Viser resultatene 1 til 43 av 43

Tråd: spise-omprogrammering

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

spise-omprogrammering

Etter lang tid med anstrengt forhold til mat har sære vaner blitt litt for tilstedeværende. En vekt som plutselig begynner på 4.. Og ikke 5... MÅ jeg få orden på saker.. Mn jeg har ca null metthet/sultfølelse.. Så kan noen rable ned et fornuftig daginntak for ei jente?! Høres dumt ut men jeg aner ikke lenger hva "normalt" er. Jeg er ubesluttsom, spiser stort sett bare d samme hele tiden - skinke/kalkunpålegg, eggehviter, yoghurt, cottage cheese, frukt og grønt. En proteinbar her og der..
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kan du ikke bare spise det du er vant til da? Men øk mengden betraktelig - sakte men sikkert. Ja og en ting til, du går ikke opp i vekt av å sykle Stavanger rundt og stå på elipsemaskinen hele dagen
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Ikke for å være ekkel eller noe, men har ikke du blitt fulgt opp profesjonelt på grunn av dette tidligere? Er det ikke kanskje på tide å ta kontakt igjen med de som behandlet deg den gangen? Jeg er veldig ukomfortabel med å skulle gi råd til noen som sliter med sånne typer ting, nettopp fordi det er ikke snakk om at du ikke vet hva du bør/skal gjøre (spise mer) og heller ikke hva slags type mat du burde spist mer av (energitett mat og drikke med kcal) for de rådene har du fått før. Jeg vil anta at sperren ligger på å faktisk få denne maten i seg, og da tror jeg det kan være greit å snakke med noen som kan få litt skikk på de psykiske sidene ved det hele, kunnskapen tror jeg er der fra før
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Meir kebab og is.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av MHG Vis post
    Ikke for å være ekkel eller noe, men har ikke du blitt fulgt opp profesjonelt på grunn av dette tidligere? Er det ikke kanskje på tide å ta kontakt igjen med de som behandlet deg den gangen? Jeg er veldig ukomfortabel med å skulle gi råd til noen som sliter med sånne typer ting, nettopp fordi det er ikke snakk om at du ikke vet hva du bør/skal gjøre (spise mer) og heller ikke hva slags type mat du burde spist mer av (energitett mat og drikke med kcal) for de rådene har du fått før. Jeg vil anta at sperren ligger på å faktisk få denne maten i seg, og da tror jeg det kan være greit å snakke med noen som kan få litt skikk på de psykiske sidene ved det hele, kunnskapen tror jeg er der fra før
    +1

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Men etter loggen å dømme så spiser hun faktisk ikke så ekstremt lite at det er bekymringsverdig (med mindre hun lyver om det og det tror jeg faktisk ikke). Problemet er og har alltid vært treningsmengden. Ro ned på forbrenningstreningen eller så er det bare å glemme vektøkning. Få hjelp til å kontrollere treningen, ikke nødvendigvis maten.
    .......................................R.I.P..........................................

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Hun spiser så mye som en normal person som ikke trener burde gjøre på treningsdager og på dager hun ikke trener så spiser hun mindre. Jeg tror alle på forumet her vet at dersom man spiser mindre enn man forbrenner så går man ned i vekt (med unntak av væskeoppsamling). Trener man mye må man spise mye. Det er veldig simpelt. Jeg tipper hun også er en av de beste her til å telle kalorier.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Dessuten er matvalget en type mat som man skal slenge i seg MANGE kalorier av for å gå opp i vekt gitt!

bare et stk lite eksempel her
    Ja greit jeg er gutt og alt det der der, men jeg hadde jo ca 10% mengde kardio av det denne dama gjør og spiste hele 4500kcal en god stund i min konkurransediett! Vekta raste, og det nettopp fordi jeg spiste så og si KUN prottiser og fett.

