Når man regner ut kalori inntaket pr dag. Regner dere da med oljen dere steker kjøttet i?
Og veier dere maten når den er stekt eller rå?
Når man regner ut kalori inntaket pr dag. Regner dere da med oljen dere steker kjøttet i?
Og veier dere maten når den er stekt eller rå?
Jeg gjør ikke det nei og all maten veies før den tilbredes.
Nei, kcals fra stekeolje tas med som en bonusBruker en god del, og tømmer som regel restene fra pannen over på fatet.
All mat veies selvfølgelig RAW.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Ok. Men hvis kyllingen veier 150g før steking, og 100g etter steking, så er det jo 100g vi spiser, og ikke 150? Blir ikke det da feil?
Er dette en reell måling? Består den av 1/3 vann?
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Jeg veide alt inkl stekefettet på diett. Off season ser jeg INGEN grunn til det![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Kaloriinnholdet er stort sett oppgitt per rå vare. Så hvis du veier maten stekt og beregner kaloriinnhold rå, så lurer du deg selv ganske godt![]()
Ok, så det vil si at jeg egentlig ligger mye høyere i kcal enn antatt. For jeg måler vekten etter steking, og da må jeg legge til et par kyllinger for å nå vekten jeg skal ha ;D hehe!
Ja det gjør du nok da
www.mthereseo.blogg.no
Behandlet mat inneholder ofte mindre eller mer vann enn ferdig tilberedt, slik at å regne rå mat blir det riktige som tidligere besvart her. I tillegg vil jeg legge til at dersom du steker rent kjøtt så er det begrenset hvor mye fett det trekker til seg. Altså hvis du bruker 1-2 spiseskjeer med olivenolje for eksempel til å steke 2 kyllingfileer så er det ofte langt ifra de to spiseskjeene som blir tatt opp i kjøttet. Mener det var en fast prosenandel for dette, men det avhenger selvfølgelig sikkert av arealet, så 200g kyllingfile i små biter trekker til seg mer enn en stor kyllingfile.
Farsekjøtt vil trekke til seg mer fett, og det værste er paneringer som snitzler, fiskepinner ol, som suger til seg fettet![]()
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"