Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Noen som har prøvd å variere kosten slik?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2010

Noen som har prøvd å variere kosten slik?

Som de fleste gjør, så ligger man på ca samme kosthold hver dag. Men tenkte jeg ville prøve noe nytt.
    Jeg trener jo ikke det samme hver dag, og vil forbrenne mer når jeg f.eks jogger enn når jeg trener vekter, og da trengs det jo et litt mere kcal for å balansere inntaket, ellers vil man jo fort gå litt over eller litt under.

Så er det noen som har prøvd å regne ut kcal forbruk hver eneste dag, slik at man ligger rett i overkant av forbruket hver dag?
    For dette må jo ha bedre effekt enn dersom man spiser ca det samme hver dag?

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Det er mange som spiser mer de dagene de trener, men det er ofte de som er på diett og vil ha litt ekstra energi før trening for eksempel

Hvis du legger til et måltid rett etter trening, som kan være noen frukt eller andre former for raske karbohydrater, samt litt protein. Så vil du jo fort få en 300-400 ekstra kalorier her, og det er jo et måltid man kun har på treningsdager rett etter trening, dette vil jo balansere det litt?

Ellers merker jeg det ofte i økt sult dagen etter styrketrening eller hard trening. Så kroppen vil ha mer påfyll da. Men det kan også være fordi jeg er litt dårlig på å fylle opp direkte etter trening muligens
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Selv inntar jeg alltid litt mer karbohydrater på de dagene jeg trener styrke i forhold til de dagene jeg ikke trener eller bare driver kardio.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2010
    Okei, for det må jo være mere effektivt å innta nøyaktig det man bruker + litt til, dersom man ikke ønsker å legge på seg så mye i fett..
    For jeg spiser omtrent det samme hver dag, og vil garantert ligge på litt vel mye overskudd de dagene jeg ikke er i spesiell aktivitet, så det vil jo da igjen føre til mere fett på magen..

Eller er tankegangen min litt på vidda? Hehe ;D

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    det vil være naturlig å endre kosten etter aktivitetsnivået ja.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bananen Vis post
    Okei, for det må jo være mere effektivt å innta nøyaktig det man bruker + litt til, dersom man ikke ønsker å legge på seg så mye i fett..
    For jeg spiser omtrent det samme hver dag, og vil garantert ligge på litt vel mye overskudd de dagene jeg ikke er i spesiell aktivitet, så det vil jo da igjen føre til mere fett på magen..

Eller er tankegangen min litt på vidda? Hehe ;D
    Du har jo en automatisk regulering på dette i kroppen, sult. Jeg tror sammensetningen og hva du spiser har mye mer og si, enn en brøkdel forskjell i kalorier dag til dag. Snakker vi om det lille ekstra med fett på magen og slikt tror jeg insulin har meget mye og si.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Lignende tråder

1. Noen som har prøvd??
    By Hollywood in forum Kosttilskudd
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 23-11-06, 06:55
  2. Noen som har prøvd?
    By crypted in forum Kosthold
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 23-04-06, 19:04
  3. Noen som har prøvd...
    By D.O.G. in forum Kosthold
    Svar: 13