Viser resultatene 1 til 35 av 35

Tråd: Light Brus

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003

Light Brus

Legger man på seg av Light brus eller kan man drikke til man stuper av det?

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Er 0 kalorier, så nei.
    Noen mener på at apetitten øker, derfor legger du på deg.

Annet er at aspartam kan være skadelig i store mengder.

Drikk vann på hverdagene og lightbrus i helgene er mitt tips.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Light brus ville jeg holdt meg langt unna grunnet helseaspektet knyttet rundt kunstige søtningsmidler. Hva gjelder kalorier så er det jo ingenting.

Men det er vel også gjort studier som kan tyde på at insulinet alikavel kan endres grunnet den sødmen som er i søtningstoffer?
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Takk for feedback!
    Dere bekrefter jeg trodde også!

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    http://articles.mercola.com/sites/ar...t-disease.aspx

Også leser du hva Joseph Mercola skriver som kommentar under der.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2009
    De fleste på dette forumet pøser jo innpå med proteinpulver som inneholder aspartam flere ganger daglig? Er det ikke det samme som er i light-brus, da?

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Søtningsstoffer kan også innvirke katabolt på treningen.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dave Tate Vis post
    Søtningsstoffer kan også innvirke katabolt på treningen.
    Hm. Den hadde jeg ikke hørt før. Hvor har du lest dette?
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Hm. Den hadde jeg ikke hørt før. Hvor har du lest dette?
    Det jeg prøver å finne ut nå, skal gi deg kilden, med en gang jeg har funnet den.

Tror det var et argument for å bruke natural whey fra Reflex i stedet for konvensjonelle proteinpulvere. Jeg tror argumentet hadde samtlige premisser.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Jeg tror argumentet hadde samtlige premisser.
    Vennligst simplifiser Deres språg til et nivå De selv behersker. Mvh. Prippen Gubbe.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Hvor mye aspartam er det egentlig i proteinpulver sånn sett o forhold til lightbrus?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det jeg prøver å finne ut nå, skal gi deg kilden, med en gang jeg har funnet den.

Tror det var et argument for å bruke natural whey fra Reflex i stedet for konvensjonelle proteinpulvere. Jeg tror argumentet hadde samtlige premisser.
    Høres ut som en påstand tatt ut av løse luften for å selge mer av et produkt. Og det at du husker det fra en reklame understreker jo dette

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Så lenge de benytter samtlige premisser holder det for meg!
    http://www.dingsekongen.no

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Drikker man over 2 liter cola light per dag får men at fryktelig selvbilde og sannsynligheten er stor for å utvikle en mild depresjon.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg får en mild depresjon hvis jeg ikke får min daglige dose pepsi max..

vurderer å kutte ned til i bare helgene..
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Så lenge de benytter samtlige premisser holder det for meg!
    Jeg bruker premisser størrelse 45. Hva med deg?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Medlem
    Ble medlem
    11-2009
    tror ikke kunstig søtningsstoffer er direkte sunt.. MEN; det er jo ikke sukker heller.. Hvor mange er det ikke som dør av hjertesykdommer, ol. hvert år?

Drikk vann om du er i tvil.... Ingen bullshit i det.

Medlem Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    Aspartam er jo kun bygd opp av to aminosyrer; asparaginsyre og en modifisert (metylert) utgave av den essensielle aminosyren fenylalanin. Det er det søtningsmiddelet som er mest forsket på, på omkring 800 forskningsrapporter per 2006.
    Soy el diablo.

Svekling med vett i panna Secondhanddildo sin avatar
    Ble medlem
    06-2009
    Alder
    31
    Kan legge til at en del tilsetningsstoffer er harde for tarmfloraen (antibakterielle). Tarmfloraen påvirker både din fysiske og psykiske tilstand.

Det er feks vist i studier at folk med adhd får forverret hyperaktiviteten ved inntak av visse tilsetningsstoffer.

En annen ting man kan tenke på er at det meste av forskning er gjort på enkeltstoffer og hvordan disse påvirker oss. Man vet ikke like mye om hvordan kombinasjoner av stoffene kan påvirke. Dessuten er bruken av disse stoffene ganske ny. Vår generasjon er den første som stapper all driten i oss fra ung alder. Autoimmune sykdommer er på fremmarsj, kanskje bruken av E'er og antibiotika, i så stor grad, ikke var så lurt likevel.

Man får i seg noe rundt 6-7 kilo tilsetningsstoffer pr år, leste jeg et sted. Klart det gjør et og annet med kroppen. Til og med dagens babyer blir fora opp på dritten.

Å velge mellom sukker og søtningsstoffer = å velge mellom pest eller kolera.

Man kan lese litt av hvert her:
    http://npif.no/forskning/

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Secondhanddildo Vis post
    Å velge mellom sukker og søtningsstoffer = å velge mellom pest eller kolera.
    Vil heller si det er som å velge mellom AIDS og forkjølelse!

Ble medlem
    06-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Vil heller si det er som å velge mellom AIDS og forkjølelse!
    Hehe, kanskje for din del, ja.

