutstyr ofte lyver på kaloriforbruket.

Dette er veldig enkelt forklart, men skulle man gå veldig omfattende til verks her blir jeg sittende å skrive til neste år.

Klarer du å følge disse retningslinjene med godt valg av sunne matvarer, så fungerer det nok veldig greit.

Fokuser på å spise magre proteinkilder slik som kjøtt, kylling og fisk sammen med mest mulig grønnsaker, ev. også magre meieriprodukter slik som mager kesam, skummet melk etc.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Karina2k Vis post
    ...Jeg har tenkt å prøve meg på dette, men vil gjøre det på "riktig" måte for å nå målene mine.....

Er det noen som har en god "diett" som funker i feks 1 måned?
    hei du!
    du fikk nettopp ett veldig godt svar så hør på det.
    Ville bare tilføye at om du vil gjøre det på riktig måte, som du sier, bør du tenke mer langsiktig enn en "en god diett som funke på en mnd". Er du sikker på at vekttap er det du trenger? mulig jeg tar feil, men mener å huske at du allerede er på en ganske grei vekt? Det er faktisk sunnere for kroppen med en stabil vekt, enn å skulle tvinge seg ned noen ekstra pynte kilo. Ofte tror vi jenter t slanking er løsningen, mens det ofte gjør underverker for kroppens fysikk og heller t i med litt skikkelig styrketrening.

Dropp øvelsene med lette vekter og ørten reps. Treng tungt (8-12 reps x 2-3 serier), og med øvelser som aktiverer store deler av kroppen (knebøy, markløft, dips, chins osv..). Tror nok at en del muskler på kroppen vil gjøre enda bedre for kroppen, enn vektreduksjon Lykke til!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Hei igjen!

Å deffe innebærer å minske kaloriinntaket sitt. Samtidig handler det også om fornuftig fordeling mellom makroernæringsstoffene slik at mest mulig muskelmasse ivaretas.

For å gå litt mer konkret til verks vil jeg anbefale deg å ha et kombinert program av styrke og kardiotrening kombinert med en diett sånn ca. etter følgende retningslinjer:

Rundt 100 gr protein om dagen
    Under 100 gram karbohydrat om dagen
    Rundt 50 gram (sunt) fett om dagen.

Dette vil gi ca. 1200-1250 kcal, sannsynligvis i området hvileforbrenningen din. Ved et aktivitetsnivå som tilsier et merforbruk på drøye 1000 kcal (via aktivitet og trening) over dette vil du gå ned ca. 1 kg i uken. 500 kcal over dette vil gi ca. 0,5 kg i uken. Husk forøvrig at treningsutstyr ofte lyver på kaloriforbruket.

Dette er veldig enkelt forklart, men skulle man gå veldig omfattende til verks her blir jeg sittende å skrive til neste år.

Klarer du å følge disse retningslinjene med godt valg av sunne matvarer, så fungerer det nok veldig greit.

Fokuser på å spise magre proteinkilder slik som kjøtt, kylling og fisk sammen med mest mulig grønnsaker, ev. også magre meieriprodukter slik som mager kesam, skummet melk etc.
    Tusen takk for bra tips

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    I stedet for å starte en ny tråd.

Hva er forumets formening om styrkeøkninger og hypertrofi på kaloriunderskudd?

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    hei du!
    du fikk nettopp ett veldig godt svar så hør på det.
    Ville bare tilføye at om du vil gjøre det på riktig måte, som du sier, bør du tenke mer langsiktig enn en "en god diett som funke på en mnd". Er du sikker på at vekttap er det du trenger? mulig jeg tar feil, men mener å huske at du allerede er på en ganske grei vekt? Det er faktisk sunnere for kroppen med en stabil vekt, enn å skulle tvinge seg ned noen ekstra pynte kilo. Ofte tror vi jenter t slanking er løsningen, mens det ofte gjør underverker for kroppens fysikk og heller t i med litt skikkelig styrketrening.

