Viser resultatene 1 til 25 av 25

Tråd: Legge på seg fett

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010

Legge på seg fett

Har jeg forstått det riktig at man ikke nødvendig vis legger på seg fett med overskudd på kalorier? Nå ligger jeg ca 400kcal over mitt behov, men jo mere man spiser jo mere forbrenner man? Betyr det at jeg fremdeles kan holde flat mage med overskudd?

-passar under sängen Riinoo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Unknown Vis post
    Har jeg forstått det riktig at man ikke nødvendig vis legger på seg fett med overskudd på kalorier? Nå ligger jeg ca 400kcal over mitt behov, men jo mere man spiser jo mere forbrenner man? Betyr det at jeg fremdeles kan holde flat mage med overskudd?
    Ja og nei, så lenge det tilfredstiller kroppens krav til basalforbrenning og annen bevegelse slik at den har "luksus" med energi og næringstilførsel uten å overdrive så vil man ikke legge på seg kroppsfett(i teorien), altså er 400kcal i overskudd rimelig greit.
    hvordan er fordelingen din av proteiner, karbohydrater og fett?

Ja du kan holde deg lean og flat med dette inntaket, såfremt du har en "riktig" næringsfordeling og fornuftig treningsmengde/type
    www.mthereseo.blogg.no

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hm-- Om du spiser 400 kcal mer enn du forbrenner hver dag i lang tid, så vil en jo legge på seg... Om du legger på deg i form av muskler eller fett vil avhenge av hva du spiser, og om du trener.. eller ?!
    En kan jo ikke ligge i kalorieoverskudd og ikke gå opp i fettvekt dersom en ikke bevist går inn for hard styrketrening.. Trodde jeg ?! Kaloriene må jo gjøre av seg et sted... =P
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    hm-- Om du spiser 400 kcal mer enn du forbrenner hver dag i lang tid, så vil en jo legge på seg... Om du legger på deg i form av muskler eller fett vil avhenge av hva du spiser, og om du trener.. eller ?!
    En kan jo ikke ligge i kalorieoverskudd og ikke gå opp i fettvekt dersom en ikke bevist går inn for hard styrketrening.. Trodde jeg ?! Kaloriene må jo gjøre av seg et sted... =P
    Jeg tok det slik at han spiser 400kcal over sitt vedlikeholdsnivå av kcal på den kroppsvekten og med trening vil dette gi nok overskudd til å bygge litt masse uten å legge på seg nevneverdig med fett - dog er det vanskelig å finne denne "fasiten" uten flere års erfaring
    www.mthereseo.blogg.no

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Ok. Ja jeg ønsker å legge på meg muskelmasse men ikke fett. Og siden man forbrenner mere av hva man spiser tenkte jeg kanskje jeg var litt heldig der
    Jeg har en fordeling som er ca sånn:

100g fett
    400g karbo
    310g protein

trener 5 dager i uken + litt uteaktivitet sånn innemellom.

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Overskudd er overskudd. Og overskudd fører til økning av fettreservene. Dette er en enkel ligning og ingen unntak. Energi kan ikke bli borte men eventuellt bare gå over i en annen form.

Tingen er at jo mer du spiser, gjerne i sammenheng med med vekttrening, gir økt muskelmasse, som gir økt forbrenning av energi igjen. Så da har du ikke brukt opp de ekstra kaloriene til noe magisk, men egentelig bare økt basalforbrenninga di.

Slike ting er ofte veldig vanskelig og vite på papiret, fordi det å beregne energibehov i kroppen kan være vanskelig og få nøye. Fortsett på 400kcal over en tid fremover og legg merke til vekt og midjemål, samt se deg i speilet om du kan se rutene forsvinner, evnt etter dette, juster kalori inntak.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Høres ut som en god fremgangsmåte. Har holdt på i ca 2mnd nå, ikke mistet rutene ennå så

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Da er det bare å fortsette Bra proteininntak forresten!
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Jess. Thanks! Kan plusse på proteinshake de dagene jeg trener, det der er kosten på fri dagene Så jeg har kommet frem til en komplett kost føler jeg.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Men er man foresten nødt til å ligge så enormt mye i overskudd for å bygge muskler?
    For så lenge musklene får det de trenger skal det ikke være behov for noe mer, det er jo eventuelt det som er igjen som blir til fett?

