Er det andre som også synes dette er et veldig godt kostilskudd?
Jeg får en økt følelse av wellbeing og føler meg sterkere, dette produktet må være genialt på deff.
Er det andre som også synes dette er et veldig godt kostilskudd?
Jeg får en økt følelse av wellbeing og føler meg sterkere, dette produktet må være genialt på deff.
RockyRock
Vel, det er jo så og si kalorifritt pga kvantumet, og har bedre effekt enn proteinpulver, så ja.
Opplever noe bedrede kognitive ferdigheter og mer våken.
Er ikke noe glad i tablett-varianten. Veldig fornøyd med det NK selger, selv om det tar sin tid å blande ut.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Av alle kostilskudd jeg har prøvd som skal bygge muskulatur/restituere så synes jeg det er i en klasse for seg selv!
Jeg bruker den fra Ultimate Nutrition men vil gjerne teste ut NK sin og.
Hitill bruker jeg det morgen, lunsj, middag og kveld.
RockyRock
Har prøvd Xtend før og etter trening i en periode, men kan ikke si jeg merket noen spesiell forskjell.
Har ikke helt skjønt vitsen med BCAA, man kan i teorien likegodt bruke proteinpulver?
Utenom M. Berkhans anbefaling om BCAA når man trener på tom mage, men det gjør jeg veldig sjeldent.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
@Baronen - Jeg tror effekt kan variere ettersom hvilken intensitet du bringer til gymmet, jeg vil se hendene dine neste gang vi møtes, om det ikke tagler og spor av slitasje blir jeg skuffet!
BCAA <3
RockyRock
It's not teh same, have you not heard of the famous le Google?
For eksempel:
Branched-Chain Amino Acids Activate Key Enzymes in Protein Synthesis after Physical Exercise1–3,
Eva Blomstrand*,†,4, Jörgen Eliasson*,†, Håkan K. R. Karlsson** and Rickard Köhnke*
* Åstrand Laboratory, University College of Physical Education and Sports, † Department of Physiology and Pharmacology, and ** Department of Surgical Science, Karolinska Institutet, Stockholm, Sweden
4 To whom correspondence should be addressed. E-mail: eva.blomstrand@gih.se.
ABSTRACT
BCAAs (leucine, isoleucine, and valine), particularly leucine, have anabolic effects on protein metabolism by increasing the rate of protein synthesis and decreasing the rate of protein degradation in resting human muscle. Also, during recovery from endurance exercise, BCAAs were found to have anabolic effects in human muscle. These effects are likely to be mediated through changes in signaling pathways controlling protein synthesis. This involves phosphorylation of the mammalian target of rapamycin (mTOR) and sequential activation of 70-kD S6 protein kinase (p70 S6 kinase) and the eukaryotic initiation factor 4E-binding protein 1. Activation of p70 S6 kinase, and subsequent phopsphorylation of the ribosomal protein S6, is associated with enhanced translation of specific mRNAs. When BCAAs were supplied to subjects during and after one session of quadriceps muscle resistance exercise, an increase in mTOR, p70 S6 kinase, and S6 phosphorylation was found in the recovery period after the exercise with no effect of BCAAs on Akt or glycogen synthase kinase 3 (GSK-3) phosphorylation. Exercise without BCAA intake led to a partial phosphorylation of p70 S6 kinase without activating the enzyme, a decrease in Akt phosphorylation, and no change in GSK-3. It has previously been shown that leucine infusion increases p70 S6 kinase phosphorylation in an Akt-independent manner in resting subjects; however, a relation between mTOR and p70 S6 kinase has not been reported previously. The results suggest that BCAAs activate mTOR and p70 S6 kinase in human muscle in the recovery period after exercise and that GSK-3 is not involved in the anabolic action of BCAAs on human muscle.
Her kan du lese en bro-oppsummering:
T NATION | BCAA and Athletic Performance
Ah pure sweetness...blir BCAA for life her!
