Viser resultatene 1 til 28 av 28

Tråd: Tilberedning av laksefilet

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26

Tilberedning av laksefilet

Hei brødre. Det er sikkert mange her som spiser en del laksefilet. Hvordan gjør man denne litt mer spennende enn plain+salt og pepper? Finnes det noen gode krydderblandinger som passer godt til laks? Så en del fisk/sjømat krydder i butikken men det er jo ganske stor forskjell på torsk, reker og laks.

Noe enkelt. Krydder, noe å pensle driten med? Bring it brahs.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Pensle med pesto, evnt. rømme/kesam til pleier å gjøre susen de gangene jeg spiser det. Sitronpepper hvis du ikke har prøvd det kan være ålreit. Relativt enkle ting det her.

Vet ikke hva du kjører som tilbehør? Men er du lei feks vanlige poteter er det digg med hjemmelaga stappe til laks også. Også hører jeg mange kombinerer teriyakisaus og laks, men har ikke prøvd selv.

Ellers har du jo hollandaise saus som også er greit.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kun brokkoli som tilbehør. Uaktuelt med noe mer da dette er snakk om kveldsmat og jeg orker ikke å tilberede så forferdelig mye til den. Pesto og sitronpepper er notert. Pestoen påføres før steking?
    .......................................R.I.P..........................................

El Guapo Biggus sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    38
    Er laksefilet i stekepose noe god deal?
    Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Jeg tenkte tanken, men hva mer skal man stappe inni posen?

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kun brokkoli som tilbehør. Uaktuelt med noe mer da dette er snakk om kveldsmat og jeg orker ikke å tilberede så forferdelig mye til den. Pesto og sitronpepper er notert. Pestoen påføres før steking?
    Jepp, det kan du kjøre på med før steking ( Regner med du steker i ovn? )

Sitat Opprinnelig skrevet av Biggus Vis post
    Når man skal ha den i ovnen er alu.folie som man pakker igjen goodshit. Fuktigheten holder seg, også kan du hive inn litt pesto, annet krydder eller feks litt grønnsaker som setter smak, eller ferske urter, dill/basillikum o.l.
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Salma laks siden har en del bra oppskrifter. Oppskrifter - SALMA

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Det enkleste og beste er jo å spise den rå med litt god soyasaus og en liten salat til.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

Hyler i vinden Myggpower sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    Det enkleste og beste er jo å spise den rå med litt god soyasaus og en liten salat til.
    Er veldig glad i sushi, og da er jo laks med noe ris rundt + soyasaus veldig godt.

Men er det ingenting mer hokus pokus enn som så, når det gjelder sushi? Bare få noe ferskt kjøtt, spis det rått, voila ?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg lager laks flere ganger i uken og er på lavkarbo så det blir en oppskrift med tanke på det.

Tar en god dose oppdelte champignonsopp eller en annen sopp, bruner den godt med litt salt og pepper.
    Så ut av stekepanna og oppi med 3-4 laksestykker, bruk godt med smør så du får fin stekeskorpe, så snur du de og peiser oppi soppen, og en pakke fløte, en halv teskje daves insanitysauce og la det stå og putre noen minutter så fløten får kokt seg inn.

Knallmat

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Jeg lager laks flere ganger i uken og er på lavkarbo så det blir en oppskrift med tanke på det.

Tar en god dose oppdelte champignonsopp eller en annen sopp, bruner den godt med litt salt og pepper.
    Så ut av stekepanna og oppi med 3-4 laksestykker, bruk godt med smør så du får fin stekeskorpe, så snur du de og peiser oppi soppen, og en pakke fløte, en halv teskje daves insanitysauce og la det stå og putre noen minutter så fløten får kokt seg inn.

Knallmat
    Takk for tipset men jeg spiser ikke sopp.

Det jeg hadde mest lyst til å si var at det er ekstremt skuffende å se en gammel erfaren kroppsbygger som deg si at du er på lavkarbo.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Varm opp ovnen til 200-220 grader. Ta et par skinn- og beinfrie filéter og legg dem i alufolie i ildfast form. Drypp litt sitronsaft på filétene, dryss bittelitt salt på dem, ta så en god del sitron-pepper krydder på dem før du topper hele driten med et par ss créme fresh oppå filétene. Knytt igjen alufolien og sett dette mesterverket til å godgjøre seg i ovnen i ca. 30 min. Is nice!
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Myggpower Vis post
    Er veldig glad i sushi, og da er jo laks med noe ris rundt + soyasaus veldig godt.

Men er det ingenting mer hokus pokus enn som så, når det gjelder sushi? Bare få noe ferskt kjøtt, spis det rått, voila ?
    kjøper du salmaloins så er det bare å spise det rått ja

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Se på ferdig krydrede laksefileter, slik de har i de fleste matbutikker. Kjøp disse, eller emuler krydderet selv.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Se på ferdig krydrede laksefileter, slik de har i de fleste matbutikker. Kjøp disse, eller emuler krydderet selv.
    Njæ synes ikke de virker så fristende. Dessuten går det stort sett i de frosne med skinn, 37kr for 500g!!

Bronse Member John Irohn sin avatar
    Ble medlem
    01-2011
    Alder
    47
    Stikk over til Matprat.no mange gode tips der.

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    skvis litt sitron (evnt. sitronsaft fra flaske) rett før servering (I tillegg til vanlig salt + pepper)
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Laks med kanel, mandler og appelsindressing | TINE.no

Dette var veldig veldig godt

Ellers er soyasaus, sitron/lime, ingefær og sitrongress en vinner Ev. med litt chili og koriander. Alt går oppi folien.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Takk for tipset men jeg spiser ikke sopp.
    Det jeg hadde mest lyst til å si var at det er ekstremt skuffende å se en gammel erfaren kroppsbygger som deg si at du er på lavkarbo.
    Ikke sopp ? det er jo godt akkurat som oliven,pesto,parmesan osv. Sett i gang og lag, du blir ikke skuffet.

Lavkarbo ja, det er ikke for å slanke meg eller noe slikt, det er et forsøk på å bli kvitt betennelse i kroppen. Og så er det veldig lettvint da

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Smør med sweet chili- saus før du steker/putter i ovnen Kjempegodt hvis du stapper det og grønnsaker i stekepose/folie/legger i ildfast form.
    Eller legge filetene i form med fløte og grønnsaker i. Da blir til og med de frosne filetene saftige og gode.
    Kul igjen..

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Hei brødre. Det er sikkert mange her som spiser en del laksefilet. Hvordan gjør man denne litt mer spennende enn plain+salt og pepper? Finnes det noen gode krydderblandinger som passer godt til laks? Så en del fisk/sjømat krydder i butikken men det er jo ganske stor forskjell på torsk, reker og laks.

Noe enkelt. Krydder, noe å pensle driten med? Bring it brahs.
    Min kjære er veldig glad i følgende:
    laksefilet med bacon surret rundt, lagt over litt grønnsaker (det du liker - gjerne søtpotet, løk, brokkoli) + krydre -- rett inn i ovnen..!! Baconet gjør at fisken ikke blir veldig tørr...
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Noen som har tips til sei da? Syns den smaker litt tamt ved å bare stekes i panna.
    Kan vel kanskje bruke noe av samme tipsene til laksen?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sei er jo omtrent fettfri, så den bør nesten bakes i folie ellerno for at det skal være litt saftighet i den.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Noen som har tips til sei da? Syns den smaker litt tamt ved å bare stekes i panna.
    Kan vel kanskje bruke noe av samme tipsene til laksen?
    prøv bacon der også da?! :P Ikke prøvd det selv - men hvorfor ikke - lizzom??

Sei pleier jeg å "mose" i kjøkkenmaskin sammen med løk, egg og kesam - og så steke som fiskekaker... =) Tar ikke særlig mye mer tid enn å "bare" steke fisken!! =)

The blogg =)

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post

Sei pleier jeg å "mose" i kjøkkenmaskin sammen med løk, egg og kesam - og så steke som fiskekaker... =) Tar ikke særlig mye mer tid enn å "bare" steke fisken!! =)
    Problemer er at jeg da må kjøpe en jævla foodprosessor til 2k. Det er uaktuelt
    Kan man hive det i blender?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    d kan du sikkert! Bruker selv bare en liten stavmikser-sak..

The blogg =)

Silver Member miau sin avatar
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av jenta_a Vis post

det hørtes godt ut! må prøves
    But if you can't handle me when I'm all bloated on my cheat meal, then you sure as hell don't deserve me when I'm shredded -Marilyn Monbro

Max
    Max er ikke aktiv
    Gold Member Max sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    26
    Smør, chiliketchup, mager kesam, bbq saus eller en kombinasjon av de nevnte er det jeg har mest suksess med.

Lignende tråder

1. Ukens laksefilet-tilbud!
    By Brukerkonto avsluttet in forum Kosthold
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 30-10-07, 01:30

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.