http://www.forskning.no/artikler/2009/september/228532
Hva mener dere om dette? Rent bullshit eller den triste sannhet?
http://www.forskning.no/artikler/2009/september/228532
Hva mener dere om dette? Rent bullshit eller den triste sannhet?
Jeg tror at det er kørka, spis nattmaten din.
Jeg bryr meg kun om kcal inntaket, og ikke når på døgnet en tar opp næringen. Mediene prøver å gjøre det verre enn det er gang på gang, men er en ganske enkel formel.
Kcal -> forbruk. Enten spiser du mindre kcal enn du bruker, det er jevnt, eller så ligger du på overskudd. At man måler det per dag er også bare forenklet, en kunne like gjerne si per uke. Om du skal ha i deg kcal overskudd, og er så uheldig at du havner på underskudd den ene dagen pga at du er på byen el, så bare sleng på de ekstra kcalene fra gårsdagen på dagens overskudd.
Her kan kvelden/natten være til hjelp, siden en del skal opptas.
Kroppen bruker masse mindre energi når du sover. Så den energien du har til overs når du sover blir vel lagret som fett?
Når du kommer inn i såkalt dyp søvn skjer det jo flere anabole prossesser i kroppen. Hver gang jeg våkner har jeg meget vondt i magen, vondt pga ekstrem sult. Jeg ser også mye slankere/tom ut. Dette kan være dehydrering, men tror også det er fordi at det meste av næring som lå i magesekken er tatt opp, og ligger derpå godt gjemt i fordøyelsessystemet.
Dette har vært diskutert i IF tråden, så jeg copypaster noen svar derfra:
Opprinnelig skrevet av Vyapada
Opprinnelig skrevet av lylemcd
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Om du har trent hardt nok, og musklene krever å bli oppbygd/reparert er jo karbohydrater/fett brennstoff som trengs for å sette byggeklossene på plass(proteinene). Derfor kan jeg ikke se for meg at de er noen ulempe når du sover godt, og de anabole prossesene begynner.
Correct me if I am wrong![]()
Jeg ser på det totale kcal inntaket - om det er underskudd så går man jo ned i vekt uansett. Forøvrig så burde man ikke legge seg veldig sulten, da svekkes jo fettforbrenningen. Man burde vel se på det se på det som en 8 timers faste faktisk, og da burde man fylle opp energilagrene litt før.
Siste måltid burde bestå hovedsaklig av protein.. Jeg liker 50% protein, 30%fett og 20% karbo.. Men dette er bare mine tanker, ser for meg at man ikke trenger karbo siden man ikke skal bedrive noen særlig krevende oppgaver. (hvis du ikke er en grisegutt/jente)
Ain't nothing to it, but to do it!