Hva mener folket om å deffe på denne måten? (Artikkel hentet fra iform.no)
Slettet pågrunn av opphavsrett!
Hva mener folket om å deffe på denne måten? (Artikkel hentet fra iform.no)
Slettet pågrunn av opphavsrett!
Sist endret av NK; 22-06-07 kl 11:00
Liker Oppheims teorier og tanker. Han kjempet seg bl.a ut av rullestolen
etter å ha prøvd og feilet veldig mye. Stod om akkurat det i et eller
annett ukeblad for en tid tilbake også...
Masse programmer og hefter skrevet av han kan lastes ned
på "trim.no"...anbefales!!!
Uenig med Spare. Man blir ikke spesielt klokere på de treningsheftene. Men han har selvfølgelig litt å slå i bordet med.
Synes han er på tynn, tynn is jeg. Makan til synsing skal du lete lenge etter.
Forresten, hva faen har "Gud og tro" å gjøre med trening? Jmf. trim.no.
Ikke akkurat, håper du har lest om ting han har skrevet førOpprinnelig skrevet av Wannabe
du evt utaler deg...regner ikke med han har en såpass
bra,stor og seriøs side som Trim.no uten å ha litt peil.
Det jeg liker ved han er at han har prøvd masse ting
selv og er sin egen prøvekanin
MEN en kan seff disuktere ting og tang men syns det er
intressant lesning uansett jeg da....
Om Gud og Tro er jeg eni, fatter ikke helt de
artiklene, kjedet seg litt kanskje![]()
Fordi noen tenker annerledes en 3*10 reps til failure+++ på 3 øvelser
en gang pr uke så behøver det ikke bare være tull....

Latterlig diett. MAn skal faktisk ikke spise på 14 dager... Trenger man å kommentere det???
Står ingen plass der at man ikke skal spise på 14 dager. alt står joOpprinnelig skrevet av Stripie
forklart hvordan han mener det skal fungere og hvis det gjør
er det jo genialt, MEN om det gjør det får vel bare den som
prøver svar på. Regner ingen her inne vil prøve noe nytt
for ingen andre store gutter gjør det..
Så kommer spm hvorfor jeg ikke skal prøve...fordi jeg
prøver noe annet som også ikke er så "normalt" men
jeg sier hvorfor ikke.....

"Det ser ut til at kroppen tar 50% fra underhudsfettet og 50% fra de lagrede kaloriene i tynntarmen"
De LAGREDE kaloriene i tynntarmen?
"Fem vitner til fullstendig stans av mat-inntaket i 14 døgn
Jeg smakte ikke en brødsmule på 14 dager"
Her sier han jo at han spiste ikke på 14 dager. Og alle kroppsfunksjoner var helt på topp!yeah right..
"Nå er jeg inne i fjerde uken. På grunn av humøret så spiser jeg litt. Jeg inntar 240 kalorier per døgn"
240kalorier pr døgn... Dette fører ikke til tap av muskelmasse nei...
"Jeg hadde for å virkelig utprøve metoden i fullt alvor, ikke spist i det hele tatt på 10 døgn. Ikke en brødsmule, kun væske uten kaloriinnhold. Med vitner og vitners vitne kunne det bekreftes at nei, jeg hadde ikke spist noe de siste 10 døgnene"
Her kommer det igjen. Spiste ingenting på 10 døgn. Lenger ned i teksten er det 14... Og etter de 10,eller 14 dagene (bestem deg), så gjør han følgende:
"De neste tre ukene spiste jeg rundt 240 kalorier per dag i snitt"
Herregud....
MEn kunnskap om bjørner har han:
"Bjørnen - såvel den brune bjørm (grizzly, Ursus arctos), som den sorte bjørn (Ursus americanus) - går i hi 3-5 mdr. (i Nordalaska op til 7 mdr.) uden at spise, lider den ikke af uræmi, har et meget begrænset muskeltab, så muskelkraften ikke falder væsentligt, og den udvikler ikke osteoporose. Kropstemperaturen synker kun nogle få grader til 31-35°C"
Dette tror jeg vi alle vet at ikke er mulig for mennesker.
I det hele tatt bruker han ordene jeg vil tro at, kanskje og mulig i teksten her. Er dette noe han har skrivd ned på en tenkedag eller no?
Han prøvde å ikke spise på 14 dager jeg men ikke noe must.
Anbefaler å spise litt til morgen, middag og kveld. Poenget
er å spiser mindre enn behovet....
Stripie: Kan ikke du være førstemann til å prøve da..![]()
Det jeg ikke skjønner er hvordan man unngår å havne i ketose på 14 dager uten karb...... Da skal man ha MYYYYYYE tarmfyll
Hadde vært intresant å fått noen tanker fra deg NK om dette.
jeg har ANTAGELIGVIS noe tarmfyll takket være helgekarben, er snart på min 4. dag uten karbo men er fortsatt ikke i ketose. da jeg begynte CDK dietten kom jeg i ketose iløpet av 22 timer.
You are hotter than 92% of men on this site!
Opprinnelig skrevet av Satriani
Da gjør du noe galt. Kan være målemetoden. Piss i et lite beger
og dypp sticken i den, 1-3sek,avgengi av type stick, og les av, ikke
piss på selve sticken, mer unøyaktig på den måte.
Jeg forstår heller ikke at en ikke kommer i ketose hvis en ikke spiser
på 14 dager...var det da han tok blodprøvene han snakket om? Husker ikke
og gidder ikke lese nå...
jo takk, jeg som har puttet alle stickene opp i rompa hittill![]()
er vel din måte å takke på for at noen prøver å hjelpe dette... :svak:Opprinnelig skrevet av Satriani
hehe.. på en måte
det er bare litt irriterendes og ikke komme seg på plass i ketose som planlagt.

