Hei høvdinger, ønsk meg velkommen.
Jeg skal begynne å trene om kort tid, men først skal jeg legge på meg 10kg +- (er vel dette dere muskelkjemper kaller for bulk). Bestilte noe weight gainer fra tn.no, etter å ha lest anbefalinger fra andre (dette skulle ikke være like kviseframkallende som mye annet). Det funka jævla dårlig, kviser poppa ut her og der, så da var det takk og farvel til weight gaineren. Dyrt var det også.
På søndag bestemte jeg meg for å lage en på egenhånd av greier jeg spiser hver dag, det vil si havregryn/musli, mandler, jordbærsyltetøy, i tillegg til litt solbærsaft for å få litt smak på shaken. Starta med å måle opp 150 gram med en eske musli vi hadde liggende, 100 gram er 440kcal så dette skulle etter mine beregninger bli 660 kcal. Da jeg målte opp 150 gram mandler (975 kcal), tenkte jeg faen, kan det en shake virkelig inneholde så mye kalorier? Etter å ha tatt noen spiseskjeer med syltetøy og olivenolje, endte jeg opp med en shake på 1880 kalorier.
Den smakte stekte røyskattlabber, men klarte og tvinge den i meg.
Til info blanda jeg innholdet i shaken med 4,5 dl vann.
Etter å ha fått i meg 2 av disse shakene siden i går, har jeg faktisk gått opp 1 kilo (etter å ha stått på vekta samma klokkeslett, jeg satt meg også på dass begge gangene før veiing).
Ved siden av disse shakene spiser jeg 5-6 skiver på jobb med servelat og sennep + en baguett med ost og skinke i kantina. Jeg eter også 5-6 bananer som mellommåltid på jobben, i tillegg til en bolle frokostblanding når jeg kommer hjem, middag i 6 tida, i tillegg til kveldsmat.
Du gadd kanskje ikke å lese hele greia, men tenkte jeg ville gi dere muskelbunter litt info før jeg begir meg ut på spørsmålet: Er det virkelig bare så enkelt som å måle opp ingrediensene, finne ut antall kcal, kjøre på og bare hive det i mikser'n og blande med væske for å få den flytende?
Eller er det noe jeg ikke har fått med meg, som at jeg må gange og dele og plusse og brøkdele totalt antall kalorier på et eller annet? Jeg har ikke peiling, så jeg spør dere, og håper på svar som kommer meg til fornuft.
Takk

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat