Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: På'n igjen - Trenger hjelp til å få orden på matvanene igjen.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004

På'n igjen - Trenger hjelp til å få orden på matvanene igjen.

I mine yngre dager var jeg veldig sprek og rask, men de siste 5-6 årene så har jeg gått på en del personlige smeller, så med unntak av noen perioder her og der så har formen stupt kraftig.

Er i gang med nok ett forsøk med å få ting på rett kjør igjen, og mat/trening er selvfølgelig en viktig del av dette arbeidet.

Når jeg gikk på vekta 1. januar så viste den 87.2 KG fordelt på mine 179cm, noe som selvfølgelig er alt for mye.

Føler jeg har rimelig god kontroll på treningen, men trenger mer hjelp når det kommer til kostholdet.

Jeg mener å huske at man burde starte med å skrive hva man spiser i dag og så gå ut fra det, men i mitt tilfelle er ikke dette mulig, da jeg stort sett har spist når jeg har orket og da mest mulig lettvint (mye frossenmat og nudler).

Men her er noe av det jeg ser for meg av hovedmåltidene:

Frokost:
    Havregryn får jeg ikke i meg, men har funnet en frokostblanding som heter Tau Mølle - 7 Fullkorn som jeg synest er meget god. Noen tanker om denne? Denne inneholder ikke sukker, men er tilsatt 8,6% honning som søtningsmiddel. Er denne grei, eller ødelegger honningen slik at jeg heller må gå for puffet havre?

Næringsinnhold:
    Energi: 324kcal
    Protein: 10,1g
    Karbohydrater: 62,4g (7,8g sukkerarter)
    Fett: 3,3g (0,6g mettet, 0,8g enumettet, 1,4g flerumettet)
    Kostfiber: 10g

Tilbehør blir melk og jordbærsylte uten sukker.

Middag:
    Ser for meg retter som f.eks.

Laks med pasta og salat
    Kylling med ris og salat
    I tillegg blir det sikkert noen dager med fisk og poteter, enten ren fisk eller fiskegreteng (fransk type da denne har hele fiskebiter og ikke den hvite sausen), og sikkert noen dager med kjøttkaker og andre vanlige norske middager.

I tillegg kommer lunch og kveldsmat, samt mellommåltider. Her er jeg mer åpen for forslag. Torsdag og fredag er jobb med lunchbord så da blir det nok dessverre dårlig brødmat, men det må gå greit ett par dager i uka.

Jeg ønsker å se 70-tallet før sommeren igjen, altså omtrent 10 Kg på 5 måneder, eller 2Kg i måneden noe som bør være mulig, men jeg håper også på å øke muskellmassen i samme periode (vet det er vanskelig å gå ned i vekt samtidig som man bygger muskler, men satser på at det er litt enklere når det er snakk om å gjennoppbygge muskler og ikke bygge ny masse).

Hvor mange KCal bør jeg satse på å få i meg pr dag og hvordan bør dette fordeles utover de forskjellige måltidene?

Svekling med vett i panna Secondhanddildo sin avatar
    Ble medlem
    06-2009
    Alder
    31
    Edit: det ble en lang post om min egen erfaring (har vært i dine sko for ca et år siden). Egentlig ikke det du ba om, så jeg sletta den.

Hvis jeg var deg ville jeg lagt om til rent kosthold. Altså minimalt med behandlet mat.

Frukt, grønnsaker og kjøtt av variert art. + noe kosttilskudd som omega 3, b-vit, multivit osv. For egen del hjalp 5-htp til å holde humøret stabilt og senke "munchies".

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.