Viser resultatene 1 til 32 av 32

Tråd: Hei, trenger litt hjelp ang hjemmelaga shake

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011

Talking Hei, trenger litt hjelp ang hjemmelaga shake

Hei høvdinger, ønsk meg velkommen.

Jeg skal begynne å trene om kort tid, men først skal jeg legge på meg 10kg +- (er vel dette dere muskelkjemper kaller for bulk). Bestilte noe weight gainer fra tn.no, etter å ha lest anbefalinger fra andre (dette skulle ikke være like kviseframkallende som mye annet). Det funka jævla dårlig, kviser poppa ut her og der, så da var det takk og farvel til weight gaineren. Dyrt var det også.

På søndag bestemte jeg meg for å lage en på egenhånd av greier jeg spiser hver dag, det vil si havregryn/musli, mandler, jordbærsyltetøy, i tillegg til litt solbærsaft for å få litt smak på shaken. Starta med å måle opp 150 gram med en eske musli vi hadde liggende, 100 gram er 440kcal så dette skulle etter mine beregninger bli 660 kcal. Da jeg målte opp 150 gram mandler (975 kcal), tenkte jeg faen, kan det en shake virkelig inneholde så mye kalorier? Etter å ha tatt noen spiseskjeer med syltetøy og olivenolje, endte jeg opp med en shake på 1880 kalorier.
    Den smakte stekte røyskattlabber, men klarte og tvinge den i meg.
    Til info blanda jeg innholdet i shaken med 4,5 dl vann.

Etter å ha fått i meg 2 av disse shakene siden i går, har jeg faktisk gått opp 1 kilo (etter å ha stått på vekta samma klokkeslett, jeg satt meg også på dass begge gangene før veiing).
    Ved siden av disse shakene spiser jeg 5-6 skiver på jobb med servelat og sennep + en baguett med ost og skinke i kantina. Jeg eter også 5-6 bananer som mellommåltid på jobben, i tillegg til en bolle frokostblanding når jeg kommer hjem, middag i 6 tida, i tillegg til kveldsmat.

Du gadd kanskje ikke å lese hele greia, men tenkte jeg ville gi dere muskelbunter litt info før jeg begir meg ut på spørsmålet: Er det virkelig bare så enkelt som å måle opp ingrediensene, finne ut antall kcal, kjøre på og bare hive det i mikser'n og blande med væske for å få den flytende?
    Eller er det noe jeg ikke har fått med meg, som at jeg må gange og dele og plusse og brøkdele totalt antall kalorier på et eller annet? Jeg har ikke peiling, så jeg spør dere, og håper på svar som kommer meg til fornuft.

Takk

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Troll?

Ikke bulk FØR du begynner å trene. Du blir bare feit.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Jeg er 186 høy og veier 68 kilo. Jeg har lyst til å legge på meg før sommern, jeg kan veie hvertfall 80 uten å værra feit

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Om du trener samtidig, får du med betydelig muskelmasse på kjøpet. Bedre med strekkmerker rundt armene enn rundt midjen. Fettet kommer du til å slite med å ha nok av før eller siden uansett.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Problemet er at jeg ikke får begynt med noe trening før neste lønning kommer (18 mars). Tror ikke jeg blir tjukkas på 3 uker, men føler allikevel jeg er nødt til å legge på meg. Trives bedre med meg sjæl når jeg har litt mere spekk på kroppen enn det jeg har nå iallfall, det teller litt for meg.
    Men tilbake til spørsmålet, er det virkelig så enkelt som å måle/veie opp antall ingredienser, finne ant kalorier og blande det ut? Vil noen av kaloriene "forsvinne" om jeg hiver det i mikser'n?

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Du har råd til nok mat til å legge på deg men ikke å trene? Hmmm.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Korrekt, hvorfor begynne å tvile på mine prioriteringer? Folk flest har et budsjett å forholde seg til, og med husleie, strøm og alt som følger med, er det ikke så jævla mye kroner man sitter igjen med. Har et rom jeg skal innrede med pressbenk osv, alt av vekter og stenger får jeg av en kompis.

Hvis noen har et svar på det jeg egentlig spør om i denne tråden, hadde jeg satt pris på det. Moralprekener om hvorfor jeg ikke burde legge på meg, er jeg ikke så interessert i å høre på. Jeg veit sjæl hva jeg vil og hvor jeg vil, men har ikke peiling på hjemmelaga shaker, så derfor tenkte jeg å spørre her, i håp om svar som klarer opp. So far, not that good.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Vil du bli tjukk?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Som sagt før i tråden, man blir ikke tjukkas på 3 uker, når du veier 68 kilo og er 186 høy. Jeg er tynn, og det er ikke noe jeg trives med. Derfor, legge på seg en del kilo fram mot trening/sommer'n i det hele tatt:-)

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Du har penger til å innrede et hjemmegym, men ikke 200kr måneden for å trene på et senter?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Les tråden før du spør. Vekter og stenger er noe jeg får gratis, det jeg har lagt av kr til/skal kjøpe er en pressbenk. Hvis du finner et treningsstudio i by'n til 200 spenn i måneden, så er jeg lutter øre.

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Den holdningen kommer du ikke langt med, selv om du er en hestehund. Hvilken by er det du bor i da?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Er jo nettopp den holdningen jeg har kommet langt med, men den står kanskje ikke i stil med hvordan man regner seg fram til antall kalorier i en hjemmelaga shake, som tross alt er alt jeg lurer på i denne tråden. Kanskje det er du har feil holdning, med andre ord ikke kommet så langt, men allikevel veit svaret på spørsmålet mitt i første post? Jeg bor på Lørenskog, og jeg nekter å tro at man finner et gym som er 300 kr billigere enn sats'en her, som koster 550 spenn pr måned. Hvor betaler du 200kr måneden? Og viktigst av alt, har du svar på spørsmålet mitt fra innlegg #1?

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Har Laulo gjort comeback?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Om du vil gå opp i vekt og ikke bryr deg om det er kvalitet masse eller ikke så er framgangsmetoden din brukandes, dog ikke å anbefale. Om målet bare er å pøse på med kalorier så kan du jo liksågodt spise ting som smaker godt og ikke lage denne shaken din som du sier smaker fy.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av hestehunden Vis post
    Du gadd kanskje ikke å lese hele greia, men tenkte jeg ville gi dere muskelbunter litt info før jeg begir meg ut på spørsmålet: Er det virkelig bare så enkelt som å måle opp ingrediensene, finne ut antall kcal, kjøre på og bare hive det i mikser'n og blande med væske for å få den flytende?
    Eller er det noe jeg ikke har fått med meg, som at jeg må gange og dele og plusse og brøkdele totalt antall kalorier på et eller annet? Jeg har ikke peiling, så jeg spør dere, og håper på svar som kommer meg til fornuft.

Takk
    Siden det virker som de andre ikke ønsker å gi deg noe svar på ditt spørsmål så kan jeg jo prøve.

Ja det er bare å måle opp ingrediensene og legge sammen kaloriene, blande sammen og du har en shake slik du selv har designet den.
    Altså sjekke kalorier pr 100gram, regne det ut pr ingrediens osv. At du så øke kroppsvekten med ett kilo over natten er ikke usannsynlig, overspiser du så mye så kan du holde veske og tarminnholdet kan jo være stort da

velkommen til forumet forresten.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Hvelkommen til forumet.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Tusen hjertelig takk for noen skikkelige svar, det var alt jeg lurte på! (så langt)

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Medlemspriser - Condis (Trening - Helse - Velvære) 399,- i mnd, veldig bra studio!

Synes godt du kan få inn litt protein i kostholdet ditt også!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Alt av innspill mottas med takk. Kom gjerne med forslag til hva slags type mat man bør få i seg for å få i seg nok av mengde protein, ved siden av det jeg allerede pleier å spise på en dag (nevnt i første post)

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    egg er så godt som gratis, og er en sinnsykt bra proteinkilde.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    egg er så godt som gratis, og er en sinnsykt bra proteinkilde.
    Problemet med egg er at man blir så sykt lei smaken etterhvert.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Hei!

Bror

Har du hørt om: KRYDDER??

Ble medlem
    04-2006
    Også er det jo masse fett
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    han skal ÅPP i vekt, så tror han driter i fett.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Korrekt, fettet gir jeg faen i. Takk for alle innspill, det kommer godt med videre!

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Eg er god på å bli feit. Majones er nøkkelen til det meste. Nøtter, i store mengder og drikk litt olje iblandt. Ellers er kebab ein god måte å bli vinterisolert på.,
    'Feo, Fuerte y Formal'

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2011
    Hehe, i hver shake har jeg 150gram med mandler, nesten 1000 kalorier bare der. Majones smaker værre enn rå fisk, så det holder jeg meg unna Kommer med oppdateringer etterhvert på hvilken vei pila på vekta peker, i tillegg til hvor mange ca kalorier jeg får i meg i løpet av dagen. Stay tuned, alle arnold schwarzeneggere!

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Men eg ville begynnt å trene med ein gang. Du får veldig bra resultater med mykje mat og tung trening.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    bedre å være tynn enn tynnfeit til sommeren..for all del gå opp i vekt, men start å tren! ta en titt i kostholdsdelen på forumet, masse matnyttig info lykke til!
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av hestehunden Vis post
    Hehe, i hver shake har jeg 150gram med mandler, nesten 1000 kalorier bare der. Majones smaker værre enn rå fisk, så det holder jeg meg unna Kommer med oppdateringer etterhvert på hvilken vei pila på vekta peker, i tillegg til hvor mange ca kalorier jeg får i meg i løpet av dagen. Stay tuned, alle arnold schwarzeneggere!
    Du vet du kommer til å bli tjukk?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Ikkje tjukk. Tynnfeit.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Nyeste innlegg: 02-08-07, 21:11
  2. Trenger litt hjelp her
    By Homseri in forum Kosttilskudd