Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Hvorfor blir jeg ikke feit?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28

Hvorfor blir jeg ikke feit?

Etter at jeg flyttet til Bergen har kostholdet mitt gått nedover. Vi har kantine på jobben som bare leverer kjip salat eller valgfrie kvantum brød med leverpostei, ost eller makrell.

Tidligere spiste jeg mye som en kroppsbygger, gikk rundt og hadde konstant lyst på noe godt osv. Lysten på dette er mye mindre nå, men har samtidig innsett at jeg ikke blir feit av å spise "drit" så det gjør jeg. Blir fort litt sjoko her, brownies der, sjokoladepudding...

Dietten har altså gått fra høyprotein, middels karbo og lavt/middels på fett til høy/middels protein, høy karbo og middels/høy fett.

I mellomtiden har jeg blitt sterkere i benk, men gått ned i vekt.

Hvorfor går jeg ned i vekt av å spise mindre sunne matvarer?

Jeg tror det kommer av at disse gir en større metthetsfølelse, slik at jeg venter mye lenger med å spise igjen.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Fordi du er et freak of nature.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Jeg tror du har kommet nærmere en optimal indre harmoni gjennom at du ikke stresser med å innta den og den type næringen. Da erre endorfiner og i det hele tatt en finfin balanse mellom hormoner og alt det der (det her kan jeg ikke).

Hvis jeg stresser med kaloriene og spiser mat jeg egentlig ikke liker for å få bort fettet til sommern etc går ting treigere enn aldri før, treningene blir et ork, musklene forsvinner kjapt og humøret er lik apatisk (alt dette i større grad enn hva som kan forklares av kaloriunderskudd).

Derimot, hvis jeg har masse deilig sex regelmessig, ikke stresser med maten og har det bra i livet generelt kan jeg oppleve at musklene vokser, styrken øker og fettet forsvinner, selv på et kaloriinntak som ikke er ulikt hva jeg har hatt tidligere og ikke gitt i nærheten så gode resultater.

Dette var ganske svevende og fullstendig uten dokumentasjon, men jeg mener jeg har lest noe om dette her en gang uten at jeg aner hvordan jeg skal finne tilbake til det.
    Treningslogg

I love life because what more is there.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er fordi du er forelsket.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Du mener altså at drittmat holder bedre på metthetsfølelsen?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Vet ikke hvor mye kardio du gjorde før, men i det sist ehar du jo logget en betydelig mengde kardio. Du flyr etter Sternum rundt på "fjelltopper" fler eganger i uken..

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Du trener mer? Eller kanskje du alltid har trent nok til å spise slik mat.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    1 ord, Trenbolone Acetate

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    1 ord, Trenbolone Acetate
    Du må ha gått glipp av Sesam STASJON? 1-2-3-4-5 også videre!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    kanskje du rett og slett trener hardere fordi du har mer energi i kroppen?! et lite "boost" i både energimengde og forbrenning..

kropp, vekt og forbrenning er ikke bare matte heller. jeg har gått ned i vekt med stort kcal-inntak, og også opplevd vektøkning med såpass lavt inntak som 16-1800 kcal. Med lavt inntak av næring orker jeg heller ikke gjøre stort, slik at treningsøktene blir slappe og utbyttet mindre. Mer mat i magen, mer energi = harderer og bedre økter

Om du spiser det du selv annser som "junk", så spiser du kanskje ubevisst mindre av andre ting - for å kompensere? Slik at du totalt ikke ligger så høyt på kaloriene alikevell.
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Kanskje du bare ikke har tenkt over hvor mye du har spist og på den måten lurt kroppen til å glemme det?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Om du mener at du har lagt om fra seriøst ren mat til å spise brownies, sjoko og kos og så legger du ikke på deg fett....... vel jeg vet ikke helt grunnen til problemet ditt men vit at om dette er sant så er vi endel mennesker her ute som vurderer å hate deg litt

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Trener ikke hardere - Trener ikke så mye kardio, det er bare pittelitt nå og da og står på ingen måte i forhold til bevegelsesnivået. Jeg har oppdaget at jeg har gått fra å være konstant sulten på byggeraktig mat så går det lettere 5-6 timer mellom måltidene, hvor det før kanskje gikk 3-4. Ja, så spiser jeg kanskje noe mer når jeg først spiser (i kcals) men det blir lenger mellom hver gang. Det er min teori.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Trener ikke hardere - Trener ikke så mye kardio, det er bare pittelitt nå og da og står på ingen måte i forhold til bevegelsesnivået. Jeg har oppdaget at jeg har gått fra å være konstant sulten på byggeraktig mat så går det lettere 5-6 timer mellom måltidene, hvor det før kanskje gikk 3-4. Ja, så spiser jeg kanskje noe mer når jeg først spiser (i kcals) men det blir lenger mellom hver gang. Det er min teori.
    Litt av det samme med meg nå faktisk. I fjor este jeg ut til 87 uten noen problemer. Nå som jeg kun spiser 2 måltider per dag går det veldig sakte selv om jeg trykker ned så mye det er mulig å få plass til.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.