Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Veiledning til mitt kosthold?

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003

Veiledning til mitt kosthold?

Hei, jeg vet det er litt tabu å bare plumpe ut med et spørsmål som jeg lett kunne få besvart om jeg brukte to måneder på å gjennopplese meg på ernæring, etc. Men jeg er i gang med å lese opp om teoreiene og det hele, men trenger noen greie rammer jeg kan jobbe innenfor i denne overgangsperioden.

Slik ser det ut foreløbig:

09:00 Spinn

09:20 30g protein shake, 5-6 egg, 1l skummet melk

10:00-14:00 30 g shake, 30g shake, 30g shake

15:00 2-3 frukt., frukt, div-middag,

19:00'ish 30g protein shake, boks tunfisk (30g protein), 1 avokado, 2 stykker brød.

kveld: en shake eller to.

Målet med dette er å utsette karbohydrat måltidene til litt senere på dagen, slik at jeg kan brenne litt energi om morgene, formiddagen.

Kosttilskudd og snæx kommer senere på året, men jeg trenger hjelp her. Generell hjelp. Jeg ser ikke selv hva som er galt, og det kunne være deilig med noen andre matvarer nå og da, men at det holder seg innenfor samme stilen.

morgen -------------eftermiddag --------> kveld
    protein + fett ---> protein + karb ----> protein

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Hva er høyde og vekt? Så ut som lite mat.

Tror du godt kan slå sammen de måltidene dine så du får tre store måltider.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM Vis post
    Hei, jeg vet det er litt tabu å bare plumpe ut med et spørsmål som jeg lett kunne få besvart om jeg brukte to måneder på å gjennopplese meg på ernæring, etc. Men jeg er i gang med å lese opp om teoreiene og det hele, men trenger noen greie rammer jeg kan jobbe innenfor i denne overgangsperioden.

19:00'ish 30g protein shake, boks tunfisk (30g protein), 1 avokado, 2 stykker brød.

Målet med dette er å utsette karbohydrat måltidene til litt senere på dagen, slik at jeg kan brenne litt energi om morgene, formiddagen.

Kosttilskudd og snæx kommer senere på året, men jeg trenger hjelp her. Generell hjelp. Jeg ser ikke selv hva som er galt, og det kunne være deilig med noen andre matvarer nå og da, men at det holder seg innenfor samme stilen.

Litt mer fett og dette er en ketosediett.

Medlem Hadouken sin avatar
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    25
    med frukt?

Ble medlem
    06-2003
    Ahh. Selvfølgelig:

Vekt 110ish, Høyde 186, mål vekt 90-95.

Jeg ser hva dere sier om at dette her er for unøyaktig.

Ja det er ikke ketose diett, men jeg syntes det er en fin måte å spise på. Jeg har alltid likt å ha mye protein i kosten, lite karb om morgene, etc. Men spiser veldig usystematisk nå, derfor skal det mer pressisjon til i kostholdet. Tenker jeg kommer til å bruke 2-3 uker på å få det til å sitte som det skal.

maxgain: det blir i hovedsak tre store måltider, men med shakers i mellom. mellom middag og kveldsmat spiser jeg og frukt da jeg uansett har masse karbohydrat i meg. kanskje er det dumt?

metromeno: etter eksamen blir det ketose, før det så blir det noe i denne stilen.

mål for kommende (3-4) dager:
    1. ta vekt av meg selv.
    2. undersøke hvor mye næring det er i hva jeg spiser og når jeg spiser det.
    3. se på timingen av måltidene.
    4. så sette opp en litt mer detaljert plan, så får jeg høre hva dere har å si da.

mvh peter.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Du har vært for lite aktiv de siste årene til å få råd.. Lover du å være mer aktiv?

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Ahh. Selvfølgelig:

Vekt 110ish, Høyde 186, mål vekt 90-95.

Jeg ser hva dere sier om at dette her er for unøyaktig.

Ja det er ikke ketose diett, men jeg syntes det er en fin måte å spise på. Jeg har alltid likt å ha mye protein i kosten, lite karb om morgene, etc. Men spiser veldig usystematisk nå, derfor skal det mer pressisjon til i kostholdet. Tenker jeg kommer til å bruke 2-3 uker på å få det til å sitte som det skal.

maxgain: det blir i hovedsak tre store måltider, men med shakers i mellom. mellom middag og kveldsmat spiser jeg og frukt da jeg uansett har masse karbohydrat i meg. kanskje er det dumt?

metromeno: etter eksamen blir det ketose, før det så blir det noe i denne stilen.

mål for kommende (3-4) dager:
    1. ta vekt av meg selv.
    2. undersøke hvor mye næring det er i hva jeg spiser og når jeg spiser det.
    3. se på timingen av måltidene.
    4. så sette opp en litt mer detaljert plan, så får jeg høre hva dere har å si da.

mvh peter.
    Ikke dumt dette, det dukker stadig opp mer og mer som tyder på at en kjempeporsjon med karbo til frokost ikke har noen helsemessige fordeler i det hele tatt.

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Tror det kan være en fordel å kutte småspising av frukt mellom måltider ja. Ser egentlig heller ingen grunn til å ha så mye shaker mellom måltidene. Spis heller mer til hvert måltid, så du kan spise deg mett til måltidene. Blir lettere å følge en plan som består av frokost, lunch og middag enn en plan som innebærer masse småspising.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Ble medlem
    06-2003
    Nå er budsjettet så tynnt at det består av:

Frokost: 6 egg omelett

Middag: 400g laks + brokkoli

Noen dager bytter jeg på for å sprite opp litt.
    Har også en gulost jeg kutter noen biter af for å ha på knekkebrød. Har også noe ris og tunfisk til når det går tomt!

Håper på å kunne utvide denne dietten på et tidspunkt, fortrinnsvis med mer egg og mer laks.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Hva med: havregrøt? Koster 10,- for en pakke på 750 gram.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Ble medlem
    06-2003
    Er for feit og får for urolig mage av korn. Nei fremover blir det nok protein + grønnsaker + sauser/senepp/majones i små doser ved siden av for å gi det hele mening. Det er viktig for meg å få i meg masse fisk eller fugl hver dag. Prøver å kjøre ned på karbo uten å bli sulten. Føler jeg ikke er sulten selvom jeg har kuttet karbo. Har 10kg ris i skapet, som jeg skal ha ved siden av tunfisk eller kylling, men ikke laks da det er litt fett i det. Spiser alt for alt for lite, men har ikke penger til mer. Søker deltidsjobb!

pe.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.