Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: 100-150 g caseinprotein pr. dag, usunt i lengden?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    1

100-150 g caseinprotein pr. dag, usunt i lengden?

Jeg prøver å finne måter jeg kan spare penger på i matveien, er student så jeg har ikke allverdens med cash å rutte med.

Til vanlig har jeg spist kesam mager til mitt siste måltid hver dag, men det er jævli dyrt.

Derfor lurer jeg på å ta 100-150 g caseinprotein pr. dag isteden.

Tror dere det blir usunt i lengden?

Medlem tnt^85 sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålkuken Vis post
    Tror dere det blir usunt i lengden?
    Nei.

_̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴ Whimp sin avatar
    Ble medlem
    12-2004
    Hvor mye kesam har du pleid å spise?

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Proteinpulver i seg selv er ikke farlig utover generelle risikoer ved høyt proteininntak, men om det er rent proteinpulver så går du glipp av mikronæringsstoffene man får ved inntak av andre proteinkilder. Om det spiller noen rolle kommer an på resten av kostholdet ditt.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    1
    2-3 bokser pr dag med kesam har jeg pleid å spise.

Må virkelig ta noen tak for å ikke bruke så mye penger på mat.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Kanskje ikke noe særlig elskverdig for tarmen din, men prøv.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Er det noen som fortsatt mener kasein og whey har sine forskjellige bruksområder og derfor har begge deler? Eller kjører folk kun whey om dagen?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Er det noen som fortsatt mener kasein og whey har sine forskjellige bruksområder og derfor har begge deler? Eller kjører folk kun whey om dagen?
    "Fortsatt mener"? Det er jo ikke snakk om å mene, det er jo snakk om å forholde seg til fakta. Kasein er mye tregere opptakelig, og vil derfor gi næring i lengre tid (men uten det hurtige opptaket til whey).

Ser ikke hvorfor det skal være skadelig å erstatte en proteinkilde med en annen, men du kunne jo brukt et blandingspulver (myse + kasein) for å dra nytte av begge deler (f.eks. Activate Gold).
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Rent whey er for de som skal spare penger
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    "Fortsatt mener"? Det er jo ikke snakk om å mene, det er jo snakk om å forholde seg til fakta. Kasein er mye tregere opptakelig, og vil derfor gi næring i lengre tid (men uten det hurtige opptaket til whey).

Ser ikke hvorfor det skal være skadelig å erstatte en proteinkilde med en annen, men du kunne jo brukt et blandingspulver (myse + kasein) for å dra nytte av begge deler (f.eks. Activate Gold).

Jojo, men vil feks bruk av kasein utenfor området før og etter trening ha en større positiv effekt enn om man bruke whey der også?
    Altså at 200g protein iløpet av en dag ikke gir samme effekt om det kommer fra kasein eller whey?

Er jo mange som mener det er hipp som happ og mange som mener det har stor forskjell.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Jojo, men vil feks bruk av kasein utenfor området før og etter trening ha en større positiv effekt enn om man bruke whey der også?
    Altså at 200g protein iløpet av en dag ikke gir samme effekt om det kommer fra kasein eller whey?

Er jo mange som mener det er hipp som happ og mange som mener det har stor forskjell.
    Jeg kjører Whey hydrolysat på dagtid og designerprotein med 50/50 whey og casein før sengetid dersom jeg ikke klemmer til med en tungt fordøyelig proteinkilde ved kveldsmat.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Særlig at noen merker forskjell på hvilket proteinpulver de bruker
    .......................................R.I.P..........................................

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    hvilket proteinpulver skal jeg ha ?

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Om du mener merker som i antall cm rundt overarmen, så er det litt verre enn å kjenne på metthetsfølelse og konsistens

Like greit å gjøre det riktige basert på forskning, enn å la være fordi du ikke merker noen (umiddelbar) effekt. Forskjellen vil nok være så liten på utbytte at man ikke lett vil merke forskjell, men om man gjør det beste ut av mange faktorer så får man overlegne resultater

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Om du mener merker som i antall cm rundt overarmen, så er det litt verre enn å kjenne på metthetsfølelse og konsistens

Like greit å gjøre det riktige basert på forskning, enn å la være fordi du ikke merker noen (umiddelbar) effekt. Forskjellen vil nok være så liten på utbytte at man ikke lett vil merke forskjell, men om man gjør det beste ut av mange faktorer så får man overlegne resultater

De tusenlappene man over tid har brukt mer på kasein fremfor whey kommer ikke til å utgjøre noe som helst. På sikt vil man uansett ha en langt sunnere tarm som kanskje over den samme tid har hatt en langt bedre evne til å ta opp næring pga fraværet av tyggishinne

Must be an emergency! Vrimmel sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27

Det er viktig å ikke glemme placeboeffekten. Det er også påvist at dyrere placebo er mer effektiv enn billig placebo: Commercial Features of Placebo and Therapeutic Efficacy, March 5, 2008, Waber et al. 299 (9): 1016

Med dette i tankene så er nok dyrere proteinpulver bedre gitt at personen som inntar det er klar over at det er den dyre sorten.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Det er tildels store forskjeller på proteinpulvre såfremt man kan ha nytten av den effekten det dyrere pulveret har på f.eks laktose intoleranse osv. Det er også forskjeller i mellom whey og kasein, og så har kasein begrensninger i sulfaterende aminosyrer som metionin og cystein samt tryptofan, noe whey ikke har osv.

Vi kan snakke glykomakropeptider, immunoglobuliner og laktoferrin osv og der er det også forskjeller mellom pulvrene mellom f.eks IE og vanlig CFM filtrering av whey

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    De tusenlappene man over tid har brukt mer på kasein fremfor whey kommer ikke til å utgjøre noe som helst. På sikt vil man uansett ha en langt sunnere tarm som kanskje over den samme tid har hatt en langt bedre evne til å ta opp næring pga fraværet av tyggishinne
    Haha
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28

Det spørs vel på bruksmønsteret. Han skal jo bruke det som MRP, ikke som et supplement til vanlig mat (altså ekstra til et måltid). Er det egentlig så mye dyrere med kasein?

Koster omtrent det samme fra Bulk Nutrition i hvert fall:

http://www.bulkpowders.co.uk/section...801713ae841ef5

(sammenlikner derfra fordi det er lettere å sammenlikne fra samme produsent)
    Sist endret av McBain; 23-05-11 kl 13:26

Lignende tråder

1. Svar: 82
    Nyeste innlegg: 01-11-07, 07:08
  2. Yoghurt - usunt?
    By fangis in forum Kosthold
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 04-05-07, 12:09
  3. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 01-10-06, 18:51
  4. Havregryn, usunt ?!?
    By DBygnes in forum Kosthold
    Svar: 2