Dropp øvelsene med lette vekter og ørten reps. Treng tungt (8-12 reps x 2-3 serier), og med øvelser som aktiverer store deler av kroppen (knebøy, markløft, dips, chins osv..). Tror nok at en del muskler på kroppen vil gjøre enda bedre for kroppen, enn vektreduksjon Lykke til!
    Ja, det syntes jeg også!
    Nei, men jeg har jo en grei vekt det vet jeg jo. Men jeg vil ned i fettprosent for min egen del, for å se hva jeg klarer å oppnå. Jeg har aldri klart å gå ned i fettprosent før, så dette blir en erfaring personlig også Vekten skal også ned bittelitt, ikke fordi jeg syntes jeg er feit eller noe. Men bare for jeg vil det selv. Men takker for tips uansett! Du har mange gode råd

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    I juni sier du at du er 161 cm og 57 kg, og nå er du interessert i å miste 1 kg i uken. Så sant du ikke har bulket noe helt enormt de siste 5-6 månedene synes jeg det er et rimelig perverst spørsmål du kommer med.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Har man høy fettprosent, så har man høy fettprosent
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis post
    I stedet for å starte en ny tråd.

Hva er forumets formening om styrkeøkninger og hypertrofi på kaloriunderskudd?
    Kommer ann på om man har mye å ta av. Man kan fint øke i styrke om man ligger på 20-30%fett og går ned, værre når man er feks fra 10%fett og skal ned til 6-7 eks.
    Ain't nothing to it, but to do it!

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    I juni sier du at du er 161 cm og 57 kg, og nå er du interessert i å miste 1 kg i uken. Så sant du ikke har bulket noe helt enormt de siste 5-6 månedene synes jeg det er et rimelig perverst spørsmål du kommer med.
    Lol.
    Fatter ikke helt hvorfor du bryr deg om hva jeg skal og ikke . Jeg skal ikke ned fordi jeg er feit eller noe som helst, jeg skal ned fordi jeg selv VIL og for å se hva jeg klarer å oppnå.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    (*)iF yOuR'e nOt tHe BesT tHen, Your juSt LiKe The rEsT(*)
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Merk deg at dersom du gjør noe sånt "for moro skyld" og deffer deg ned i en svært lav fettprosent, vil du venne deg til det og føle deg feit med en gang du går opp i vekt igjen.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

treningsnarkoman Talita sin avatar
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Karina2k Vis post
    Lol.
    Fatter ikke helt hvorfor du bryr deg om hva jeg skal og ikke . Jeg skal ikke ned fordi jeg er feit eller noe som helst, jeg skal ned fordi jeg selv VIL og for å se hva jeg klarer å oppnå.

det var det jeg sa når jeg hadde spiseforstyrrelser... du kommer til å ende opp med "bare en kilo til" sykdommen hvis du har den instillingen du har nå...

du er normalvektig, men om du bare har tenkt deg å gå ned noen få kilo, så prøv ketose... og venn deg gradvis til å spise normalt igjen, for å vedlikedholde vekten... det funket for meg når jeg igjen fikk et normalt forhold til mat igjen.

har ligget på samme vekten +- 2 kilo siden. nå synes ikke to kg så mye på meg siden jeg er 20 cm høyere enn deg, men du skjønner sikkert tegningen
    Pain is just weakness leaving the body!

Medlem
    Ble medlem
    05-2009
    Sitat Opprinnelig skrevet av Talita Vis post
    det var det jeg sa når jeg hadde spiseforstyrrelser... du kommer til å ende opp med "bare en kilo til" sykdommen hvis du har den instillingen du har nå...

du er normalvektig, men om du bare har tenkt deg å gå ned noen få kilo, så prøv ketose... og venn deg gradvis til å spise normalt igjen, for å vedlikedholde vekten... det funket for meg når jeg igjen fikk et normalt forhold til mat igjen.

har ligget på samme vekten +- 2 kilo siden. nå synes ikke to kg så mye på meg siden jeg er 20 cm høyere enn deg, men du skjønner sikkert tegningen
    Jepp, fatter altså.
    Men jeg er ikke syk, og har et helt normalt forhold til mat =) Det har jeg alltid hatt. Men takk for tipset om ketose =)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.