Jeg sliter med å gå opp i vekt. Bruker så og si det jeg har av penger på mat og har tidligere prøvd gainershakes. Har vel samme forbrenningen som en hest på mine fattige 70 kg. Trener ganske mye for tiden. Kickboxing to ganger i uka, mma(grappling) 1-2 ganger i uka, går med sekk 1-2 ganger i uka + styrke nå og da. Har med årene gått opp noen kg heldigvis, men skulle gjerne hatt noen flere.
Nå i skrivende stund ser jeg at dette er mye trening for en liten kropp, men det er dette jeg liker å holde på med og ønsker ikke å gå noe ned i treningsmengde med mindre det er eneste utvei.
Har snakket med noen treningsentusiaster tidligere som sier jeg må få i meg mye proteiner og carbs. Greit nok. Spiser mye kylling, kjøttpålegg, melk, egg, brød og pasta. Litt frukt nå og da. Har begynt å ta tran. Spiser lite usunn mat. Har ikke sett mye på hvor mange kalorier jeg egentlig får i meg på en dag, men skjønner jo at jeg trenger noe mer enn den daglig anbefalte mengden.
Så spørsmålet mitt er: Hvor mye må jeg egentlig spise? Og spiser jeg riktig? Og hvilke heftige kalorikilder finnes det der ute? (en kompiss anbefalte meg å drikke sunt fett, som rapsolje, fordi det inneholder mye kcal)
I tillegg lurer jeg på om det egentlig har noe å si om karbohydratene kommer fra pasta eller cola for min del, siden jeg egentlig bare er ute etter å øke vekt, og stiller meg likegyldig om det medfører økning i fettprosent (Er det det dere kaller for bulking på fagspråket?).
Vet at det sitter mange kunnskapsrike hoder rundt om i norge og roamer dette forumet, så håper dere kan svare på så mange som mulig av spm. mine og kanskje komme med noen tips som kan hjelpe meg mot målet mitt.
Takk på forhånd!
Sigurd)

LinkBack URL
About LinkBacks
)
Svar med sitat

!