Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Noen måneder og noen kilo...

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25

Noen måneder og noen kilo...

Jeg har spist noe tilnærmet slik i noen måneder nå og gått opp et par kilo, men jeg har forhåpninger om å vokse enda mer.. Og da må jeg nok spise mer.
    Da lurte jeg på om det var noen her som kunne komme med noen råd til hva jeg kan endre på.

En vanlig dag for mr.Gulliksen;

Frokost - 07:00
    ---------------
    80 gr Havregryn mix
    En god slurk tran

Lunsj 1 - 10:00
    ---------------
    1 eple

Lunsj 2 - 11:45
    ---------------
    2-300 gr kyllingfilet
    ca 200 gr grovbrød

Lunsj 3 - 14:00
    ---------------
    1 eple eller 1 banan

Middag - 16:00
    --------------
    Den vanlige maten til mor

Før trening - 17:30
    -------------------
    Frukt. Det som jeg finner.

Etter trening - 19:00
    ---------------------
    30-50 gr Druesukker

Kvelds - 20:00
    --------------
    150 gr tunfisk
    ca 200 gr grovbrød

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    her var det en del å ta fatt i synes jeg:|

hmm. du må ha proteiner til hvert måltid. d bare må du ha. jeg synes du bør tilføye dette:

frokost: ganske greit, men burde ha mer proteiner. sleng med en proteinshake. tar du vitaminer og mineraler? i så fall ta dem til frokosten.

10.00: 1 boks makrell i tomat på 2 grovbrødskiver hadde vært prima.

14.00: ikke spis banan her. ta eplet og en proteinshake. Eller et eple og par skiver med cottage cheese.

før trening: 1 eple gir stabil og langvarig energi. ikke spis banan før treninghvertfall!!

etter trening: 1 proteinshake.

du bør spise noe etter kl 20.00. ta et kveldsmåltid ca 22.30: f.eks 2-3 egg + noen grovskiver med peanøttsmør

ikke optimale forandringer jeg har komt med her, men det blir hvertfall bedre
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Må bare legge med at så fort Mr Gulliksen får seg mer protein pulver. Så er det er det nok en del proteiner som vanker rundt Lunsj 1 og 3.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Jeg var litt trøtt og dårlig i går av diverse grunner Så derfor glemte jeg jo å legge med kanskje noe av det viktigste for at noen skal kunne gi gode råd og vink til åssen jeg bør legge opp kostholdet.

Nemlig måla mine, så her kommer de..

Vekt: 64 kg ( på morgenen )
    Høyde: 180 cm
    Fett %: 6.8 ca

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Oida, jeg ville lagt til en hel del brød og proteinpulver i tillegg til frukten din på alle måltidene. Kyllingfileten ville jeg heller ha spist om kvelden for å ikke få så mye karbo før du legger deg.. Ta 4-5 spiseskjeer fett (olivenolje, solsikkeolje, tran osv) fordelt utover dagen.. Etter mine beregninger får du rundt 100g proteiner , det er altfor lite

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Jeg tar c-vitaminer sammen med tranen på morgenen.

Så du mener at det er bedre at jeg spiser kyllingen på kvelden og heller tar no karbo mat som hoved lunsj ?

Jeg kan jo slenge inn en boks tunfisk fordelt på lunsj 1 og 3. Har ikke så veldig god tid til disse lunsjene..
    Så legger jeg til noen spiseskjeer med olivenolje i løpet av lunsj 1-3. Noen ideer til hva jeg kan ha til lunsj 2 da istedet for kyllingen ?

wannabeROCKY; er ingen vits å spise no etter kl 20:00, legger meg rundt 22:00 og da etter 2-300 gr kyllingfilet tror jeg at jeg er ganske mett

Må bare si jeg er veldig glad i peanøttsmør, og skjea er oppi boksen veldig ofte..

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Med dine mål burde du absolutt få i deg noe rett før du legger deg også. Du kan feks gumle en solid dose peanøttsmør rett før du legger deg. Bra fett i det!

Spis kylling til lunsj og tunfisk om kvelden om det passer deg best. Ingen av delene inneholder karb. At du får i deg litt brød på kvelden er nok ikke så farlig for deg, men ser du at fettprosenten går opp kan du kutte brødet til kveldsmåltidet.

Generelt tror jeg du bør sørge for å gjøre hva du kan for å øke protein mengden din som er alt for skral.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    jeg synes du bør spise noen egg til kvelds, siden egg er det beste og mest komplette proteinet, inneholder dessuten mange mineraler og vitaminer...

du bør absolutt kjøpe deg multivitaminer&mineraler (uten jern)! holder ikke med kun c-vitaminer og tran...ville kjøpt multivitaminer&mineraler på sunkost eller lignende helsekost butikk, der får du piller uten "jern" (tror samtlige "rimi piller" har jern i seg). koster nærmere 200 spenn for 90 piller, som man da varer i 90 dager....
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Jeg har også tenkt på det å ta noen egg til kvelds. Bedre å ta 2-3 egg enn en boks med tunfisk ?
    Trenger litt variasjon er ikke så veldig godt med den tunfisken ..

Jeg skal jobbe litt i ferien for å tjene penger så skal jeg ta en tur på sunkost for å kjøpe no multivitaminer&mineraler.

Jeg skal også kjøpe no whey protein. Noen som har prøvd Basic Whey proteinet til proteinfabrikken ?

Hm. *regne*, blir mye penger det her.. Men alt for vekta !!

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    ville bytta tunfisken mot 2-3 heile egg ja.. egg er bedre...

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Ok. Flotte greier. Egg er mye bedre enn tunfisk

Egg er også mye lettere å få i seg. Tunfisken er så tørr..

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    tunfisk-salat er tingen
    You are hotter than 92% of men on this site!

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Hmmm...skulle tro at tunfisk, egg og kyllingfilet var den eneste bra byggermaten.. det er sjelden jeg ser noen som spiser mye sei, torsk, laks, ørret osv her med unntak av forecloseradream? Hvorfor det egentlig..? Det er jo kjempegod mat med masse proteiner, sei og torsk med omtrent 0 fett og 0 karb, laks og ørret med en del bra fett...
    Bare et tips fra meg.... som skal å spise 200g laks til kveldsmat

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Helt enig Diezel...
    Spiste masse fisk i dag jeg godt er det også....

Mye bra næring i fisk også..

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    fisk er godt det, spiser laksefilet med div krydder og sitron hver dag.
    You are hotter than 92% of men on this site!

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    gudene vet hvor mange "makrell i tomat" bokser jeg har spist dette året og forrige år. så og si 5 bokser i uka namnam!!hehe. sikkert spist et tonn

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Makrell i tomat er kjempe godt. Går med noen bokser i uka her og ja

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Okey. Men er det noen andre som har noen innspill ?
    Jeg hadde tenkt til å få laget et rock solid kostholdsprogram før høstferien er over og da trenger jeg litt hjelp fra dere
    Så det er bare å komme med innlegg, jeg er glad for all hjelpen jeg kan få...

Noen som vet om noen bra linker til "kostholds" sider som jeg kan lese litt på for å få litt bedre innsikt ?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.