Få mer karbs inn i kosten, MYE mer... alt for mange som er alt for redd for karbs!! de rette karbsene vil bare gi deg en vektøkning om du bare få i deg nok, det kan jeg garantere!!!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Bronse Member John Irohn sin avatar
    Ble medlem
    01-2011
    Alder
    47
    Enig med Gremlings. Du kan gjerne ta en hel uke fri fra trening, få i deg mye karbs og moderat med protein. Kroppen vil nullstille seg, du får overskudd tilbake. Få inn progresjon i treningen både styrke og kardio. Listen to your body, otherwise the body won´t listen to you..

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Jenta_a, er du komfortabel med tanken på å gå opp i vekt? Tenker ikke logisk sett, på den måten at du logisk vet at det er "bra" og hva alle andre sier og forventer osv, jeg tenker på hvilken magefølelse du får av tanken på å gå opp i vekt, er den positiv eller negativ?
    (du vet at folk her inne støtter deg uansett hva du svarer )
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Nei jeg er jo ikke det. Kan ha perioder hvor jeg er motivert for det, men med en gang kiloene kommer (og de kommer veldig lett!) får jeg panikk.. så det er der problemet ligger.. Men over 50 kilo MÅ jeg jo ligge..såpass innser jeg.

Og jeg vet jo også at dette ikke er noe som hører hjemme på et fitness forum, og at dette handler om psyken - men akkurat det jeg ville var bare å ha et eksampel på hva en "normal" person f.eksvis spiser på en dag for nå føler jeg ikke lenger at jeg har begrep om hva som er normalt..

The blogg =)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Hva ei normal jente spiser i løpet av en dag, er kanskje ikke så relevant. Men hvor mye dine sykkelkonkurrenter spiser, er kanskje mer interessant (Om de selv ikke har tilsvarende problemer)? Det finner du kanskje mest informasjon om på et sykkelforum. Men at temaet ikke hører hjemme her, er jeg uenig i, da det er mange med samme problem innen idrettsverdenen.

(Treningsmengden er vel heller ikke et problem, men matinntaket i forhold til treningsmengden.)
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg går i klasse med nesten 100 jenter og et "normalt" kosthold er

Frokost: svært sjelden, men hvis det er noe så snakker vi en go'morgen, en stratos eller lignende.
    Lunsj: salat med noe pastagreier, eller en god morgen, eller en melkesjokolade.
    Middag: sjelden, men hvis så er det posesuppe fra Toro eller kjøttdeig og spaghetti
    Kveldsmat: sjokolade

Disse trener selvfølgelig max 1 gang i uken og da snakker vi en zumbatime eller tilsvarende som eliminerer salaten til lunsj.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Hvor mange av de 100 har du ligget med?
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Jeg går i klasse med nesten 100 jenter og et "normalt" kosthold er

Frokost: svært sjelden, men hvis det er noe så snakker vi en go'morgen, en stratos eller lignende.
    Lunsj: salat med noe pastagreier, eller en god morgen, eller en melkesjokolade.
    Middag: sjelden, men hvis så er det posesuppe fra Toro eller kjøttdeig og spaghetti
    Kveldsmat: sjokolade

Disse trener selvfølgelig max 1 gang i uken og da snakker vi en zumbatime eller tilsvarende som eliminerer salaten til lunsj.
    du glemte røyken! så litt frokost er det jo...
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Hva ei normal jente spiser i løpet av en dag, er kanskje ikke så relevant. Men hvor mye dine sykkelkonkurrenter spiser, er kanskje mer interessant (Om de selv ikke har tilsvarende problemer)? Det finner du kanskje mest informasjon om på et sykkelforum. Men at temaet ikke hører hjemme her, er jeg uenig i, da det er mange med samme problem innen idrettsverdenen.

(Treningsmengden er vel heller ikke et problem, men matinntaket i forhold til treningsmengden.)
    bra svar! Fitnessprat er jo akkurat den plassen man kan dele slike ting! Man må bare tåle svarene man får.

Jeg syns du kan begynne med å legge ut detaljert hvordan en hverdag ser ut om du har lyst da selvsagt, så kan vi få komme med litt meninger utifra det. Vi vet jo alle hvilken mengde trening du har til dagen, så vil jo fort se hva som bør endres.

