Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Glutenfritt kosthold

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004

Glutenfritt kosthold

Prøvde å søke gjennom forumet ved hjelp av google uten å finne noe veldig om dette temaet. Er det noen som har erfaring, eventuelt kjenner til litteratur på dette evnet knyttet til trening?

Selv har jeg eliminert glutenholdig mat i mitt kosthold og hatt store forbedringer i hverdagen i form av økt energi og fraværende mageproblemer. Venter på time hos fastlegen for en blodprøve om jeg har glutenintoleranse.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Dekadent n00b Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Dersom du skal utredes for cøliaki må du ikke begynne et glutenfritt kosthold før det er påvist sykdom ved blodprøve/biopsi.
    Skal stille til høsten :)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Prøvde å søke gjennom forumet ved hjelp av google uten å finne noe veldig om dette temaet. Er det noen som har erfaring, eventuelt kjenner til litteratur på dette evnet knyttet til trening?

Selv har jeg eliminert glutenholdig mat i mitt kosthold og hatt store forbedringer i hverdagen i form av økt energi og fraværende mageproblemer. Venter på time hos fastlegen for en blodprøve om jeg har glutenintoleranse.
    Det er jeg klar over. Er tilbake på "vanlig" kost i påvente av utredning. Hvor lang tidsperiode er egentlig nødvendig for tilfredsstillende prøver?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Dekadent n00b Sternum sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Bra. Hvor lang periode du må spise glutenholdig kost er nok individuelt, men jeg vil tro det kan være snakk om noen måneder give or take.

For øvrig burde ikke et glutenfritt kosthold stoppe deg når det gjelder trening, du må naturligvis være obs på innhold i ulike matvarer, men utover det lever du normalt.
    Skal stille til høsten :)

Lignende tråder

1. DC kosthold
    By Yngwie in forum Kosthold
    Svar: 28
    Nyeste innlegg: 03-06-05, 09:00
  2. Kosthold
    By Sane in forum Kosthold
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 28-07-04, 02:05
  3. kosthold! ??
    By bajas in forum Kosthold