Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 51 til 71 av 71

Tråd: NybegynnertrÅden

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    control panel

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Motorsagmannen Vis post
    nybegynner tråden? passer vel utmerket å spørre hvordan man får sånn ordtak mm. under teksten du skriver da.. signatur?
    Denne tråden har et konkret tema.
    You ran a marathon? That's cute …

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    24
    Tusen takk for en sinnsykt bra tråd!

Keep Going! futuredome sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Hva mener dere?

Turid på 45 år kommer inn på helsestudioet og vil komme i generelt bedre form da hun vanligvis ikkje gjør noenting...
    Hun har denne standard bilringen og oppskalerte lår for å si det sånn...

Er det bare å behandle henne likt som en "bygger"?

Sette henne på denne:

Oppvarming: 5 min mølle

3 sett*12 repitisjoner Beinpress
    2 sett*12 repitisjoner Kabelroing
    2 sett*12 repitisjoner Kabelnedtrekk foran
    1 sett*max repitisjoner Korsrygg i maskin
    3 sett*12 repitisjoner Benkpress (brystpress i maskin)
    3 sett*12 repitisjoner Militærpress (skulderpress i maskin)
    2 sett*max repitisjoner Hengende benhev (kutte denne om hun er stiv i fisken)
    2 sett*max repitisjoner Situps

Mølle i 20-30 min etter treningsøkt...

Repeteres 2-3 ganger i uka, og suppleres med en gåtur ute på treningsfridager...

Jeg ser de fleste "eldre" på gymmet får slike tåpelige øvelser med ball og strikk osv... Jeg mener: det kan de gjøre hjemme... Kom å tren vekter når du først er på et gym...

Hvordan mener dere at Turid på 45 burde startet sin trening?
    Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Et kort og relativt intensivt program. Tror ikke de fleste mosjonister er motivert nok til å gå gjennom et program som er for omfattende og tar «lang» tid. Gi dem noen hantler og lær dem mark med hantler, thrusters, benk med hantler, og (assisterte) dips og chins/pullups. Eller noe tilsvarende. For mosjonister er det også tilstrekkelig med ett sett per øvelse.

treningsnarkoman Talita sin avatar
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av futuredome Vis post
    Hva mener dere?

Turid på 45 år kommer inn på helsestudioet og vil komme i generelt bedre form da hun vanligvis ikkje gjør noenting...

Sette henne på denne:

Repeteres 2-3 ganger i uka, og suppleres med en gåtur ute på treningsfridager...

Jeg ser de fleste "eldre" på gymmet får slike tåpelige øvelser med ball og strikk osv... Jeg mener: det kan de gjøre hjemme... Kom å tren vekter når du først er på et gym...

Vet det kanskje er litt snet å svare på den men:

Jeg har hvertfa gitt de fleste av mine "nybegynner" kunder et kort program med litt variasjon avhengig av balanse styrke kroppskontroll osv men for damene fokus på de stor musklgruppene.

Kort, og lett så Damen får et intrykk av at hun mestrer, syns det er gøy og ønsker å fortsette.

oppvarming:10-15 min
    Benpress 3x12-15
    Brystpress 3x12-15
    Nedtrekk i maskin 3x12-15
    Korsrygg i maskin 3x15
    Situps på matte/bosu/ball/evt en pilates øvelse som forøvrig jeg har drept noen av unggutta med (strekk ut-crunch sammen hvor overkropp og ben skal være ca 3 cm over gulvet) 3x12-15
    Ettercardio:20-30 min

og presisere for Turid på 45 at bilringen ikke forsvinner på to uker, og hinte til at hun også skal spise sunnere.

(ir mest øvlser i maskin, og setter opp en oppfølgningstime etter 4-6 uker for og så evt avansere. Legger mye vekt på teknikk, og av erfaring er det lettere å lere dem en similær øvelse i maskin hvor en skriver inn innstillingene, enn å hive vedkomne på kabelroing med en gang med tanke på at noen har en tendens til å krumme sammen når de trekker, men man skal også se an vedkomne..)
    Pain is just weakness leaving the body!

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av futuredome Vis post
    Hva mener dere?

Sette henne på denne:

nei... En bygger og turid skal ikke trenes likt. Prinsippene for styrketrening er selvsagt det samme, da hun mest sannsynlig trenger litt mer muskler. Gi henne mer funskjonalitet som.

- Ett beins øvelser, turid bruker nok mest ett bein om gangen i daglilivet.
    - Lær henne korrekt pusshups før hun tar benkpress. Begynn på en høy benk, smith stang og beveg deg nedover mot gulvet.Man trener flere muskler , og brystet på heldigere måte. Hadde pushups vært tungt nok for meg, ville jeg byttet ut benken på flekken.
    - Husk like mye trekking som pressing som du har.

-hengende Beinhev og situps, du vet at det hovedsaklig er hofteleddsbøyerene som står for bevegelsene i disse øvelsene? Så er du ute etter mage trening vill jeg fokusert på litt andre øvelse, omvend chrunsh, planke varianter osv. Mye plankevarianter for og lære turig og stabilisere overkroppen sin med magen.