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    du glemte røyken! så litt frokost er det jo...
    Jenter røyker ikke lenger utenom fest. Alle har gått over på snus.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    bra svar! Fitnessprat er jo akkurat den plassen man kan dele slike ting! Man må bare tåle svarene man får.

Jeg syns du kan begynne med å legge ut detaljert hvordan en hverdag ser ut om du har lyst da selvsagt, så kan vi få komme med litt meninger utifra det. Vi vet jo alle hvilken mengde trening du har til dagen, så vil jo fort se hva som bør endres.
    Jeg tåler svarene jeg får. Jeg er lei av å få ting "sugar-coded". Jeg vet jo at det jeg spiser nå er "feil" ifht treningen men klarer liksom ikke snu det fordi det er blitt en vane.. Klarer ikke tenke, samtidig som jeg ikke klarer skru av tankene... :/ visstnok!

En vanlig dag med 1 økt: (I går f.eks)

frokost: ca 60g cottage cheese + kokt skinke + agurk, paparik + eple + mandler
    lunsj: 1 meget tynnskåret rugbrødskive med prior kalkunpålegg + vita ost + 1 skyr + 1 gulrot
    "middag" 1/2 nutrilett
    etter trening: en halv nutrilett + yoplait 0,0%
    mellommåltid: honningmelon
    kveld: 3 eggehviter stekt sammen med grønnsaker, + en god mengde kokt skinke, ketchhup, og litt ost
    + 1 pose lakerol

trening fra kl 15 - 17.30 = 12 km løping + 60 min spinning

spiser jeg mer enn dette blir det hovedsakelig frukt og grønnsaker, proteinbarer og yoghurt med cottage cheese..

The blogg =)

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Svelger de snusen under en Zumba-time, blir det dobbeltime …
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post
    Jeg tåler svarene jeg får. Jeg er lei av å få ting "sugar-coded". Jeg vet jo at det jeg spiser nå er "feil" ifht treningen men klarer liksom ikke snu det fordi det er blitt en vane.. Klarer ikke tenke, samtidig som jeg ikke klarer skru av tankene... :/ visstnok!

En vanlig dag med 1 økt: (I går f.eks)

frokost: ca 60g cottage cheese + kokt skinke + agurk, paparik + eple + mandler
    lunsj: 1 meget tynnskåret rugbrødskive med prior kalkunpålegg + vita ost + 1 skyr + 1 gulrot
    "middag" 1/2 nutrilett
    etter trening: en halv nutrilett + yoplait 0,0%
    mellommåltid: honningmelon
    kveld: 3 eggehviter stekt sammen med grønnsaker, + en god mengde kokt skinke, ketchhup, og litt ost
    + 1 pose lakerol

trening fra kl 15 - 17.30 = 12 km løping + 60 min spinning

spiser jeg mer enn dette blir det hovedsakelig frukt og grønnsaker, proteinbarer og yoghurt med cottage cheese..
    Det er godt, og det trodde jeg egentlig også

Med første øyekast kan jeg jo se at det nesten ikke eksisterer karbohydrater i dette kostholdet! Mye bra mat, men du skulle hatt karbohydrater i tillegg.

Hva med å ta vekk feks skinka på frokosten å heller slenge inn noe havregryn? eller frokostblanding ala 4korn eller noe.

Middag spiser du jo strengt tatt ikke så her foreslår jeg en middag rett og slett du har selv peiling nok på hva middag er, og den kan såklart lages sunn, med da med ris, potet eller lignende såklart

mellommåltidet ditt kan du nok fint ta en shake til, og da kanskje en gainer feks! du kan til og med skeie så langt ut at du tar den med melk istedet for vann

Rett etter trening kutter du ut den proteinbaren din å heller tar en god proteinshake med en god porsjon druesukker eller annet lignende postworkout stash samt en banan og to eller enda bedre, en banan og noen riskaker

til kvelds har du allerede et ok måltid, men sleng gjerne på litt ris feks

litt rotete svar, men you get the point!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    jepp - ting som korn i yoghurt o.l FÅR jeg til..! Er jo bare en liten sak! Samme med shakes.
    Middagen er og blir et problem - da treningen ofte havner rundt middags"tid". Spiser jeg middag så blir det ikke noe kvelds.. Det er nok der mye av problemet er.. '

Men - musli, nøtter, og shakes: det skal jeg få i gang med en gang!! =)

Takk for at dere tar dere tid til å svare!

The blogg =)

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jepp - ting som korn i yoghurt o.l FÅR jeg til..! Er jo bare en liten sak! Samme med shakes.
    Middagen er og blir et problem - da treningen ofte havner rundt middags"tid". Spiser jeg middag så blir det ikke noe kvelds.. Det er nok der mye av problemet er.. '

Men - musli, nøtter, og shakes: det skal jeg få i gang med en gang!! =)

Takk for at dere tar dere tid til å svare!
    det med å få til eller ei er bare en vanesak! jeg har selv sittet med måltid og måtte svelge det med vann for jeg SKAL ha det ned... en uke og to så venner kroppen seg til det på samme måte som din kropp nå har vent seg til at du IKKE gjør det.

Start i det små du med det du her selv foreslår, så skal du se at matlysten kommer krypende! men du MÅ gjennomføre det hver dag og prøv i det minste å få i deg om så noe flytende til middag! en gainer er bedre enn ingenting...

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Får prøve å rett og slett fokusere på å få inn ett ekstra måltid da - samme om det er "Middag" eller middag.. Biola med musli metter jo ikke så sykt.. så får prøve noe slikt. Da får jeg jo litt av disse karbohydratene som visstnok er så "viktig" samtidig som de er "farlige" og "unødvendige"

The blogg =)

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Får prøve å rett og slett fokusere på å få inn ett ekstra måltid da - samme om det er "Middag" eller middag.. Biola med musli metter jo ikke så sykt.. så får prøve noe slikt. Da får jeg jo litt av disse karbohydratene som visstnok er så "viktig" samtidig som de er "farlige" og "unødvendige"
    hehe stå på! viljen vet vi alle du har, bare bruk den på maten også, og husk! du kommer garantert til å få enda bedre treningsøkter med mer mat i hverdagen!!! hushovd spiser over 10000 kallorier til dagen noe å tenke på

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Du kan jo spise tilnærmet likt i volum, bare ved å spise litt smartere, f.eks:

Frokost: 2 egg (MED PLOMME) + 2 skiver bacon + et glass melk/juice
    Lunsj: 2 skiver landbrød eller annet brød som ikke metter like mye som rugbrød, salami (eller til nød kokt skinke/kalkunpålegg) + 2 skiver jarlsberg/norvegia + tomat + agurk + et glass melk/juice
    Middag: 1/2 stor snickers
    Etter trening: 1/2 stor snickers + piano sjokoladepudding/riskrem
    Mellommåltid: Hva som helst
    Kvelds: 2 egg med plomme, en god del spekeskinke (eller annen skinke med fett!) + div andre ting du liker
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Karbohydrater kan du være forsiktig med dersom du er sterkt overvektig, sedentær og har diabetes. For deg er det ingen god grunn til å unngå det.

Jeg sjekket loggen din nå hvor det står:
    Har nå fått hjelp av en svensk idrettslege/fysioterpeut/personlig trener/ernæringsfysiolog (altmuligmanN!) til å sette opp kostholdsprogram og tilrette treningen litt ifht skole og fysikken min. Han har kontakt med ei som jobber med Nortug av Marit Bjørgen, og hun skulle se over treningsprogram og mat =)
    Du har også spurt mange ganger tidligere om hjelp til kosthold. Hva ville du sagt til en person som stilte deg de samme spørsmålene som du stiller nå? Hva er grunnen til at tidligere råd ikke har hjulpet deg? For meg virker det ikke som det er mye nytt vi kan fortelle deg, men at du ikke ønsker eller klarer å implementere det.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Spiser du mer vil du bli en bedre idrettsutøver. Du vil faktisk bli bedre i sporten din. Noe å tenke på det også
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    hehe stå på! viljen vet vi alle du har, bare bruk den på maten også, og husk! du kommer garantert til å få enda bedre treningsøkter med mer mat i hverdagen!!! hushovd spiser over 10000 kallorier til dagen noe å tenke på
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Spiser du mer vil du bli en bedre idrettsutøver. Du vil faktisk bli bedre i sporten din. Noe å tenke på det også

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23

..

Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Karbohydrater kan du være forsiktig med dersom du er sterkt overvektig, sedentær og har diabetes. For deg er det ingen god grunn til å unngå det.

Jeg sjekket loggen din nå hvor det står:
    "Har nå fått hjelp av en svensk idrettslege/fysioterpeut/personlig trener/ernæringsfysiolog (altmuligmanN!) til å sette opp kostholdsprogram og tilrette treningen litt ifht skole og fysikken min. Han har kontakt med ei som jobber med Nortug av Marit Bjørgen, og hun skulle se over treningsprogram og mat =)"
    og han har jeg framdeles kontakt med - men har ikke kommet skikkelig i gang. Litt beskjed om å redusere treningen og belastningen og intensiteten. Noe jeg har gjjort (selv om jeg tok litt av sst uke..). matmessig skulle vi ta tak i ting nå etter jul - fordi jeg ikke følte at eksamensperioden var den beste tiden å begynne å fikse på dette fordi det krever mye (mye, mye mer enn en skulle tro!) energi rent psykisk! Har derfor logget all mat på et kostholdsprogram de siste ukene, og fikk beskjed om å selv komme med forslag til endringer!

Sitat Opprinnelig skrevet av Vrimmel Vis post
    Du har også spurt mange ganger tidligere om hjelp til kosthold. Hva ville du sagt til en person som stilte deg de samme spørsmålene som du stiller nå? Hva er grunnen til at tidligere råd ikke har hjulpet deg? For meg virker det ikke som det er mye nytt vi kan fortelle deg, men at du ikke ønsker eller klarer å implementere det.
    du har helt rett - det er som om jeg i perioder klarer å virkelig gå inn for det, men med en gang kiloene kommer så hater jeg kroppen min mer enn jeg klarer å holde ut.. det er der mye av problemet er. Jeg klarer ikke "se" :/ Jeg var jo sikker på at vekten min hadde økt - fram til jeg faktisk veide meg nylig. Når vekten ikke begynner på 5-noe men på et 4-tall så er det bare å lukke øynene og hvertfall kommer over 50.

langsiktig må jeg finne en stabil vekt som jeg kan hole uten å være avhengig av å skulle trene 2-3 timer til dagen samtidig som kaloriene kontrolleres.. DET er det jeg ønsker langsiktig, men jeg må jo lære med til å klare å "akseptere" den vekten.. Det er ikke lett når en har blitt vandt til en langt lavere vekt.

Nå er situasjonen slik at jeg ikke vet hvor vekten eventuelt vil stanse, jeg vil så gjerne - men hver gang blir det 5 steg fram og 13 tilbake

The blogg =)

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Du burde ligge en plass mellom 55-60 dæven du hadde sett trent å pen ut dame!!!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    + 5-6 kg den kroppen du så på siS for noen uker siden!???! Klarer liksom ikke se hvor kiloene skal legge seg md mindre d bli full pupp

The blogg =)

Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Er det så farlig?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    + 5-6 kg den kroppen du så på siS for noen uker siden!???! Klarer liksom ikke se hvor kiloene skal legge seg md mindre d bli full pupp
    Jepp på akkurat den kroppen der ja gitt

Medlem
    Ble medlem
    02-2010
    Alder
    23
    Nå er det ikke så ofte jeg skriver her, men nå skal du høre. Jeg skriver dette for at du skal få litt perspektiv. Jeg er forøvrig også jente, og jeg tror vi er på nogenlunde samme alder.

Jeg driver selv med idrett, og trener en del mer enn de fleste. Mengden varierer litt gjennom sesongen, men det blir fort 1-3timer trening 5-7 ganger i uken. Jeg trener mot sprint, og har derfor ikke så høy mengde på treningen, selv i grunntreningsperioden. Høy mengde ift hvor lang distanse jeg trener for, men det kan ikke sammenlignes med mengdene til en distanseutøver. Likevel trenger jeg noe som i alle fall føles som en vanvittig mengde mat. Jeg har spist 100g havregryn med oboy til frokost, flere tjukke rugbrødskiver til lunsj, og store mengder middag. Jeg har spist energibarer når jeg egentlig er stappmett for å få nok kalorier. Jeg skulle egentlig gå opp 2-3kg i denne grunntreningsperioden, men det er såvidt jeg har greid å hindre vektnedgang. Og nei, jeg har ingen superforbrenning fra naturens side. Nå kan du tenke på hvor mye mat du trenger så lenge du har de treningsmengdene du har.

Når det er sagt, så det tok det en stund før jeg greide å spise nok over tid. Resultatet de dagene jeg glemte å stappe i meg, var at prestasjonene falt. Og da jeg fikk flere uker med mat i strekk ble resultatene mine betydelig bedre. For ikke å snakke om restitusjonstiden. Om du vil få resultater av treningen du driver med, så må du spise mer. Mye mer.

Ivi
    Ivi er ikke aktiv
    Medlem Ivi sin avatar
    Ble medlem
    01-2012
    Kanskje det er en idé å få i deg mat som inneholder litt mer kalorier? Rapsolje, nøtter etc. er jo ting du kan spe på med, uten at det blir en veldig voldsom overgang ift mengde. Veldig lite karbohydrater i kostholdet ditt også, som nevnt over her og middag spiser du jo ikke (?)
    You say banana, I say potato.

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Hvordan går det her jenta?
    Jeg måtte rett og slett slutte å veie meg jeg, for jeg ble så opphengt i vekta i stedet for å se på prestasjon, dagsform, immunforsvar, humør, progresjon, restitusjonstid etc.
    Kul igjen..

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Tok. Inbody kroppsanalyse i går og har visst 4,7 kg fett på skrotten..fettfri keoppsvekt på 45.. Og fett% på under 10 %...så etter å få bekreftet hvor usunt d er over lang tid må jeg jo bare endre på ting.. Så kun 4. Økter i uka.maks 90 min...og gradvise matendringer.. Men ikke lett å end re på matvanene..blir mer kcal i form av shakes, biola, nøtt og olje ...mangler nok bare litt motivasjon..satser på at dn komerr etterhvert sammen md overskuddet

The blogg =)

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Ok. Du liker å ha det svart på hvitt da om jeg forstår deg rett?
    Men hvordan føler du deg? Og hvordan går treningen? Klarer du å se sammenheng der slik at du kan finne motivasjon på den måten?

Jeg har forsøkt det meste, og levde en stund på kun flatbrød og kjøttpålegg fordi jeg ikke kunne trene og var livredd for å legge på meg. Men etter å ha prøvd litt av hvert må man forsøke å bruke erfaringene man har gjort til å sette sammen den beste "pakken" med matsammensetning som passer DIN kropp best ut ifra aktivitetsnivå etc.
    Det er DU som kjenner DIN kropp, og du må spille på lag med den. Prøv deg frem litt og litt, og så analyserer du resultatene på andre områder enn vekten, slik at den blir en mindre faktor.
    Kul igjen..

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    vekt er bare tull.... speil, tilbakemeldinger og måleband bør være din beste venn så sant man spiser skikkelig! nå er denne tråden noen uker gammel og jeg hadde virkelig håpet og trodd at du hadde fått gang på maten din for lenge siden! helt ærlig så må jeg få si at du MÅ/BØR ta tak i maten så bra og mye du trener!!!

du spiser som sagt FARLIG lite etter min mening.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cordura Vis post
    Ok. Du liker å ha det svart på hvitt da om jeg forstår deg rett?
    Men hvordan føler du deg? Og hvordan går treningen? Klarer du å se sammenheng der slik at du kan finne motivasjon på den måten?

Jeg har forsøkt det meste, og levde en stund på kun flatbrød og kjøttpålegg fordi jeg ikke kunne trene og var livredd for å legge på meg. Men etter å ha prøvd litt av hvert må man forsøke å bruke erfaringene man har gjort til å sette sammen den beste "pakken" med matsammensetning som passer DIN kropp best ut ifra aktivitetsnivå etc.
    Det er DU som kjenner DIN kropp, og du må spille på lag med den. Prøv deg frem litt og litt, og så analyserer du resultatene på andre områder enn vekten, slik at den blir en mindre faktor.
    ta<kk for gods tilbakemelding Syntes det var greit å få det svart på hvitt ja - for da har jeg "fakta" å forholde meg til. Vet at vekten som tall ikke er så "Viktig" og den bryr meg ikke så mye heller.. Men når fettprosenten min er under 10% så vet jeg at det ikke er sunt..

Og hvordan jeg føler meg?! Helt totalt utslitt.. jeg er svimmel, kald, trett, alt kjennes ut som et skikelig tiltak. Tok nesten til tårene når jeg måtte rydde melkekjøla på jobb fordi jeg var så frossen at det gjorde vondt. Har også mye mer muskelverk enn før tiltross for mindre trening.. Så jeg MÅ endre dette.. jeg vet jjo det.. men likevell så får jeg det ikke til.. og det er frustrerende..!!

Har prøvd noen uker nå - spise mer o.l og det funker i maks to dager og så gir jeg liksom opp fordi jeg føler meg direkte uvell med så "Mye" mat.. Men som sagt så må jeg endre på dette - så for NÅ tror jeg løsningen ligger i å redusere treningsmengden - kun ha mine 3 faste spinningtimer hver uka og evt lett styrke... Og samtidig ikke redusere kaloriene. Må spise mer også - men der må jeg ta det i små steg. Har tidligere prøv å spise x-antall måltid flere, eller x antall kalorier flere.. og det går som sagt i en kort tid før jeg ikke orker det mer. SÅ små skritt - litt mer hver gang jeg spiser.. og slutte å tenke for mye på det.. Gjer som an Yngvar seie.."Berre gjer da!"

Jeg vil kjenne på resultatene gjennom å i først omgang få tilbake energien og overskuddet - og så vil forhåpentligvis framgang på treningen gi meg mer motivasjon.. men ting tar (sinnsykt) tid..!!

The blogg =)

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    vekt er bare tull.... speil, tilbakemeldinger og måleband bør være din beste venn så sant man spiser skikkelig! nå er denne tråden noen uker gammel og jeg hadde virkelig håpet og trodd at du hadde fått gang på maten din for lenge siden! helt ærlig så må jeg få si at du MÅ/BØR ta tak i maten så bra og mye du trener!!!

du spiser som sagt FARLIG lite etter min mening.
    vekt er "tull" ja.. men jeg kan ikke ignorere at fettprosenten er såpass lav.. Det påvirker jo hormoner --> humør, psyken osv.. Er jo også konstant ISKALD og utslitt.. Ikke får jeg sove heller selv om jeg er trøtt..! Og ja - jeg vet jeg burde fått til mer innen nå.. det er vanskeligere enn jeg trodde..! Hodet vil liksom ikke henge med..

The blogg =)

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Forresten du nevnte noe om at du ikke kunne trene over x antall minutter uten å konsumere noe karbo. Du kan få en bøtte med sånn Energy boost - Powergym INC av meg hvis du vil. Jeg har en uåpnet/forseglet pluss en som er åpen og 3/4 full ca. Vil du ha dem? tror de er 1,4kg

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Ja takk!!!!

The blogg =)

Lignende tråder

1. Spise
    By zantix1995 in forum Kosthold