Kjøtt i bøtte er navnet som får den pragmatiske byggeren til å fråde. Det er mitt nye hjertebarn. Jeg er ikke særlig glad i mat og er blitt for gammel til å gidde å bruke 5 timer av dagen på å tilberede noe som uansett smaker drit under påskudd av at det kan utgjøre 99% av treningseffekten min å spise protein fra tunfisk framfor hamburger.
Men dette var frem til jeg kom på kjøtt i bøtte. Johanne synes det høres mindre enn delikat ut, men om man skal flotte seg kan man simpelthen ha en dillkvist i bøtten og høre Hellstrøm smile langt borte i øst.
Kjøtt i bøtte - prosjektet handler om å ha en bøtte i kjøleskapet med en slags ragu av alt kroppen trenger. Forutsetningen er at holdbarheten er fornuftig, feks 3 dager. I forbindelse med dette tenkte jeg å lage en slags råkost som man kan bruke til deff eller bulk, alt etter som hvor mye man spiser ut av bøtten hver dag. Men hva skal den inneholde?
Utgangspunkt:
Hardkokte egg knust i biter.
Revet spekeskinke.
Fetaost.
Paprika, brokkoli, kikerter, kidneybønner, most tomat (tar alt i mixeren)
Vita hjertego' - olje.
Ingenting her er per definisjon usunt, og burde kunne settes sammen i et forhold som gir ønsket næringsinnhold. Alt inneholder mye protein.
Noen forslag til hva som BØR, KAN og MÅ være i bøtten?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Smaken er eminent, prisen til å leve med, og antakelig det sunneste fast-food-måltidet man kan få fatt i. Kjøtt i bøtte. Buy it now!