Kan dere som pleier å deffe (med gode resultater), post en typisk matplan for dagen. Slik dere faktisk pleier å ete?
måltid 1: bla bla bla
måltid 2: bla bla bla
osv osv..
setter stor grønn pris på de som gidder![]()
Kan dere som pleier å deffe (med gode resultater), post en typisk matplan for dagen. Slik dere faktisk pleier å ete?
måltid 1: bla bla bla
måltid 2: bla bla bla
osv osv..
setter stor grønn pris på de som gidder![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
http://www.fitnessprat.no/showthread...950#post683950
du kan se i tråden der hvordan min hverdag var![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Helt likt som når jeg er offseason, bare mindre kalorier.
Måltid 1: 250g kylling, 25g Valnøtter + salat
Måltid 2: 250g kylling, 25g Valnøtter + salat
Måltid 3: 60g Activate Pro Blend, 15g rapsolje
Måltid 4: 250g kylling, 25g Valnøtter + salat
Måltid 5: 60g Activate Pro Blend, 15g rapsolje
Måltid 6: 250g kylling, 25g Valnøtter + salat
Måltid 7: 60g Activate Pro Blend, 15g rapsolje
Takk.
det var mye kyllingkjøtt forresten. Noen spesiell grunn til det? Eller er det bare favorittkjøttet ditt?
du kan ikke si noe sånt uten å følge opp med din egen plan McBain!
Eller: my god så enkelt og rutinisert!
Klarer/gidder du å være kreativ til hvert måltid så skal du få honnør for det. Selv blir det mye kyllingfilet på meg også på diett, blir aldri lei av det og gidder ikke være noe kreativ. Syns kylling smaker godt også, og varierer med forskjellig krydder.
Katten min spiser det samme hver dag, og den er jævlig fornøyd. Hvorfor kan ikke jeg gjøre det samme?![]()
Jeg har frokosten fast og enkelte ris(nei quinoa, men ingen vet hva det er så da sier jeg ris)/fisk eller kylling/brokkoli måltider. Ellers spiser litt i Kristine Weber "stil" med variasjon. Så lenge kcal og prosentfordelingen stemmer så er det greit
www.mthereseo.blogg.no
Måltid 1: en boks mager kesam og en frukt
Måltid 2: 500g magert kjøtt + ca 100g karbs0rs + grønnsaker osv
Måltid 3: 150g mager kesam + 50g pro blend + 2 ss tran + en frukt
eller noe sånt.
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Min deffedag på IF:
16 timers faste, typisk til kl 16 fra kl 24 kvelden før.
Første måltid primært karb og prot.
F.eks grovest mulig brød med lavt fettinnhold, dvs. under 3%. Gjerne lavt karboinnhold også, slik at det blir størst mulig volum. Bruker Lerums 80% syltetøy som pålegg. Spiser typisk 350 gr brød. Med pålegget blir dette gjerne rundt 900 kcal. Spiser i tillegg 1-2 Skyr, hvilket gir 1000 eller ca. 1100 kcal.
Hvis det er mer enn to timer til trening tar jeg en skyr eller liten proteinshake før trening. Trener ideelt sett 2 timer etter første måltid.
Etter trening spiser jeg f.eks. karbonadedeig med pasta og brokkoli. 150 gr pasta, 250 gr karbonadedeig, pluss en eller annen form for fettfri saus/marinade/krydder. Alternativt en skyr eller to (eller mager kesam) eller en proteinshake.
Så spiser jeg kveldsmat, for eksempel cottage cheese med lerums 80% syltetøy.
Havner da normalt på ca. 2300 kcal, hvilket er omtrentlig hvileforbrenningen min.
Så er det ny faste til neste dag.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Jeg skjønner jo at litt av motivasjonen med å spise veldig ensformig ligger i at spiser man sånn, så mister man kanskje matlysten også. For min del så synes jeg at det virker veldig trist, fordi det er så mye god mat der ute, men så er jeg en liten tjukkas også da, så kanskje mer torsk og brokkoli egentlig hadde vært smart![]()
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Jeg spiser alle måltidene mine kalde så da er kyllingsalat gull. Ved å spise 1kg kylling om dagen så reduserer jeg og tiden jeg trenger å stå på kjøkkenet. Steker 2kg annenhver dag. For meg som er på diett året rundt så sparer jeg mye tid på denne måten. Og jeg har ikke noe problem med å spise det samme hele tiden.
