Hvor lenge kan egg som er kakket og ligger i en plastikkbeholder stå uten å bli dårlig?

Hvor lenge kan egg som er kakket og ligger i en plastikkbeholder stå uten å bli dårlig?
Eggehvitter kan holde seg i minst 3 døgn hvis de er tildekket med lokk eller folie,mens eggeplommer maks kan oppbevares ca.1 døgn og de skal ha en skvett kaldt vann over seg før de settes på kjøl.Opprinnelig skrevet av Tjalala

Sweet, da kan jeg blande meg egg på kvelden, også steike dem til frokost neste morgen. Takk!!Opprinnelig skrevet av schakver
bump, husker og ha lest noe sted at eggekjerner ikke anses som usunt lenger er det noe som husker hvor det sto eller kan noe om det?
EDIT: jeg fant det, eggekjerne er ikke direkte linket til høyrer kolestorol..
Sist endret av Nudz; 21-08-05 kl 19:23
God, the greatest mack of them all
©
Break out of your comfort zone!
Her står det også at kolestrolet ikke er så farlig som vi har trudd:
http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/2265992.html
Men.....
-------------kcal-proteiner-fett-karbo
hele egg:142 12,6 9,8 0,9
Egg, hele, fra frittgående høns143 12 10,2 0,8
Eggehvite: 46 10,1 0 1,3
Eggeplomme: 363 16,4 33 0
(tallene på eggehvite og plomme vil jeg tro er pr 100gram mens hele egg er pr egg.)
Som du ser ligger allt fettet, og mesteparten av caloriene i plommen, så vil nok fortsatt holdt meg til flere eggehviter enn plommer![]()
Feil, alle tallene her gjelder pr. 100g egg. 1 stk egg (uten skall) har ca 85 kcal (Medium størrelse).Opprinnelig skrevet av zicoz