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Men er man foresten nødt til å ligge så enormt mye i overskudd for å bygge muskler?
    For så lenge musklene får det de trenger skal det ikke være behov for noe mer, det er jo eventuelt det som er igjen som blir til fett?
    prøv deg fram! ingen er like Noen bygger mye lettere muskler, mens andre virkelig må gjøre en større innsats. Ligg litt i overskudd og se hva som skjer.. så justerer du etter noen uker hvis du ikke får framgangen du vil ha. Men sån generelt ville jeg jo anta at desto større overskudd = jo mer fettvekt. Om du kun er i litt overskudd, og i tillegg spiser "bra" mat så er det lettere å få til lean gain..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Byggere flest har gått bort fra kraftig bulking. Gir ikke særlig mer muskler enn å ligge bare litt over, og man slipper å bruke så mye av året på deffing.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Byggere flest har gått bort fra kraftig bulking. Gir ikke særlig mer muskler enn å ligge bare litt over, og man slipper å bruke så mye av året på deffing.
    nja.. Her er det viktig og skille mellom byggere som faktisk har litt biff og newbs... det at en bygger på 140 holder seg forholdsvis lean året rundt er ikke dermed sagt at det er den beste måten for en skinny newb på 70 som vil gaine..

De fleste som har bra størrelse har neppe gått rundt lean året rundt for å komme dit de er.. Men det er ikke alle som viser like mye av seg selv offseson..

Jeg blæster med noen bilder av offseason byggere for litt god stemning!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det hormonelle forspranget som en del kråps byggere har må vel gi bedre forhold for gains uten noe særlig ekstra fettmasse? Eller?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Nei, det er morgenkardioen som utgjør forskjellen.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    og 8 måltider vær dag
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    De bildene som vises vil jeg kalle Biff ja ;D
    Men hvis planen ikke er å bli så "biff" og heller litt mer denne formen:

Trenger man da å ligge så veldig høyt i kcal overskudd?

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    De bildene han postet av byggere er urgamle.. og for å få fomren til mannen i nederste bilde må du ligge i kcal underskudd ikke overksudd.. forøvrig vil genetikken spille stor rolle både hvordan du gainer fett/muskler og hvordan du ser ut med lav fett%

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    De bildene han postet av byggere er urgamle..
    hmmm ja noen er gamle.. Forøvrig er ikke bildene av Trey Brewer (de 2 øverste) mer enn rundt 3 år gamle.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    ingen av dere som har sett bildene av Ruhl fra helgen?

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    både bilder og live.. han skal forøvrig konkurere snart.. sin siste konkuranse

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av PG* Vis post
    for å få fomren til mannen i nederste bilde må du ligge i kcal underskudd ikke overksudd.. forøvrig vil genetikken spille stor rolle både hvordan du gainer fett/muskler og hvordan du ser ut med lav fett%
    Men for å kunne bygge grunnlaget må man vel først noe opp i muskelvekt for også deffe seg til et slikt resultat?

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Men for å kunne bygge grunnlaget må man vel først noe opp i muskelvekt for også deffe seg til et slikt resultat?
    Stemmer
    www.mthereseo.blogg.no

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av Riinoo Vis post
    Stemmer
    Mange kg bør en veie før man starter en deff da? Noen forslag..Er 185 høy, regner vi ca 85kg - 90kg?

Ble medlem
    11-2008
    Alder
    21
    Mange kg bør en veie før man starter en deff da? Noen forslag..Er 185 høy, regner vi ca 85kg - 90kg?
    Umulig å si, lettere å se det på formen
    www.mthereseo.blogg.no

Lignende tråder

1. Legge tak
    By Tjalala in forum OT
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 15-03-07, 20:48
  2. Hvordan legge på seg sunt fett?
    By sjefenklubbfred in forum Kosthold
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 01-05-06, 20:40
  3. Svar: 6