- Korsrygg i maskin er unødvendig. Du bør ikke gi personer rygg øvelse hvor det skjer en fleksjon av ryggraden ( krommer, runder ryggen)

treningsnarkoman Talita sin avatar
    Ble medlem
    03-2008
    Alder
    21
    jeg fikk vite når jeg fikk mitt instruktør grunnkurs at korsryggen (erector spinae) er viktig å trene (dog ikke mega tungt men aktivere den) for å stabilisere korsryggen, jeg gir situps med bena på gulvet. og hvor kun skulderbladene skal opp fra gulvet...

det som er viktig ved trening med rygghev er at man skal ku opp til loddplan, og ikke "hyperextensere" da dette faktisk kan forværre korsryggsproblemer...

fysioterapeutenmin hadde også et forsøk med dette hvor 95% av de som trente det "rigtig" fikk det bedre mens 70% av de som gikk over horisontalplan da rygghev i stativ fikk det værre...

min rygg får det bedre når jeg trener korsryggen, så lenge jeg passer på holdning.
    Pain is just weakness leaving the body!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    jeg har pleid å gi "nybegynnere" som er i ok form (ingen sykdommer eller skader) et fullkroppsprogram med litt frivekter og noen apparater. Lar dem kjøre 2-3 sett og rundt 12 reps. Etter 6-8 uker har jeg ofte oppdatert programmene deres, og basert på framgangen og hvordan di selv føler det går, byttes ofte apparat øvelsene ut med frivekter, samt jeg vurderer å dele programmet opp i to-splitt. Pleier å fungere veldig bra.

De som har minst framgang er de som vil ha en enklest mulig økt, og ikke vil sette seg inn i hvilke øvelser som går på hvilken muskel. Mange vil bare ha et program og få det overstått kjappest mulig. De som får mest framgang er de som er villig til å sette seg inn i det de holder på med, disse folkene går ofte over til frivekter mye kjappere, og får en bedre forståelse for hvorfor de gjør de ulike øvelsene
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Jeg mener at nybegynnere heller skal ta utgangspunkt i frivekter fremfor maskiner.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    joda, men ikke alle er like flinke med teknikken. Mange sliter med å få til knebøy fordi di ikke klarer holde vekten på hælene, men kommer for langt fram med knerne over tærene. Da kan det være greit å la dem kjøre knebøy uten vekter i det hele tatt for å då inn bevegelsen, og legge in en øvelse som beinpress for å få kjørt beina skikkelig..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sant som du sier. Men dersom man tar en person som ikke er kjent med vekter eller lignende fra før så syns jeg det er like greit å la vedkommende bare terpe på teknikk til det sitter. Etter min erfaring kan det være slitsomt nok til en fersk person, og ikke nødvendigvis ha behov for den helt store belastning. På samtlige bevegelser er det et balansebehov og teknikk som kanskje de fleste erfarne tar for gitt.
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Talita Vis post
    jeg fikk vite når jeg fikk mitt instruktør grunnkurs at korsryggen (erector spinae) er viktig å trene (dog ikke mega tungt men aktivere den) for å stabilisere korsryggen, jeg gir situps med bena på gulvet. og hvor kun skulderbladene skal opp fra gulvet...

det som er viktig ved trening med rygghev er at man skal ku opp til loddplan, og ikke "hyperextensere" da dette faktisk kan forværre korsryggsproblemer...

fysioterapeutenmin hadde også et forsøk med dette hvor 95% av de som trente det "rigtig" fikk det bedre mens 70% av de som gikk over horisontalplan da rygghev i stativ fikk det værre...

min rygg får det bedre når jeg trener korsryggen, så lenge jeg passer på holdning.
    Jaja, viktig og trene korsryggen, men ikke ved fleksjon, krommning. Jeg trener korsryggen masse selv, gjennom makrløft, knebøy, strak markløft, div ro øvelser og rygghev med RETT rygg.

Situps eller chruns som det heter er bedre dersom man ikke fester beina og har korsryggen i bakken ja.

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Godfather Vis post
    Jeg mener at nybegynnere heller skal ta utgangspunkt i frivekter fremfor maskiner.
    Enig!!

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Jeg lurer på om det er noen gode erstatninger for egg og tunfisk. Brekker meg nesten bare ved tanken på å spise det.

Leker deilig! xmbx sin avatar
    Ble medlem
    05-2010
    Alder
    18
    u wow
    !markloft!

Norges nye trenings nærkiss!

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    99% av innleggene dine gir ikke mening

Medlem Lillian sin avatar
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Wow! Så godt å se at det anbefales masse karbohydrater på kvelden hvis man trener om morgenen. Jeg trener før fuglene står opp og i det siste har jeg hatt lyst på havregrøt om kvelden. Så tenkt så gjort til tross for at jeg stadig leser om at man skal minke karbohydrat inntaket etter hvert som dagen går.

Så takk, nok en gang! Nå kan jeg spise havregrøten min om kvelden med god samvittighet

pølsa
    Ble medlem
    08-2011
    Alder
    18
    tunfisk er også en fin kilde til proteiner.

hadde den store skrekken før jeg kom over et tips: du tar en boks tunfisk i olje å åpner boksen å tømmer ut oljen, å steker det sammen med litt taco krydder...

snacks spør du med

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av plitt Vis post
    tunfisk er også en fin kilde til proteiner.

hadde den store skrekken før jeg kom over et tips: du tar en boks tunfisk i olje å åpner boksen å tømmer ut oljen, å steker det sammen med litt taco krydder...

snacks spør du med
    Enda bedre: ikke kast bort oljen!

Medlem
    Ble medlem
    02-2012
    Alder
    26
    Ris vs pasta:
    Føler meg så stappet etter å ha spist pasta,spiser begge deler men lurer på om det er like bra å bare spise ris, evt om jeg skal fortsette å veksle på det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.