Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Protein kvalitet?

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26

Protein kvalitet?

Har vært på diett i snart 8 uker og har mistet all lyst i verden til å lage noe som helst mat!

Er mildt sagt drittlei :P

Og for å ikke gå tilbake til gamle vaner (ett måltid om dagen ala. sjokomelk og brød og en proteinshake). Så må jeg finne på noe tiltak.

Karb og fettkildene mine tenkte jeg at jeg kunne få gjennom brød og pålegg. Og så løser jeg proteinproblematikken med wheyshakes. MEN, spiller det alt i alt noe rolle om jeg bruker kasein, myse eller en blanding. Og vil jeg gimpe meg selv med å spise proteinpulver. Er det mye dårligere kvalitet enn det jeg får gjennom karbonadedeig, kylling og ytrefilet?

Streetfighter Malibu sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    36
    Har lest at en blanding på 50/50 av myse/kasein er bra. Feinshmeckerne kjører visst kasein om kvelden grunnet lengre opptakstid. TN sin prozyme smaker sinnsykt bra.
    Har selv "sluttet" med pulver og eter masse mager kesam istedenfor - noe som kjennes bedre ut og metter bedre.
    Lag shakes med kesam, blåbær og banan så glemmer du snart proteinshakene.

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Jammen.. Jeg har lyst til å få all proteinen min gjennom shakes :P Er drittlei matlaging.

Mine matkriterier er:
    - Kjapt og enkelt.
    - God næringskvalitet.
    - Billig
    - Lett å ta med seg

Derfor er brødskiver og proteinshake et godt alternativ i midt hode. Men er usikker på om næringskvaliteten(lack of better word) er god nok.

Proteinpannekaker er et annen mulighet, men de er kjedelige å lage.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    NK sier vel at whey er bedre enn kjøtt. men nå er kanskje ikke han helt 100% objektiv da

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kvaliteten på proteinene i et pulver er absolutt godt nok om du ønsker å leve på det.

Streetfighter Malibu sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    36
    Sier jo shakes, men av kesam sitedenfor pulver. Metter bedre og passer dietten din.
    Ellers så er jeg forsynt med masse info om at shakes aldri kan erstatte mat. "alle" coacher sier at mat gjelder fremfor pulver, noe som burde være dokumentasjon nok i mine øyne.
    For øvrig skjønner jeg deg og dilemmaet ditt!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Interessant diskusjon.
    La oss ta et typisk proteinpulver med 25gram protein, 5gram karb og 3gram fett i en proteinshake på vann.
    Hvilken matvare gir noe positivt utover hva som finnes i denne shaken og vi holder prisen borte fra diskusjonen for der knuser pulver mat i 100 av 100 eksempler om man handler maten sin i butikk i scandinavia.

Fiber og vitaminer det får man fra karbohydrater uansett.

Personlig så er jeg glad i mat og drikker en instant whey deluxe innimellom men det er det hele, jeg foretrekker å spise proteinkildene men om jeg hadde dårlig råd og ikke gadd å lage mat så klarer jeg ikke å finnen noen grunn til å spise proteinkildene istedet for å drikke de sålenge jeg også spiser gode karbohydratkilder

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    jeg mente ikke at du tok feil altså

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg er ikke utlært på emnet så jeg synes det er spennende å diskutere. Om jeg tar feil og har glemt noe som finnes i f.eks en biff og ikke i whey eller soyaprotein eller hva man nå vil drikke så er det fint å lære.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Kvaliteten på proteinene i et pulver er absolutt godt nok om du ønsker å leve på det.
    Forskjell på å bygge på det og leve på det
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kvaliteten på proteinene i et pulver er absolutt godt nok om du ønsker å bygge på det.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Forskjell på å bygge på det og leve på det
    Om et proteintiskudd er av tilfredsstillende kvalitet til å bygge muskler av, vil det vel også være godt nok å leve på.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Så hva bør en inta av tilskud dom man ikke gidder spise, og skal basere kostholdet sitt kun på pulver og kapsler osv?

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Et høykvalitets pulver inneholder i hvert fall på papiret en meget god kombinasjon av aminosyrer.

Jeg er veldig glad i proteinpulver som proteinkilde, men det er klart at mat er jo godt da..
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Yoked mikkejo sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    .
    I Just Love The Way You Talk About Me

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Tjaatjoo nå er det vel ingen som tenker på å leve på proteinpulver only, det er vel også samtidig inntak av fiber ,karb,fett osv mens kun proteinkildene erstattes med pulver. Jeg tror ikke det byr på voldsomme problemer.
    jeg har selv gått en hel diett på kun whey og peanøttsmør uten problemer men det betyr selvsagt ikke at jeg anbefaler andre å gjøre det samme

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.