– En flaske fruktvann tilsvarer 11 sukkerbiter - Nyheter - Fredriksstad Blad
Ble du forresten litt overrasket nå ?
vanlig farris som ikke er smakssatt
imsdal sportsvann
imsdal lime bonaqua lemon
Olden skogsbær/markjordbær
Imsdal solbær og jasmin
bonaqua silver lemon
farris lemon
earl grey tea
kaffe
appelsinjuice
solo
solo light
cola
pepsi max
annen lettbrus
vann
rødvin
hvitvin
øl
lettøl
urge
husholdningssaft
annet
– En flaske fruktvann tilsvarer 11 sukkerbiter - Nyheter - Fredriksstad Blad
Ble du forresten litt overrasket nå ?
"– Når det søte kommer i munnen, blir det omdannet til syre som sliter på tennenes emalje. En slurk Cola er nesten like surt som en skive sitron.
Vanlig brus og lightbrus er, ifølge henne, like skadelig for tannemaljen som Cola."
Hvis det søte i munnen omdannes til syre - hvorfor er da lettbrus like skadelig? Ikke sukker i de fleste varianter av det...inkonsekvens er den beste retorikk!
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Regner ikke med at noen her blir overrasket over at det er sukker i juice.
http://www.dingsekongen.no
Vann og Fun Light går det i her.
Pepsi max <3 <3 <3
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Ikke rart at du stusser, for det som står der er helt åndsvakt. Erosjoner kommer ikke av sukker overhodet. Det beror på følgende forhold: pH i løsning, innhold av fosfat, kalsium, fluor og protein, drikkemetodikk (retinerende dvs holde på væsken i munnhullen kontra gulping eller styrting), substantivitet (hvor lang tid det tar for spyttet å nøytralisere løsningen, kan gå opptil 45 mins). Lettbrus og vanlig brus er dermed like skadelig i den grad de har samme pH. Imidlertid er det stor forskjell på innholdet av fruktsafter eller om brusen er syntetisk. Appelsinjuice er, til tross for en pH på 3.2, langt mer erosivt enn coca cola med en typisk pH på 2.8 (grunnet forskjeller i mineralinnhold).
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Hehe, er du tannlege eller??+
Vio - Hva syntes du om tanngarden min? Tipper de har fått over 4000 liter light brus siden tannlegebesøket før turen til deg.
McBain drikker lightbrus til frokost.
Drikker hovedsakelig melk. Men noe juice til et og annet måltid. Tørsteslukker sommerstid blir som regel mineralvann uten tilsatt smak. Perrier er favoritten. Kan ta meg en Coca-Cola for kosens skyld, på fredags- og lørdagskveldene. Endelig er Coca-Cola kommet i 0,25l-flasker.![]()
You ran a marathon? That's cute
jeg har aldri hatt hul - så jeg føler meg relativt utruet.. Drikker hovedsakelig vann og funlight saft, melk ifb med frokost eller trening =)
problemet oppstår når saft/juice/brus drikkes hyppigere enn vann.. Og når folk som trener tror det er kjempenødvendig å drikke sportsdrikk under hver eneste økt, selv om økten kanskje bare er 30 min på tredemølla etterfulgt av litt magetrening.
Bruker selv sportsdrikker under langvarig trening (2,5 t ++) eller under høyintensitetstrening/konkurranse
1 av 1 tannleger anbefaler brus!
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Pøh. Pepsi max er jo bodyfitness-drikk nr 1
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Kaffe, vann (og proteinshake) ftw!
Melk, vann og øl!![]()
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Vio! Jeg har 2 spørsmål bror.
1. Hvor farlig er Xtend for tennene. Ser ut som det er ganske syrlig. Jeg drikker dette så mye som mulig.
Label
2. Hvilken tann krem anbefaler du.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Det stoffet jeg reagerte på også, hehe. Hcl er aldri fint. Jeg kan gi deg et bro tips på tann krem, og det er : zendium.
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Ja du må bruke zendium fresh+white!
Jeg drikker mellom 1-2L cola light hver dag, er avhengig![]()
Uteliv, inneliv eller underliv?
Spørsmålet er: Hvor F U C K I N G S svær kan jeg bli ved å ta xtend?
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Når man først har tannlegespørsmål her.
Hvis kaffe/te missfarger tenna, hjelper det å skylle tenna i vann rett etter man har drikki kaffe?
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!