Kan dere nevne noen vanlige følger av dette? Og muligens forklare litt.
P.S. Helst ikke så mye om anoreksia/bulimi
Mvh MTM
Kan dere nevne noen vanlige følger av dette? Og muligens forklare litt.
P.S. Helst ikke så mye om anoreksia/bulimi
Mvh MTM
- It is only when everything seems dark, that you can see the stars
faen, jeg som tenkte jeg skulle skrive masse om anoreksia og bulimi
du får nok google sånn som resten av befolkningen![]()
Skoleoppgave? Diabetes type 2 kan være en slik sjukdom. Usun, dårlig mat, resultat: feit og daff m.m.
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Er fristet til å foreslå østlending, men det er vel kanskje en mer arvelig belastet sykdom
Sykdom; Østlending. Symptomer; Ekstremt selvopptatt og føler en enorm trang til å snakke bokmål, være bråkjekk og generelt ubehagelig mot resten av befolkningen i landet. Kureres med å importere 300 000 P a k k i s e r og bosette de i omegn.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
du.. altså: spiseforstyrrelser er jo ikke en livsstilssykdom - det er en psykisk lidelse. kanskje litt greit å skille mellom de to??
on topic: litt uklart spørsmål.. men kan jo nevne noe følger ettersom det flyter over av livsstilssykdommer på mors side av familien.
Mormor: uføretrygdet som 40 åring rett og slett pga konsekvensene av stort alkoholinntak, røyking og fedme. Den dag i dag er hun sykelig overvektig, betennelse i armen hele tiden, vonde knær, hofter osv.. Grå stær, og hun har også hatt kreft (om dette er relatert til livsstil kan en jo ikke si helt sikker men..).
Morfar: sykelig overvektig, søvn ape, hjerteproblem høyt kolesterol, dårlig rygg. Har også tante som er sykelig overvektig, uføretrygdet, og skremmende høyt alkoholinntak.
Onkel: uføretrygdet pga rygg (som følge av overvekt).
Kusine: fedme, diabetes 2
dessverre så har du nok rett. hardhauser er en utrydningstruet art
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Assa, anoreksia/bulimi er jo en form for livsstilsykdom. Det ligger jo i ordet. Livsstilsykdom. Selv om ja, det er jo kanskje mer psykisk, men uansett.
Og takk Jenta_A, du ga meg mye 'fint' å finne ut om. Håper det beste videre for familien din og selvfølgelig deg selv!
- It is only when everything seems dark, that you can see the stars
Du kan jo ta en titt her:
http://nhi.no/livsstil-og-helse/livs...mer-30632.html
Jørgen
ok..så da er angst,depresjoner,alderdom osv livsstilsykdommer? Det heter ikke livsstilsykdommer fordi du lever et liv MED disse lidelsene...det handler om at du blir syk AV det livet du leveraltså; diabetes type 2, fedme, hjerte- karsykdommer o.l. Viktig at du ser denne forskjellen så du ikke stryker på oppgaven din
![]()
vet at du allerede har fått kommentar på dette.. men jeg blander meg også. Hvis anoreksi er en livsstilssykdom - hvorfor er det da ikke tilstrekkelig med medinsingering og omlegging av kosthold/aktivitet?! Det er det nemlig ikke. En kan slite i mange ÅR til tross for at en legger om livsstilen. Spiseforstyrrelser ER en psykisk lidelse.
en livstilssykdom vil jeg si er en slags konsekvens av en feil/usunn livsstil og dårlige valge (muligens mangel på kunnskap også?!).
en psykisk sykdom som spisevegring kan ramme en som i utgangspunktet er sunn. En trener, men spiser galt. Dette gir fysiske og psykisk syptomer (som en livsstilsykdom, men egentlig alle andre sykdommer også!) som må behandles ved gjenvlig kontroll i psykriatrien i LANG tid.
Å kun behandle en anorektikker med å tvinge i dem mat vil ikke gjøre dem frisk
Å behandle en som er overvektig og sliter med følgene av dette VIL det hjelpe med riktig kosthold og mosjon..