Hei! Ny på forum, håper på litt tips og råd! Jeg har lest noen tråder her og fikk en del gode tips fra denne: Rettningslinjer for matinntak.
Litt om min situasjon. Jeg begynte å trene for 3 mnd siden, følger Tech Nutrition sitt RYP-grunnprogram og er veldig fornøyd med det. Har bare hatt en skikkelig gjennomføring av programmet men har trent 1-3 ganger i uken siden jeg startet å trene.
Jeg er 180cm høy og veide ca 65-66 (har alltid vært veldig tynn) da jeg begynte å trene, ligger nå på 69-71 (kunne nok hatt større resultater hvis jeg hadde fått til flere skikkelige gjennomføringer av programmet). Det jeg ser etter er enkle tips til hvordan jeg bør legge opp kostholdet for å få enda større effekt av treningen.
Hadde jeg vært hardcore hadde jeg fulgt tipsene til Hardway i tråden jeg linket men jeg ser at det ikke er overkommelig. Før jeg begynte å trene hadde jeg 2-3 måltider til dagen, slet med matlyst og appetitt. Den er naturligvis bedre nå siden jeg forbrenner mye mer i løpet av en uke men jeg føler alikevel at jeg ikke klarer å få i meg nok næring. Jeg spiser proteinshakes, ellers spiser jeg stort sett samme junkmaten som jeg gjorde før - men har gått opp til 4 måltider og en sjelden gang en shake i tillegg (tar alltid shake etter trening).
Jeg er generelt ikke veldig glad i mat og matlaging er like gøy som oppvask for meg. Å spiser hver 2-3 time er komplett urealistisk for meg! Burde jeg spise mindre til hvert måltid evt. erstatte med proteinshakes? Har noen forslag til helt konkrete og enkle retter som ikke krever mye tid eller skills for å mekke sammen??
Mottar alle tips med stor takk!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat