Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: småretter/fingermat/tapas o.l

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

småretter/fingermat/tapas o.l

skal på middagsbesøk hos noen medelever i morgen kveld.
    Tapas/småretter står på menyen. Tanken var at alle skal ha med en liten rett eller to hver

Derfor lurer jeg på om noen har forslag til artige, gode, og relativt sunne retter?!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Tortillas med tacokjøtt av karbonadedeig og lettost? Enkelt, godt og OK sunt.

Og en ting til som en italiener i klassen lagde da vi hadde tilsvarende kveld som du snakker om
    Vet ikke oppskriften helt nøyaktig men du kan sikkert søke opp. Asparges først rullet i skinke, og så ost. Det var faktisk veldig godt!
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

0,1 tonn pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43
    Jeg elsker tapas

Prøv scampispyd f.eks. Kjøp en pose Scampi(de grå er best å bruke, blir ikke så tørre som ferdigkokte røde)- hell over i en plastpose med Sveet hot Chillisaus og la ligge til de er tint. Tre 4-5-6 stk på trespidd og stek kjapt ca et min på hver side. De er ferdige når den fine rødfargen kommer.

Kanariske poteter med aioli er også digg. Kjøp en pakke Amadine poteter, Eller andre fine små poteter som ligger i ca kilospakninger på f.eks meny.
    Fyll en kjele med ca 1/2 liter vann og 1/2 kilo grovt havsalt( ja en 1/2 kilo sa jeg). Kok potetene møre, og hell i et dørslag. La de ligge til de har blitt litt kalde, og rist/ børst vekk noe av havsaltet. Serveres kalde med Aioli, som lages av en pose majones blandet med en boks rømme + en halv hvitløk som moses oppi.

Du kan jo også ta med litt grønne oliven, og sølvløk på tannpirkere- digg småplukk.

Kyllingfilet i strimler snurret med bacon er godt.

Chorritzopølse i skiver..

Argh- nå ble jeg sulten. Håper du kan bruke noe av dette- kos deg.
    mvh

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    hmm mange gode ideer her som jeg skal bruke i helga
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    mange gode ideer her.. Takk
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    06-2005
    de scmpispyda må prøves ut..!
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av pils Vis post
    Jeg elsker tapas

Prøv scampispyd f.eks. Kjøp en pose Scampi(de grå er best å bruke, blir ikke så tørre som ferdigkokte røde)- hell over i en plastpose med Sveet hot Chillisaus og la ligge til de er tint. Tre 4-5-6 stk på trespidd og stek kjapt ca et min på hver side. De er ferdige når den fine rødfargen kommer.

Kanariske poteter med aioli er også digg. Kjøp en pakke Amadine poteter, Eller andre fine små poteter som ligger i ca kilospakninger på f.eks meny.
    Fyll en kjele med ca 1/2 liter vann og 1/2 kilo grovt havsalt( ja en 1/2 kilo sa jeg). Kok potetene møre, og hell i et dørslag. La de ligge til de har blitt litt kalde, og rist/ børst vekk noe av havsaltet. Serveres kalde med Aioli, som lages av en pose majones blandet med en boks rømme + en halv hvitløk som moses oppi.

Du kan jo også ta med litt grønne oliven, og sølvløk på tannpirkere- digg småplukk.

Kyllingfilet i strimler snurret med bacon er godt.

Chorritzopølse i skiver..

Argh- nå ble jeg sulten. Håper du kan bruke noe av dette- kos deg.
    mvh
    namm!!!!
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    06-2005
    styr unna de potetene, spiste i helga.. falt ikke i smak her i allefal

-Phil Baroni

Medlem gold sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    28
    Kjøp usmurte vestlandslefser, smør på naturell smøreost,løvtynn krydderskinke og ruccolasalat.( Evt noe annet om du føler for det) Rull de sammen og skjær i biter.
    Smakte dette om helgen,var overraskende godt!Men ikke så sunt om du er opptatt av det!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Hvis du skal gjøre det billig, hardkok egg, del de på langs og ha på en en "dært" med remulade.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    kjøp lomper, 1 rakfisk, litt purre og en skvett rømme. rull alt i lompen og del i biter...namm!!

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    kjøp lomper, 1 rakfisk, litt purre og en skvett rømme. rull alt i lompen og del i biter...namm!!
    Rakfisk er ikke mat men spesialavfall

Her er noen flere tapas oppskrifter: http://www.aperitif.no/index.db2?id=115090
    Ellers er olivener, syltede hvitløk, extra virgin oliven olje, stekt/bakt paprika, godt brød og kjeks.
    Spansk omelett fungerer også: http://www.aperitif.no/index.db2?id=24087

Husk at til tapas så drikker man tørr lys sherry.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av altitude Vis post
    Rakfisk er ikke mat men spesialavfall
    hehe...jeg kunne akseptert den kommentaren fra noen av småttissene her, men fra deg?? en voksen mann?!?1 du skulle hatt en omgang med bambusrøret

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.