Jess, som overskriften sier, så er jeg kun nyskjerrig på hva dere mener om min kost.
Jeg syntes den sitter veldig godt selv, men er den så bra som jeg tror
Takker for innspill!
Brød, melk, biff, kylling, ris, pasta og fisk
Jess, som overskriften sier, så er jeg kun nyskjerrig på hva dere mener om min kost.
Jeg syntes den sitter veldig godt selv, men er den så bra som jeg tror
Takker for innspill!
Brød, melk, biff, kylling, ris, pasta og fisk
Hvor mye veier du? Hvor høy er du og er du jente eller gutt?
Du kan sikkert legge til litt mer fett - du er nok ikke særlig mye over 40g![]()
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Prøver foresten å finne en erstatter for brødene inntil egg, da brød ikke er det sunneste som finnes..Noen som har forslag?![]()
Ang. fett, så spiser jeg foresten en neve cashewnøtter om dagen, pluss at jeg steker all maten i olje + at jeg tar tran om morgene
Hjelper det noe?
Og du vil ned i vekt/fett% ?
www.mthereseo.blogg.no
Blæst opp tall da på protein,fett,karbs..
Ser ikke halv gærnt ut, ville fått i meg mere protein i m2 og m4.
Ville lagt til no mer fett på alle måltider untatt m3 og m5 de dagene du ikke spis laks.
samt unna meg noen flere plommer i den omeletten i m3, du er en gutt i vekst ikke vær redd hehe..
Hvilke proteinkilder ville du brukt på m2 og m4?![]()
Sist jeg trente vekter fikk jeg av en eller annen grunn veldig dårlig resultat og la kun på meg litt ekstra med fett uten muskler?? Så ønsker egentlig få vekk det fettet igjen..Derfor er jeg litt vrang med plomma og det..
Har startet med mere idrett den dag i dag, og håper på bedre resultater denne gangen med et bedre kosthold![]()
Du må spise fett for å brenne fett, ingen fare! Kosthold er alfa omega for gode resultater, så du er på rett vei..![]()
Da fyrer jeg på med et par plommer til daHehe!
Men er nå redd jeg muligens trener litt for mye. Får se åssen det går etterhvert.
Driver jeg med aktiviteter, men dette har ikke så mye med trening å gjøre føler jeg..?
Også bruker jeg sykkelen til å ta meg frem, men så det lå en tråd her om at det hadde ikke betydning for treningen.
Trener fullkroppsprog. på vekt dagene.
Trener mest base øvelser, knebøy, markløft, benkpress m/hantler..Også legger jeg kanskje til en isolasjonsøvelse innemellom.
Med et slikt oppsett så ville jeg brukt et solid oppsatt styrkeprogram. Jeg ser for meg at kroppen kan bli rimelig mørbanket av turn og svømming, så de tre styrkedagene må være optimal skal du bygge den muskelmassen du trenger. Jeg ville tatt en titt på programmer som RYP, MYO, 5x5, 5/3/1 eller et av de utallige andre programmene som gir deg regler og oppsett å følge.
Skal se litt på de programmene du nevner![]()
Fikk svar.
Som nevnt, ta gjerne litt mer fett. F.eks smell inn et par spiseskjeer med olivenolje og/eller rapsolje, av typen kaldpresset extra virgin.
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jess, du er nyskjerrig på hva vi mener din kost. Jeg er litt usikker på hva du mener med at den sitter godt. Vet ikke om den er så bra som du tror, da du ikke har skrevet noe om hvor bra du tror den er.
Frokosten synes jeg ser bra ut ernæringsmessig. Gode matvarer. Lager du grøt av havregrynet, så metter det bedre. Vet ikke om du allerede gjør det?
Knekkebrød er jeg skeptisk til. Ikke noe godt, metter dårlig. En fordel er at du kan få mye pålegg kontra brød, hvis man er interessert i det. Bra med grønnsaker på. Metter og er sunt.
Er vegeterianer selv,så er skeptisk til kjøttet, eggene og fisken du spiser. Det bidrar til å påføre dyr lidelse, og at folk sulter i hjel andre steder, det er også det dårligste man kan gjøre for miljøet.
Salat og ris er bra. Det samme med proteinshake og banan. Det samme øvrige grønnsaker utover dagen.
Personlig ville jeg også spist færre måltider. Det er en myte at man trenger å spise så ofte. Det er litt smak og behag. Spiser man sjeldnere kan man spise seg mer mett når man først spiser.
Det er kalorier i melk. Ha kontroll over mengdene du drikker. Olje og nøttene i løpet av en dag blir mye kalorier over tid. Både det og melken bør inn i regnestykket.
Syntes det hørtes kjedelig ut å spise det samme hele uken!
Berre et så mykje kjøtt du vil. Bra for kroppen og bra med proteiner.
Viss det ikkje var meiningen at vi skulle ete dyr, hadde ikkje Gud lagd dei av kjøtt.
'Feo, Fuerte y Formal'