Jeg følger periodisk faste og spiser klokka 14 og klokka 19, er dette et for kort spisevindu?
Spiser alt jeg trenger i løpet av de to måltidene og pulser med BCAA resten av døgnet...
Jeg følger periodisk faste og spiser klokka 14 og klokka 19, er dette et for kort spisevindu?
Spiser alt jeg trenger i løpet av de to måltidene og pulser med BCAA resten av døgnet...
"Æ ska ha en burger. Me ækstra fett..."
Jeg tenker som så at siden jeg dynger nedpå med 160ish gram proteiner på fem timer så vil jo proteinsyntesen egentlig ikke klare å metabolisere alt sammen. Jeg lurer da selvfølgelig i tillegg på hvorfor Berkhan anbefaler 8 timers spisevindu...
Jeg kan se for meg at det er av psykologiske aspekter, man skal tross alt spise en del på den tida... hmm...
Jeg inntar ofte over 200 gr proetin i et måltid, men har litt grønnsaker i tilleg som broccoli, tomater, agurk etc. Funker nå bra for meg. Gi kroppen litt tid og vær tålmodig så bli det bra vettu.
Riinoo, er du på IF eller noe sånt? Siden du deffer og vil bygge muskel samtidig tenker jeg.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Ååååå, jeg ser jo at jeg har skrevet feil...
Jeg skulle skrevet "Jeg tenker som så at siden jeg dynger nedpå med 160ish gram proteiner på fem timer så vil jo proteinsyntesen egentlig ikke klare å metabolisere alt sammen før neste spisevindu...
Å spise nok er ikke et problem, jeg bare lurte på hva som lå til grunn for et spisevindu på 8 timer kontra et kortere ett.
Hva mener/tror/synes dere?
Går fint det, men ser frem til at det blir litt mindre mat i februar og mars (og cravings hehe). Da kan jeg muligens dele det opp litt mer.
Høres logisk ut, men OM det er tilfelle så kan man vel forhindre det med hjelp av BCAA om morgenen og litt utpå dagen etter?
Ja, tror det er opp mot 48 timer ca.
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Hvis fasten er på 14-16 timer er det en fordel med BCAA. merker forskjell selv når jeg går uten. Styrken er der , men armene blir som fyrstikker liksom...![]()
Jeg har en fysisk jobb, jeg ser for meg at uten BCAA så BLIR jeg katabol...Det er sikkert bare uvitenhet, men da er det jo greit å kunne spørre på et forum
![]()
Eat stop eat baserer seg jo på 24-48 timers faste... ? Mulig Berkhan bare sier 16-8 som en "disclaimer" ?
G3tting shr3dd3d!!!!
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Jeg skal bare brenne av meg det heeeeeslige fettet som har befestet seg gjennom sensommeren/høsten...![]()
Jeg har spisevindu fra 14-21. Jeg får ikke spist tilstrekkelig mellom 14 og 19, men om det fungerer for deg så er det vel null problem?![]()
You say banana, I say potato.
Har spisevindu mellom 11/12 -> 19/20 alt ettersom.
Lunch på jobb rundt 11 tiden og middag tar jeg somregel etter trening. Spiser kun 2 måltider om dagen uansett så er ikke så nazi på om det er innenfor 8 timers rammen.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!