Jepp det er poenget med alle dietter hvor målet er vektnedgang. Det betyr ikke at man skal spise minst mulig!Opprinnelig skrevet av Spare
OG ikke faen om jeg prøver en sånn diett...![]()
Jeg syns artikkelen var interessant og god lesning. Hvorfor skulle det ikke være tilfellet at en slik diett fungerer? Menneskekroppen fungerer stort sett likt når det gjelder slike fysiske prosesser vil jeg tro.
JEG har IKKE behov for å gå på diett, men likevel avfeier jeg ikke uten videre dette som tull og humbug. Jeg har tro på å være åpen når det gjelder nye ting. Det er mye vi oppfatter som opplest og vedtatt, men hvor mange tenker over hvorfor man gjør ting, utenom det faktum at alle andre gjør det. Betyr det at det er det som er det rette og at alt annet er "helt på jordet" fordi det er annerledes?
Når det gjelder hvordan kroppen reagerer på trening derimot, er det mer betydelige og individuelle forskjeller! Faktum er at når det gjelder trening, så trener flertallet feil selv om de kjører et program de har hentet fra et seriøst treningsblad eller fått det laget av en personlig trener! Hvorfor? Jo fordi flesteparten har for dårlige restitusjonsevner (les: gener) og blir stående på stedet hvil uten framgang pga overtrening. Hvis ikke frekvens, intensitet og volum er tilpasset individets forutsetninger blir det i de fleste tilfellene for mye av det gode og du tilbringer timesvis av uproduktive, ja endog destruktive timer på gymmet. DET er verdt å tenke over det....
Opprinnelig skrevet av Oracle
Nice writing...could't agree more :![]()
Jeg fant Oppheims artikkel da jeg gikk på nett for å søke etter svar og forklaring på mitt nye problem: Utstående mage etter å ha kommet hjem etter Robinsonekspedisjonen.
Det som har vært årsaken er selvfølgelig krampespising etter lang tid med lite eller ingen mat.
Samtidig som jeg fant en forklaring på dette problemet fant jeg også forklaringen på hvorfor jeg ikke hadde sultfølelse størsteparten av tiden der nede...Det var selvfølgelig fordi jeg hadde "spist meg opp" på forhånd. Ikke på en slik måte at kroppsfettet hadde økt nevneverdig, men nok til at tarmene hadde lagret nok til næring for en stund.
En stund etter at jeg hadde kommet hjem...og spist og spist og spist....begynte jeg å trene igjen samtidig som jeg førte kostholdsdagbok og senket matintaket littegrann.
Voila! Back to normal, slim me with a six-pack
Jeg støtter hans teori fullt ut siden jeg har følt det på kroppen selv![]()
Opprinnelig skrevet av Revenka
and you are...
Herregud for en diett...
Sist endret av nit; 01-07-04 kl 22:47
Nå leste ikkje eg alt her, men eg unngår å spise en dag, så e eg faktisk bare sulten på begynnelsen av dage og en god del lettere allerede idet eg legge meg.
MEN det går utover konsentrasjonen...
E det bare innbilning fra mi side eller?
Skjønne ikkje at en kan gå så lenge uten mat og ikkje miste muskelmasse, trene en når en bruke det programmet? Spare, det virker som du har lest dette...?
Aurelia: “Hvorfor Arnold, hvorfor vil du gjøre dette mot deg selv?”
Gustav (faren): ”Hva vil du gjøre med alle disse musklene når du har fått dem?”
Arnold: “Jeg vil bli den best bygde mannen i verden. Så vil jeg dra til Amerika og være med i filmene.”
Gustav: “Jeg tror vi bør reise til legen med han her, han er syk i hodet.”
noe nytt om denne