1: Frokost (06):50 gram protein(shake) / 70g havregryn 15 gram udos choise
P: 50g , K: 45 g, F: 15
2: Lunsj 1 (09): 250g kyllingfilet, 1 havreknäcke,, 10 mandler
3: Lunsj 2 (11.30): 250g laks, 1 Havreknäcke
4: Lunsj 3 (14.30): 250 g kyllingfilet, 1 havreknäcke
5: Middag (17): 50 g ris (150g kokt) / 250g kjøtt eller mager fisk, 10 gram olivenolje
6+7: Shake før/etter trening: 50 gram protein, 50 gram karbo fuel el.l., i ca 6 dl vann: Drikk 1-2 dl 15 min før trening: Resten rett etter trening.
8: Kveldsmat (22.30): 3 Havrekäcke, omelett av 7 egg stk (ta
bort ca 5 plommer) (eller 200g kylling/fiskemat/rødt kjøtt 1ss olivenolje )
9: Natt mat: 50 g Protein shake
Ikke-treningsdager (onsdag og søndag): Kutt ut karboen i måltid 6+7 og Havreknäcke i måltid 8
Medfører kutt i karboen på 55 g (220 kcal).
På lørdag: Spis så mye karb du ønsker, men hold litt igjen på proteinene og hold det fettfattig
NORKOST - yammi!!!!
Takk for svar. Karma til alle![]()
Kan love deg at matlysten ikke forsvinner! Mitt første måltid pleier å være 70g havregryn litt oppvarmet med proteinpulver blandet oppi. Dette måltidet slår hver og en av alle de dyreste restaurantmåltidene jeg noen gang har spist. hver gang.
Når mat skal spises "on the go" og gjerne kaldt eller gjenoppvarmet så vinner som regel praktiske hensyn og tidsbesparelse over smaksløkene. Men det skal sies at jeg syns kylling smaker veldig godt. Ris er jeg ikke så glad i lengre, så det blir fort potet.
Samtidig så forsvinner lysten til eksperimentering som regel på en skikkelig konkurransediett. Det var det jeg trodde dette handlet om - jeg forbinder deff med noe man gjøre for å komme i konkurranseform. At Ola Dunk mener jeg er patetisk fordi han kan slanke seg og samtidig fortrylle smaksløkene sine for så være. De som ikke klarer det når de skal spise "sunt" som en livsstil eller bare er på jakt etter six-packen før sommeren bør jo klare det uten videre seremonier.
Uhm, kjører egentlig vedlikeholdsdiett nå med 2 måltider per dag.
1. lunch 1 skive brød (litt større enn vanlig, så kanskje nærmere 2) med 3egg / 100g skinke / 170g makrell i tomat. Varierer mellom de tre.
2. middag. Det kjerringa disker opp, er alltid noe kjøtt + tilbehør.
treningsfrie dager 3 proteinshaker, treningsdager, 4shaker +2 scoops med carb (kutter karb før trening etterhvert)
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Frokost:
60 gr havregryn, 30 gr proteinpulver, 1 eple
2+3:
100-150 gr kylling, 40 gr ris, 4 kps omega 3
4:
150 gr kylling med salat og cashewnøtter
5,etter trening:
30 gr whey, 2 riskaker 1 banan
6:
300 gr cottage cheese, 1 eple
7:
8 eggehviter 2 plommer og salat
dette er off-season for meg, holder en brukbar form..maks 5 kg over konk.vekt tenker jeg![]()
MiaMari, hvor mange kalorier er det omtrent?
http://www.dingsekongen.no
1: Proteinpulver til frokost
2: 400g fiskegrateng til lunch, 1 liter melk
3: 200g kjøttdeig + cola
4: proteinpulver etter trening, +banan
5: 1 grandis + 200g kjøttdeig
6: 3 egg + proteinpulver
Har gjort underverker! Er bare å ikke gidde å lage pasta til kjøttdeigen, og kutte cola i ene måltidet og smågodt etter trening! 13kg ned på et halvt år.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Blir du ikke svak/sløv av å ha kun proteinpulver til frokost? er det lenge mellom shaken og lunchen?
4 timer. Av og til skipper jeg shaken fullstendig, det avhenger av hvor dårlig tid jeg har. Som regel står jeg opp kl.7.48 og har første pasient kl.8.15.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/