Legger ved en liste over stoffer som er kan gi allergi og andre reaksjoner, dersom noen skulle være interessert:
    http://matportalen.no/artikler/2005/...hetsreaksjoner

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Secondhanddildo Vis post
    En annen ting man kan tenke på er at det meste av forskning er gjort på enkeltstoffer og hvordan disse påvirker oss. Man vet ikke like mye om hvordan kombinasjoner av stoffene kan påvirke. Dessuten er bruken av disse stoffene ganske ny. Vår generasjon er den første som stapper all driten i oss fra ung alder. Autoimmune sykdommer er på fremmarsj, kanskje bruken av E'er og antibiotika, i så stor grad, ikke var så lurt likevel.
    Vi lever lenger enn det vi noensinne har gjort, og er friskere enn noensinne. Man kan mene hva man vil om tilsetningsstoffer og moderne kosthold. Konklusjonen naturlig = bra, kunstig = fælt er en ganske tvilsom en. En av de viktigste grunnene til at vi ser en del både autoimmune sykdommer, allergier, astma og liknende er jo det at dette ikke lenger er sykdommer man nødvendigvis dør av, og man får gjerne tid til å bringe disse genene videre til neste generasjon.

I tillegg bruker vi svært lite antibiotika her til lands. For mitt vedkommende synes jeg ii hvertfall det er greit at lungebetennelse ikke er en livstruende sykdom, og at man ikke får nyresvikt fordi man går rundt med ubehandlet UVI. Selv om en del av de sykdommene som behandles med antibiotika er sykdommer man ikke nødvendigvis dør av, er det en del som kommer med en del stygge senskader.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hva er symptomene på urinveisinfeksjon? At det svir?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    11-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hva er symptomene på urinveisinfeksjon? At det svir?
    Nei, om det svir når du tisser har du nok pådratt deg noe annet

Ble medlem
    06-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Vi lever lenger enn det vi noensinne har gjort, og er friskere enn noensinne. Man kan mene hva man vil om tilsetningsstoffer og moderne kosthold. Konklusjonen naturlig = bra, kunstig = fælt er en ganske tvilsom en. En av de viktigste grunnene til at vi ser en del både autoimmune sykdommer, allergier, astma og liknende er jo det at dette ikke lenger er sykdommer man nødvendigvis dør av, og man får gjerne tid til å bringe disse genene videre til neste generasjon.

I tillegg bruker vi svært lite antibiotika her til lands. For mitt vedkommende synes jeg ii hvertfall det er greit at lungebetennelse ikke er en livstruende sykdom, og at man ikke får nyresvikt fordi man går rundt med ubehandlet UVI. Selv om en del av de sykdommene som behandles med antibiotika er sykdommer man ikke nødvendigvis dør av, er det en del som kommer med en del stygge senskader.
    Joda....
    Er litt usikker på hva du vil frem til..
    Svarer derfor bare med en kjapp en
    Og jo, tidligere ble antibiotika brukt litt for lettvint. Spes på 80 og 90-tallet. Korrigert de siste årene. Øreverk, kviser osv.
    Det er en link mellom autoimmune sykdommer, fordøyelsesproblemer og maten vi putter i oss. Drittmat kan forverre tilstander man er predisponert for å få. Muligens kan man ha merket minimalt med symptomer tidligere, men som trigges av foreks tilsetningsstoffer, antibiotika osv. Ikke nødvendigvis direkte.

Verden er faktisk ikke sort-hvitt, det er mange mulige faktorer som påvirker.

Uansett, poenget mitt var at man kan få uheldige bivirkninger dersom man drikker light til man stuper.. Altså ingen demonisering som du ymter frempå med. Ei heller noe fasitsvar. Kun litt info til trådstarter om mulige konsekvenser av stort konsum av crap.

Kliss nytt medlem Fanatic sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Aspartam omdannes vel til metanol i kroppen, husker jeg å ha lest. I tillegg så var det Donald Rumsfeld som fikk det godkjent da han var sjef for Searle som lager Nutra-Sweet. ;-)

Medlem Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23
    En liten mengde metanol og maursyre faktisk
    Soy el diablo.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Og plutonium også kanskje?

Kan dere ikke legge med kilde/referanse til påstandene deres?
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fanatic Vis post
    Aspartam omdannes vel til metanol i kroppen, husker jeg å ha lest. I tillegg så var det Donald Rumsfeld som fikk det godkjent da han var sjef for Searle som lager Nutra-Sweet. ;-)
    Det dannes mer metanol i kroppen hvis du drikker et glass tomatjuice enn tilsvarende mengde lightbrus. Jeg skjønner at fakta er kjedeligere enn konspirasjonsteorier, men det første er litt bedre enn det andre når man skal argumentere overbevisende for noe.

Kliss nytt medlem Fanatic sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Jeg kom jo med fakta. Tror ikke selv heller at det er spesielt farlig i små mengder, men ville ikke drukket 10 liter om dagen.

http://en.wikipedia.org/wiki/G._D._Searle_&_Company

"Donald Rumsfeld followed Searle as CEO, and then as President, of Searle between 1977 and 1985."
    "...and NutraSweet, an artificial sweetener, in 1965. It was released in 1981 by FDA."

Ble godkjent under Rumsfeld etter 16 år uten godkjenning, ser det ut til.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

"Upon ingestion, aspartame breaks down into natural residual components, including aspartic acid, phenylalanine, methanol, and further breakdown products including formaldehyde,[21] formic acid, and a diketopiperazine."

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fanatic Vis post
    Jeg kom jo med fakta. Tror ikke selv heller at det er spesielt farlig i små mengder, men ville ikke drukket 10 liter om dagen.
    Og det er det heller ingen som gjør
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Hvor mye aspartam er det egentlig i proteinpulver sånn sett o forhold til lightbrus?
    Det varierer veldig , alt fra 0,015-1% , vi bruker ikke aspartam lenger så det er ikke noe tema for oss men det er jo mange som fortsatt har det i pulvrene sine

Lord of the living dead Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Er jo alle som vet att kunstig søtningstoff bare er piss

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •