skal på middagsbesøk hos noen medelever i morgen kveld.
Tapas/småretter står på menyen. Tanken var at alle skal ha med en liten rett eller to hver
Derfor lurer jeg på om noen har forslag til artige, gode, og relativt sunne retter?!
skal på middagsbesøk hos noen medelever i morgen kveld.
Tapas/småretter står på menyen. Tanken var at alle skal ha med en liten rett eller to hver
Derfor lurer jeg på om noen har forslag til artige, gode, og relativt sunne retter?!
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."
-Phil Baroni
Tortillas med tacokjøtt av karbonadedeig og lettost?Enkelt, godt og OK sunt.
Og en ting til som en italiener i klassen lagde da vi hadde tilsvarende kveld som du snakker om
Vet ikke oppskriften helt nøyaktig men du kan sikkert søke opp. Asparges først rullet i skinke, og så ost. Det var faktisk veldig godt!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Jeg elsker tapas
Prøv scampispyd f.eks. Kjøp en pose Scampi(de grå er best å bruke, blir ikke så tørre som ferdigkokte røde)- hell over i en plastpose med Sveet hot Chillisaus og la ligge til de er tint. Tre 4-5-6 stk på trespidd og stek kjapt ca et min på hver side. De er ferdige når den fine rødfargen kommer.
Kanariske poteter med aioli er også digg. Kjøp en pakke Amadine poteter, Eller andre fine små poteter som ligger i ca kilospakninger på f.eks meny.
Fyll en kjele med ca 1/2 liter vann og 1/2 kilo grovt havsalt( ja en 1/2 kilo sa jeg). Kok potetene møre, og hell i et dørslag. La de ligge til de har blitt litt kalde, og rist/ børst vekk noe av havsaltet. Serveres kalde med Aioli, som lages av en pose majones blandet med en boks rømme + en halv hvitløk som moses oppi.
Du kan jo også ta med litt grønne oliven, og sølvløk på tannpirkere- digg småplukk.
Kyllingfilet i strimler snurret med bacon er godt.
Chorritzopølse i skiver..
Argh- nå ble jeg sulten. Håper du kan bruke noe av dette- kos deg.
mvh
hmm mange gode ideer her som jeg skal bruke i helga![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
mange gode ideer her.. Takk![]()
de scmpispyda må prøves ut..!
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."
-Phil Baroni
styr unna de potetene, spiste i helga.. falt ikke i smak her i allefal
-Phil Baroni
Kjøp usmurte vestlandslefser, smør på naturell smøreost,løvtynn krydderskinke og ruccolasalat.( Evt noe annet om du føler for det) Rull de sammen og skjær i biter.
Smakte dette om helgen,var overraskende godt!Men ikke så sunt om du er opptatt av det!![]()
Hvis du skal gjøre det billig, hardkok egg, del de på langs og ha på en en "dært" med remulade.
kjøp lomper, 1 rakfisk, litt purre og en skvett rømme. rull alt i lompen og del i biter...namm!!
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Rakfisk er ikke mat men spesialavfall![]()
Her er noen flere tapas oppskrifter: http://www.aperitif.no/index.db2?id=115090
Ellers er olivener, syltede hvitløk, extra virgin oliven olje, stekt/bakt paprika, godt brød og kjeks.
Spansk omelett fungerer også: http://www.aperitif.no/index.db2?id=24087
Husk at til tapas så drikker man tørr lys sherry.