Tidligere denne uken fylte jeg mitt kjøleskap med 68 stk YT-Yoghurter til en verdi av drøye 1000 kroner. Etter å ha konsumert rundt 30 av disse, har det dukket opp et par spørsmål. Jeg er forøvrig meget tilfreds med varen, men har noen ankepunkter og tanker. Disse er nummerert nedentil:
1: Det er en diskrepans i næringsdeklarasjonen. Ved finlesing av denne lektyren (litt klønete ettersom toppen på samtlige yoghurter var trykket et par cm feil) viser det seg at müslien inneholder salt. Det kjemiske navnet på dette stoffet er natriumklorid. På deres emballasje står det at produktet inneholder salt, samtidig som det postuleres suksessivt om natriumfrihet. Dette er meget forvirrende for en ung treningssjel, ettersom det er ønskelig med monitorasjon av saltinntaket presist av den årsak jeg tidvis får muskelspasmer (kramper) ved mye trening og lavt saltinntak. Hva er årsaken til denne embasjonalistiske selvmotsigelsen?
2: Mitt månedlige matbudsjett er i regionen 8000 kr. Årsaken til dette er primordialt stort matinntak, men også en fokus på sunn og næringsrik mat der bidrar til bedring av treningsutbytte. Det er dog frustrerende å se all denne metroseksualiteten florere i porsjonsstørrelser. Dere har helt sikkert mange kvinnelige kjøpere, men som kjent inntar dette kjønn i gjennomsnitt vesentlig mindre føde enn deres mindre attraktive motpart. Kunne det være mulig å få en YT-Gigayoghurt tilpasset individier med et høyere energiforbruk? Skal jeg oppnå nullsum i energibalansen min en typisk dag utelukkende på YT-yoghurt, må jeg innta 20 enheter! Jeg visualiserer litersbøtte med 300 gram müsli, godt plassert i min hånd og med et stort smil om munnen. Skje kan medbringes!
3: Tilsvarende kan påpekes når det gjelder Mager Kesam, selv om det er 300 gram å finne og ikke 192. Av ukjente årsaker er ikke dette fantastiske produkt å erverve seg fra alle utsalgssteder der fører meieriprodukter, hvilket finnes irriterende. Undertegnede fabler videre om gigantiske begere med smaksatt Mager Kesam, i retningen av den smaksatte Skyren til Q-Meieriene. Man er da såpass rutinert at man danner mikstur selv via Fun Light eller tilsvarende, men dette er tungvinte prosedyrer. Igjen fordres ønske om literspann, eller i det minste 500 ml.
Det anses som meget usannsynlig at dere tar mine rekommendasjoner til følge. Allikevel fordres det at mine innspill tas til etterettning. Det finnes et stort antall individer der ute hvilket har sett seg lei av pertentlige og overprisede porsjoner. Det er lite å gjøre med saken bortsett fra å handle i Sverige eller protestere på facebook, men dere mener sannsynligvis at dette har en neglisjerbar effekt. Andre handlingsalternativer kontempleres fortløpende.
Jeg håper på et lyttende øre, slik at mine brødre og jeg kan nyte god mat fra Tine, uten å måtte investere i et stort antall enheter, og heller kan kline til med en real bøtte.
Takk for deres tid og oppmerksomhet. Det sees frem til en tilbakemelding.
Mvh. McBain

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Vi to kunne jo heller komme til bunns i et kvinnemenneske enn denne saken...?
Stikkord; umoderne, mspaint, blending options for thirteenyearolds
hehe!