Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: mitt kosthold suger rett og slett

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2011

Thumbs down mitt kosthold suger rett og slett

Hei alle!

Jeg er en gutt på 18 år som kunne trengt noen råd til det å gå opp i vekt!
    litt sånn generell info: Jeg er 178 cm og veier ca 55 kg, dette annser jeg som litt tynn. Får høre det at familien at jeg også er mager. Men jeg trener og har muskler på kroppen, i mage og bryst region, og får skryt av det. ( dette er et problem fordi jeg vil ikke se dårlig ut med undervekt) har litt tynne håndledd også.

Jeg kunne trengt noen råd fra alle dere hvordan jeg kan få litt mer fett på kroppen, ganske fort før bade sesongen starter! hehe
    Har ikke tilgang på noe treningsenter i nærheten og jeg har ikke vekter hjemme men pushups og situps gjør jeg hverdag!

på forhånd takk til dere !

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Medlem ch84 sin avatar
    Ble medlem
    05-2009
    Alder
    27
    Spis!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Du kan jo begynne med å gi oss en oversikt over hva du spiser om dagene så kan vi analysere litt og gi deg noen tips ut fra det på hva som enklest kan gjøres

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2011
    Jeg spiser hverdag:
    morgen - En (grovt) brødskive med syltetøy + at jeg drikker vann
    lunsj - ikke så veldig ofte men da blir det fine rundstykker, uten pålegg noen ganger + appelsin juice..
    men kanskje problemet er fordi jeg spiser kun fine baguetter og rundstykker.
    Middag - varierer veldig, men normalt så spiser jeg vanlig middag med poteter ganske ofte. hender seg det smetter inn en pizza innimellom der. noen ganger lager jeg meg også pasta, men det er kun pasta. ikke så veldig mye fisk inn i bildet men kjøttdeig og vanlig kjøtt kommer godt med. spiser nesten alt.. men dårlig med grønnsaker (altså som i vanlig middag for alle blir det for meg)
    og jeg spiser ikke så veldig mye kveldsmat men jeg skal ta et tak nå.

Det er som regel dette jeg spiser. har ingen god oversikt over alt men tror du skjønner poenget.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Du spiser mindre kalorier enn en jente på diett. Det er sikkert noen ildsjeler her inne som vil foreslå en omfattende plan. Jeg begrenser meg til å si; drikk masse h-melk, spis peanøttsmør, havregryn til frokost, kjøttrike pålegg til lunsj/kvelds, drit i de fine loffene og spis noe grovt, ta en slurk olje til måltidene.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Det er ikke rart du er på 50tallet vektmessig om dette er det du spiser.

Du må ha i deg mer protein og fett og mer nyttige karbohydrater enn fra hvitt brød/boller/rundstykker.

1 spiseskje rapsolje eller fiskeolje til hvert måltid, få på makrell i tomat på brødmaten og høres dette veldig vanskelig ut så kan du også drikke en gainershake et par ganger om dagen. Hva med iskrem, nøtter og slikt.
    Peanøttsmør på brødet og gjerne utenom også er høykalori deluxe.
    Bare å sette igang å spise, problemet her er kanskje matlysten for dette er ikke mye mat

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2011
    ja vet det er lite men det er ikke så mye som fenger skal jeg si deg!
    Men takk for innspill så skal jeg gjøre mitt beste ut av dette, og jeg kommer nok tilbake ganske snart!

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Som L&F hinter til så er ikke diett for alle, selv om det vil være mer effektivt med en skreddersydd plan. Mange sliter også med å omstille kostholdet, men er man motivert så går det. Jeg ville ikke bekymret meg veldig for at du spiser fine baguetter til lunsj. Det er lettere å spise mye av raske karbs og du trenger et høyere inntak av næring, selv om det er sunnere med grovt brød.

Den enkleste omstillingen du kan gjøre er å spise dobbelt av hva du gjør nå. Det kommer til å føles uvant å spise så mye, men det er lettere å spise de samme matvarene man er vant til i større mengde enn å endre alt radikalt.

Dersom du er ute etter en quick fix så kan du prøve deg på å spise mye junk food. Det er den raskeste og enkleste måten å øke i vekt.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2011
    riktig, det er ikke alltid peanøttsmør funker for å si det sånn! men jeg skal begynne med det andre du har skrevet L&F og håper på en rask oppbyggning!

trenger det veldig snart! så alle råd for rask bygning sier jeg ikke nei takk til!
    men som sagt, skal gjøre mitt beste!

Men for meg så ser jeg ikke tynn ut! og har en god del muskel i kroppen siden jeg trener, men jeg vet ikke hvorfor de andre forteller det.. men i forhold til andre så jeg er tynnere enn de da

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Forslaget til NK om gainer shake er noe du burde vurdere.. det er så enkelt.
    Evt bare mekk deg no selv.. 40g proteinpulver, 70g havregryn, 1ss rapsolje feks.. har du en 460ish kalorier, Ta det 2-3x dagen + skikkelig mat ellers burde du gaine litt.
    Bland det i en shake rist og la svelle litt så drikker du, særlig effektivt hvis du er opptatt med andre ting for det går fort å lage og kjapt å spise/drikke.

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Så burde du funnet deg en plass å løfta, evt kjøp deg no saker.. mye billig på finn feks.. med tanke på at du starter å spise mere og vil opp i vekt, vil du nok ha en god del overskudd av energi og er vel ikke så mye bedre å bruke det på enn å flytte litt jern?

En benk med avløftere du kan snu så du får kjørt knebøy, en stang + 100 ish kg er en start. Kan du legge opp en basic rutine med noen bra løft du kjører 3 ganger uka feks.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Jeg er ei jente som ikke er særlig svær, men spiser nok 3-4x mengden du spiser! Med mer mat i kroppen til du kunne gi mer på trening og i hverdagen ellers. Framgangen styrkemessig til også bli bedre. Grunnen til at tror du er muskuløs er fordi du ikke har det på kroppen. Med knappe 55 kg på ein høyde har du ikke mye muskelmasse uansett hva du selv tror! Begynn å spise etter klokka, det til hjelpe med å få inn en god rutine og sannsynligvis gjøre at du kjenner mer til sult og metthet. Spis mat med nye kalorier ifht volum. Frokostblandinger, tørket frukt, masse nøtter, ost, fet fisk, peanøttsmør, smør, saus, sjokomelk, biola, osv. Venn deg til større mengder!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av fredrikn Vis post
    Men for meg så ser jeg ikke tynn ut! og har en god del muskel i kroppen siden jeg trener, men jeg vet ikke hvorfor de andre forteller det.. men i forhold til andre så jeg er tynnere enn de da
    Din BMI er 17 hvor grensen på undervektig er 20. Jeg er forsiktig med å påstå at folk med høy BMI er automatisk feit. Men med tanke på at muskler veier mer enn fett så sliter jeg litt med å tro deg når du sier at du er muskuløs!

Du må høre på mora di og spise maten din!
    -----------------
    Kassegitarhelt
    ------------------
    www.Bajazz.com
    -----------------------

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bajazz Vis post
    Din BMI er 17 hvor grensen på undervektig er 20. Jeg er forsiktig med å påstå at folk med høy BMI er automatisk feit. Men med tanke på at muskler veier mer enn fett så sliter jeg litt med å tro deg når du sier at du er muskuløs!

Du må høre på mora di og spise maten din!
    Hehe, muskler veier mer enn fett<3
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg veide 56kg da jeg var på din alder også. Men så er jeg også 20cm høyere, så der ser du. Knepet er peanøtter + H-melk/sjokomelk. Og da mener jeg ikke - drikk 1 glass H-melk om dagen. Du skal spise det samme som du gjør i dag, men I TILLEGG spiser du hver dag 1 pose peanøtter (100-150g) og 1-2L H-Melk. Ferdig arbeid. Da veier du 65 om 3-6 mnder.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    GOMAD, Gallon Of Milk A Day. Funker hver gang
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Følger du min 6000kcal om dagen plan så øker du lett 2,5-3kg i uka

Lignende tråder

1. mitt kosthold
    By Glutaminpulver in forum Kosthold
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 19-04-07, 13:42
  2. Mitt kosthold
    By MN in forum Kosthold
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 08-04-07, 17:47
  3. Mitt kosthold
    By LittleBlue in forum Kosthold
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 14-05-06, 18:49
  4. Hviket spill er du rett og slett best i?
    By AxMataz in forum Technobabbel
    Svar: 59
    Nyeste innlegg: 17-01-06, 19:46

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.