Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Små spørsmål - Kosthold

PKMN PROFESSOR discipline sin avatar
    Ble medlem
    02-2010

Små spørsmål - Kosthold

Små spørsmål - Kosthold

Det er en hel haug med medlemmer som har en uggen vane med å lage nye tråder hver bidige gang de lurer på noe. Alt fra spørsmål om negative kalorier til Ica Lunsjkaker.

I denne skal alle små spørsmål som ikke fortjener en egen tråd samles. Alle medlemmer som har noenlunde god kompetanse om emnet kan svare.

Forumreglene til Fitnessprat gjelder like mye i denne tråden som alle andre tråder. Hvis du ikke har lest dem allerede må du gjøre det !

Spør i vei!

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Hva er problemet med mange tråder? Tar heller mange tråder enn en stor hellvettes rotete tråd på 44215 sider. Det man evt kan gjøre er å lage en treningsdagbok å spørre der.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

PKMN PROFESSOR discipline sin avatar
    Ble medlem
    02-2010
    Det er ikke alle som vil eller gidder å lage en treningsdagbok, og da kan tråder som denne være nyttige. Søkefunksjonen fungere fint i store tråder som dette. Men hvis flertallet er imot kan trådene (denne og den i treningsavdelingen) slettes.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    hva skjer? kjenner meg ikke igjen på fp lenger
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Egendefinert brukertittel Godfather sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Hvorfor ikke bare lage en tråd for hele forumet?
    Everyone is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will spend its whole life believing it is stupid.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    delforumet "kosthold" har vel egentlig samme funksjon som hele denne tråden, eller? Små-spørsmålene "dør" bare ut kjappere enn de større, diskutable emnene...
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Dette med store samletråder er det bare folk på diskusjon.no som liker, sånn egentlig . Der er jo behovet langt større også, siden det er mye høyere aktivitet i underforumene.

Det lages ikke så mange nye tråder på FP hver dag at man ikke kan svare på småspørsmål i enkelttråder eller avklare det i logger. Trådene blir bare uoversiktlige, og så begynner folk å mase om at ting har blitt svart på 1000 ganger før, whining om bruk av søkefunksjon før man spør og i det hele tatt.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    siden jeg var så godt i gang med småspørsmålene kommer jeg med ett her også..

Etter måltid er det vanlig å føle seg varm, fordi kroppen jobber med maten osv.. MEN jeg blir ofte skikkelig kald og frysen etter å ha spist... WHY?!?!

The blogg =)

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    siden jeg var så godt i gang med småspørsmålene kommer jeg med ett her også..

Etter måltid er det vanlig å føle seg varm, fordi kroppen jobber med maten osv.. MEN jeg blir ofte skikkelig kald og frysen etter å ha spist... WHY?!?!
    Fordi du har lav forbrenning og proteinsyntese. Du har sikkert ikke nok blod i kroppen til å ha masse sirkulasjon i ekstremitetene samtidig som blodet må til magen for å fordøye.

Eventuelt så spiser du lite protein og mye fett/karb.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hm.. mulig forbrenning er lav da, for energifordeling er ikke spes høy på fett, eller lav på protein. En gjennomsnittlig dag ser slik ut: p:38% f: 22% k:40%

men trodde fordøyelsen var energikrevende slik at en ble varm...

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    potetlomper: hvordan er GI'en der??? er dette noe en bør holde seg unna sånn til hverdags, eller er det et OK alternativ til wraps/brød ?

The blogg =)

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    potetlomper: hvordan er GI'en der??? er dette noe en bør holde seg unna sånn til hverdags, eller er det et OK alternativ til wraps/brød ?
    Jeg prøvde og søke litt, ble litt nyskjerrig selv. Fant ikke noe, men stod noe om det på lavkarbo.no, sto vel at det ikke var testet enda. Det koster ganske mye og teste glykemisk indeks på en matvare.

Når det er sagt, så er det jo for det meste poteter, så noe kjempelav GI, det er det jo ikke.

Jeg har også et spørsmål til almennheten her :

Hvordan er tonen på melk om dagen? Good or bad? Seriøse svar settes pris på Hører selv at det kan være roten til mye vondt, og vurderer og kutte det ut.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hm.. ja.. poteter og hvetemel.. ikke det beste, men det er overraskende godt :P GI lurte jeg på fordi jeg lurer på om dette er en grei ting å spise etter sykkelturer for å¨lett fylle på lagrene.. greit med flere valg.. blir lei av sjokomelk, banan og yoghurt i lengden >

The blogg =)

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Melk er bra saker hvis du tåler det Alt med måte selvfølgelig.

NK skal snart si at du helle bør spise menneskeføde:P
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Melk er bra saker hvis du tåler det Alt med måte selvfølgelig.

NK skal snart si at du helle bør spise menneskeføde:P
    Har vel egentelig ikke merket så mye på fordøyelse og slik, men har alltid vært litt oppblåst å lurer på om melk evnt hvete/gluten kan være grunnen til dette, selvom jeg aldri har testet positivt for allergener mot det.

Hvis NK kan fortelle meg HVORFOR, så blir jeg fornøyd, hehe

Jenta : Hvis du har et par skiver med skinke, kalkunpålegg, ost el lignende inni, smaker det mye bedre, du senker GI og du får i deg mer proteiner
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kan du ikke bare kutte ut melk en periode og se om det forandrer noe da?
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kan du ikke bare kutte ut melk en periode og se om det forandrer noe da?
    Det er nok mest sannsynlig det beste. Når det gjelder ost, så inneholder jo det litt laktose, men lagret gul ost, som jeg spiser mest av ( norvegia,cheddar,jarlsberg osv ) inneholder veldig lite, burde jeg kutte ut også dette da?

neh
    neh er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    [QUOTE=jenta_a;721135]siden jeg var så godt i gang med småspørsmålene kommer jeg med ett her også..

Etter måltid er det vanlig å føle seg varm, fordi kroppen jobber med maten osv.. MEN jeg blir ofte skikkelig kald og frysen etter å ha spist... WHY?!?![/QUO

Kroppen trenger energi for å holde varmen, men fordøyelse prosessen krever mer. Er det da lenge siden man har spist, eller viss man er underernært vil mesteparten av energien gå til å fordøye maten,med andre ord kroppen har ikke nok drivstoff til å holde vanlig tempratur. Mener å ha lest dette på iform, men om det stemmer vet jeg ikke

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.