Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Mitt kosthold og treningsprogram, trenger veiledning!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18

Mitt kosthold og treningsprogram, trenger veiledning!

Jeg er en gutt på 17 år, veier 72kg og er 183 høy. Jeg har nå trent i 2 år, uten å gå noe særlig opp verken i styrke eller muskelmasse. Ganske frustrerende. Kom over artikkelen til @Hardway på denne siden, og fant noen interresante opplysninger der. Jeg har nå kommet opp med et kosthold og treningsprogram jeg tror kan funke for meg, trenger bare litt innspill på hva som kan endres osv!

Here we go!

Treningsprogram:
    Mandag
    Bryst, mage og skuldre (med fokus på sidehev, ettersom jeg er gira på å bli bredere)
    Tirsdag
    Biceps og triceps
    Onsdag
    Hviledag
    Torsdag
    Skuldre, nakke og underarmer.
    Fredag
    Rygg og mage
    Lørdag
    Hviledag
    Søndag
    Lår og legg

Innspill?

Kosthold:

FROKOST 07.30
    150g havregryn, 3dl skummet melk, 1banan, 10g glutaminshake, 1ss olivenolje

etter frokost 10.00
    40g proteinshake

MELLOMÅLTID 12.00
    4 egg, 2ss linfrøolje, 100g brød

MELLOMÅLTID2
    en boks tunfisk, en boks tomat/grytebønner og 1-2 glass helmelk

>> TRENING

ETTER TRENINGSSHAKE (2 min etter endt treningsøkt)
    10g glutaminshake

ETTER TRENING#2 (20-30 min etter endt treningsøkt)
    150g havregryn, 3dl skummet melk, 1banan, 40g proteinshake m/kreatin

KVELDSMAT#1
    100g mandler

KVELDSMAT#2
    40g proteinshake, 2ss soyaolje

Det var da kostholdet mitt. takk til @Hardway. Jeg studerer, så noe av spisetidene kan også bli forsøvet mer eller mindre. Håper på masse innspill, kritiser gjerne, jo riktigere treningsprogrammet og kostholdet er jo bedre!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sånn helt umiddelbart, kjør på med bare H-melk hvis du vil opp i vekt. Jeg pleier å ta med en liter på skolen utenom.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18
    Det var raskt! H-Melk skal bli!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Og så kan du legge til peanøttsmør og egg (kan feks varieres) til de to kveldsmåltidene dine.
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Ser ikke så verst ut det der. Men for å dele mine erfaringer - da jeg begynte å trene veide jeg 56kg på 190cm, og i løpet av 7-8 år hadde jeg doblet kroppsvekten min. Underveis lærte jeg at det å fokusere på 'sunn' mat er et falsum. Denslags bør komme i andre rekke, etter fokuset på 'kaloritett' mat. Ting og tang gikk bedre da jeg begynte å drikke mye sjoko/h-melk og alltid ha en pose nøtter i lommen som jeg kunne gomle på. 100g nøtter + 1L H-melk ekstra hver dag svarer til det samlede kaloribehovet til en jente på 60kg, uten at det oppleves som tidkrevende, dyrt eller anstrengende. Et annet knep jeg gjorde var å kjøpe Vita hjertego'-olje (som er helt smakløs), og styrte 1dl av denne ved siden av proteinpulveret. Kan fremkalle brekninger i starten. Prøv med bare 1 teskje i proteinpulveteret ditt og øk gradvis slik at du blir tilvendt. Peanøttsmør+proteinpulver med sjokosmak gjør samme nytten. Ha varmt vann i først silk at smøret løser seg opp. Så kjøler du det ned med kaldt vann siste halvdel. Smaker snickers.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18
    Genialt! Føler jeg har nok oljer inne i kostprogrammet mitt allerede, men det med peanøttsmør i shaken hørtes godt og veldig bra ut! takker

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Kutt ut soyaolje! Bytt ut de 2 ss med rapsolje eller olivenolje, evt. en blanding.
    Inn med mer grøntfor. Det kan du gjøre i mellommåltid 2 ved å lage en tunfisksalat med 1 boks tunfisk blandet med f.eks. isbergsalat, tomat, paprika, mais og rødløk - dette smaker ganske fortreffelig. Dersom det er et ork å lage til og spise ulike typer grønt, kan du i stedet gå for "kongen" i grønsaksverden; Brokkoli.
    Hvis du blir lei mandler, kan du også variere dem med valnøtter, da mandler og valnøtter er de sunneste nøttetypene.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Kutt ut soyaolje! Bytt ut de 2 ss med rapsolje eller olivenolje, evt. en blanding.
    Inn med mer grøntfor. Det kan du gjøre i mellommåltid 2 ved å lage en tunfisksalat med 1 boks tunfisk blandet med f.eks. isbergsalat, tomat, paprika, mais og rødløk - dette smaker ganske fortreffelig. Dersom det er et ork å lage til og spise ulike typer grønt, kan du i stedet gå for "kongen" i grønsaksverden; Brokkoli.
    Hvis du blir lei mandler, kan du også variere dem med valnøtter, da mandler og valnøtter er de sunneste nøttetypene.
    Ikke så dumt det med salaten, hadde ikke gjort noe for smakens skyld heller, ettersom tunfisk rett fra boksen ikke er det mest velsmakende! tror jeg kommer til å bli mere lei havregryn enn mandler hehe

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18
    et spørsmål. noen her som har peiling på næringsinnholdet i kyllingkjøttdeig? er et ganske billig alternativ DERSOM det er veldig likt kylling filet f.eks.

Saccosekk Wasa sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    29
    Kjøttdeig inneholder mer fett enn filet og mindre proteiner. Grunnen til at fettinnhold er høyere er kanskje fordi kjøttdeig ofte består mest av kyllinglår, og fettet her er noe høyere enn på kyllingbrystet.

Næringsinnholdet i kyllingkjøttdeig pr. 100g er:
    Kcal: 143 kcal
    Protein: 19g
    Fett: 7,8g
    Karbo: 0g

Prior sin kyllingfilet inneholder pr. 100g:
    Kcal: 106
    Protein: 24g
    Fett: 1,1g
    Karbo: 0g
    Don't train with machines, be one!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18
    Ikke så altfor dumt da!

Lignende tråder

1. Veiledning til mitt kosthold?
    By PeterSQRM in forum Kosthold
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 01-02-11, 04:42
  2. Mitt kost program. Veiledning og tips
    By K4iN in forum Kosthold
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 07-08-09, 19:14
  3. trenger hjelp til mitt kosthold!
    By olem90 in forum Kosthold
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 26-09-07, 12:55
  4. Snekkersnupp trenger veiledning :p
    By snupp in forum OT
    Svar: 26
    Nyeste innlegg: 13-10-06, 22:39
  5. trenger veiledning fra moderatorene...
    By wannabeROCKY in forum Kosthold
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 11-12-02, 19:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.