Hei.
Hva er deres synspunkter på dette med proteiner pr. dag og i forhold til vekt.
I mitt tillfelle så er jeg 176cm. høy og 101kg.
Skal dette bety at vist jeg er aktiv bør jeg få i meg 2,5-3gram proteiner x 101kg som er min kroppsvekt?
For jeg er ingen bygger og kan tenke meg at en vekt på 75kg passer meg ypperligt.
Kan jeg dermed sagt kutte ned protein inntaket mitt ned mot 75kgx2,5-3gram proteiner dagligt?
Har laget meg en liten kostholdsplan som jeg skal følge som innholder 8 måltider/mellom måltider, der jeg ca. spiser hver 2-3 timer og i alle disse måltidene betår det av karbo,fett og proteiner.
Hvorfor jeg har laget det slik opp er pga. slik jeg leser så kan ikke kroppen ta opp mer enn max 30g proteiner pr måltid/gitt tid.
I mitt kosthold har jeg 225g proteiner, 160g karb og 65g fette( kun sunt fett)
Meste av karbohydratene kommer jo iform av høy GI etter trening.
I mine øyne er dette meget lite karbs, men kan dette være tilstrekkligt? kan en alikevel ha nok energi til og øke i styrke?
Noe tilsier meg at jeg egentligt burde bli svak siden dette ikke utgjør mer enn i overkant av 2000kcal.
Utenom dette oppsette så prøver jeg og inNta mye frukt som ikke er med i regnestykke for karbohydrater, dette er vel kansje det som holder meg i sjakk til og ikke bli svak foreløpigt.
Dette ble kansje litt rotete skrevet,men er det muligt og bygge styrke/muskler med så lite karbs som dette? og kansje ta av noe av det unødig mye fette jeg har på kroppen uten og miste styrke/musklemasse?
Bør jeg kansje gå enda mer opp i gram proteiner pr dag for og sikkre meg muskelmassen jeg alerede har?
Takker for alle tips

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat