Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Mekke 2 kg kyllingfilet enklest mulig?

Keep Going! futuredome sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29

Mekke 2 kg kyllingfilet enklest mulig?

Jeg har til nå stått å stekt 500 g kyllingfilet hver dag, men er ute etter en enda enklere løsning...

Hvordan er fremgangsmåten på å feks legge 2 kg kyllingfilet i en ildfast form, gjerne med en slags kcal fattig "marinering" for litt saftighet?

Hvilke grader skal ovnen stå på?
    Hvor lenge skal den stå i ovnen ca?

Min tanke er å kjøre hver mandag feks, så popper jeg 2 kg filet i ovnen, koker opp ris for 4 dager.

Så porsjonerer jeg opp i flere matbokser og slenger i kjøleskapet.
    Da kan jeg neste 3-4 dager hente ut matbokser og enten varme i micro eller spise kaldt. Formålet er selvfølgelig at dette blir meget enkelt for meg og min situasjon.

Har dere tips til hva jeg kan mekke å ha i denne ildfaste formen sammen med kjøttet? Krydderblanding? Grønnsaker? Saus?

Takker for informative svar, er ikke så god med "ovnen"...
    Sist endret av futuredome; 04-05-10 kl 22:16
    Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    For det første, så ville jeg vel ikke spist kyllingfile etter lenger enn 3 dager, men det er meg. Liker det maks 2 dager etter jeg har lagd det.

Men, skal du ha med mye snaks som grønnsaker osv, kan du legge det i ildfast form, hvis ikke tar du enkelt og bare bruker slikt papir som ikke brenner seg i ovnen og legger det på en rist. Du kan marinere med ferdige marinadeposer du finner i butikken ( mange med virtuellt null kalorier som er kjempegode ), eller bruke pesto evnt annet krydder feks

Husker ikke helt hva jeg kjørte på, men var vel rundt 200 grader midt i ovnen. Tar litt tid og er jo en fordel om fileetene er tinet da
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Dette lukter kulinarisk krise.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Du kan jo bare slenge kyllingen i ovnen før du skal spise, så steker den seg selv. Bare å ha på litt krydder. Steketid avhenger av størrelsen på kyllingen. Ville ikke laget kylling for flere dager i forveien, med mindre du lager gryterett.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    hiv alt i steke ovnen med karrimarinade på. 200grader i 20 min så har du kanon bra bygger mat.:-D
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Frossen kyllingfillet: 200 grader i 50 min.
    Tint kyllingfillet: 200 grader i 20-25 min.

Hell over litt olje så blir de saftige og fine. Overgår lett steking på panna.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Jeg kutter opp 1kg kyllingfilet hver dag som tilbereding for neste dags mat. Syns ikke dette er så tidkrevende. Steker det på lav varme i olje i ca 60min.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg spiser 1kg kylling om dagen så jeg tilbreder alltid 2kg i forveien. Min erfaring er at det smaker bedre jo mindre mengder du steker om gangen og at det sjeldent holder smaken særlig godt om den ligger mer en 1 dag i kjøleskapet.

Min tilbredning er enkel. Klipper opp 2kg kylling i en bolle, kryddrer med ønsket krydder (grillkrydder har jeg funnet fungerer best når det skal spises kaldt.) Slenger det i en gryte og steker det. Selv om med så mye kylling så vil det bli kokt istedefor stekt da mengden gjør at varmen i pannen synker fort. Dumper det tilbake i en bolle og lemper det i kjøleskapet.

Ris ville jeg IKKE kokt i forveien. Det smaker rett og slett ikke godt når det har stått noen dager.

Hm, dette ble visst et fitnessblogg matinlegg. Jeg burde hatt bilder!

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Kan man ikke legge fordelt mat i sånne bokser med lokk og slenge i frysern etter det er ferdiglaget? Da holder det jo i mange måneder.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    steke i stekeovn, micro, på panna, i sånn steke jern, crisp funksjon i micro ja det finnes mange måter
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg spiser 1kg kylling om dagen så jeg tilbreder alltid 2kg i forveien. Min erfaring er at det smaker bedre jo mindre mengder du steker om gangen og at det sjeldent holder smaken særlig godt om den ligger mer en 1 dag i kjøleskapet.

Min tilbredning er enkel. Klipper opp 2kg kylling i en bolle, kryddrer med ønsket krydder (grillkrydder har jeg funnet fungerer best når det skal spises kaldt.) Slenger det i en gryte og steker det. Selv om med så mye kylling så vil det bli kokt istedefor stekt da mengden gjør at varmen i pannen synker fort. Dumper det tilbake i en bolle og lemper det i kjøleskapet.

Ris ville jeg IKKE kokt i forveien. Det smaker rett og slett ikke godt når det har stått noen dager.

Hm, dette ble visst et fitnessblogg matinlegg. Jeg burde hatt bilder!
    Tandori kyllingkrydder fra hindu er sikker vinner.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

-WESTSIDE- burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    Tips for å få kyllingen så saftig som mulig:

Stek alle sammen i panne først på full varme (så det er på grensen til at de brenner seg helt ytterst). For så å hive de i feks ildfast form, evnt forme aluminiums folie oppå et steke brett i ovnen.
    Sammen med kyllingen legger du diverse godis, feks hvitløk, chili, paprika, pepper, grillkrydder, etc... Så lar du den stå i ovnen og gjennomsteke på rundt 180-200grader..

Cluet er i å nesten svi de ytterst først, får da renner ikke saften ut... Da slipper du å få tøre fileter...
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

Keep Going! futuredome sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Takker for mange gode tips Amigo's!

Men hva med det som Baronen nevner: å ferdiglage kyllingen og deretter porsjonere og fryse ned? Vet dette ofte blir gjort på diett hos enkelte.

Tror nok kanskje kyllingen kan bli litt tørr, men det gjør ikke noe så lenge det bare er å vippe ut av fryseboksen og smelle rett i microen på x- antall minutter- vips= ferdig.

Evt. ta ut av fryseren dagen før og legge i kjøleskapet.

Jeg vet det går fort å steke hver dag, men jeg er rar. Det å stå 1 time hver søndag, og fryse ned for hele uka og bare varme når du skal ha- virker veldig greit! Er vel ikke uten grunn at findus finnes hehe- så det må jo funke greit! ? ikke noe "smittefare" der vel?
    Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Angående ris og pasta, så brukte jeg tidligere å koke opp en hel pakke av hver, porsjonere det i plastposer og legge det i fryseren.

Ut av fryseren om morgenen eller dagen før, så var det klart til middag.

Det samme gjorde jeg med karbonadedeig. Stekte opp 10 pakker om gangen og porsjonerte det i 200-250 g poser som jeg la i fryseren.

Brukte dog alltid å steke det lett på pannen igjen etter tining. Bedre enn å koke det i micro

Mulig det samme fungerer for kylling?

Selv porsjonerer jeg opp kyllingpakker og fryser de ned FØR jeg steker de. Stresset for min del er å veie maten og klippe opp kyllingbitene.

Når dette er unnagjort så steker de seg egentlig av seg selv etter min erfaring.

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Legg fileen i en pose med saltvann. La den ligge noen timer. Dette skal gjøre kyllingen saftig og god. Iallefall i følge Grillkongen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.