RockyRock
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Hvor mye tar dere? Sjæl pleid å kjøre en scoop i shaken, det er vel ca 5 gram. Gjør dette som regel to ganger daglig + en scoop i PWO-shaken på treningsdager.
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
7-8 g opp til 20.
Men det kommer vel ann på hvor hardt en trener? Jeg har sett mange som tar mye kostilskudd og er vel belest på kosthold osv, men de trener ikke spesielt hardt, ikke hardt nok til at muskulaturen vil bli nevneverdig større.
Ikke at det er en konkurranse om å gjøre å trene hardest, men at de ofte vil føle seg litt misfornøyd med kostilskuddene de bruker.
RockyRock
Hva legger du i å trene hardt?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Jeg bruker Xtend men kan ikke si at jeg merker noe spesielt av det. Men jeg lar brosciencen bestemme så jeg fortsetter! Spesielt etter Rock sine betraktninger, jeg skal begynne å kjenne litt bedre etter heretter!!
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Jeg var nesten 124kg på søndag, så her er det 0 karbs og knallhard deff fra helvete - er 3 dager på svært lite mat og i motsetning til før så er jeg ikke sulten eller plages ikke av sult, eneste forskjellen er at jeg tar mye BCAA.
Broscience!
RockyRock
Broscience is teh best science - it makes arguing a lot easier!
Yo braws, hvor kjøper dere scivation xtend?
Tessa som er utdannet innen feltet burde jo vite bedre?
RockyRock
Hvis du ikke skal til Sverige med det første så anbefaler jeg Buy Scivation Xtend 338g For £14.99 - Discount Supplements ™ på tilbud for øyeblikket også! 130-140kr i postkassa![]()
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Bcaa er jo rett og slett tre aminosyrer: leucine, isoleucine og valine. Ser du på innholdsfortegnelsen på proteinpulveret ditt vil du se at det også inneholder alle de tre essensielle aminosyrene (essensielle: må tilføres daglig) pluss mange flere.
Spiser du protein/aa uten karb vil ikke insulin bli skilt ut og du får ikke aa inn i cellene. De vil rett og slett gå til nitrogenmetabolismen og urea. Du må ha en blodsukkerstigning for at insulin skal bli skilt ut.
Isoleucine, valine og leucine er tre aminosyrer som kroppen foretrekker å bruke til muskelbygging, disse blir fortrinnsvis tatt opp av muskel hvor de blir oksidert.
Etter et måltid er det hovedsakelig disse tre forgrenede aminosyrer som entrer blodet fra leveren. Disse utgjør 20 % av aminosyrene som tas opp fra tarmen og utgjør 70 % av det som slippes ut i blodet.
Tilskudd av BCCA etter trening gir lavere opptak av Tryptophan i hjernen som stimulerer frigjøring av serotonin. Serotonin stimulerer følelsen av utmattelse. Bcaa hindrer derfor tretthet i sentralnervesystemet (CNS tretthet).
Fysiologisk så anbefales det og ta bcaa før utholdenhetstrening og etter trening hvis du skal bygge muskler.
Yeah baby, nothin' but a peanut
Jævlig bra innlegg cellulitt![]()
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Jeg føler meg mer pigg med BCAA. Har nå kjørt en del treninger uten og må si jeg merker forskjell. Den er også fin å bruke under IF og trening på tom mage. Og da veldig grei på deff for å ikke miste så mye hardt opparbeidet muslemasse..![]()
Bra innlegg, men alle friske mennesker har alltid noe insulin i blodet med mindre de har fastet lenge. Derfor vil problemstillingen du omtaler være mest aktuell - har du forresten en kilde på dette? Inntak av både protein kan gi økt blodsukker -> insulin. Om vi tar det til det ekstreme så vil en person som er i ketose konstant miste muskler uten evne til å bygge noe opp igjen, om argumentet ditt er valid.
Jeg lurer litt på dosering. Greit nok at BCAA har en positiv effekt, men man får jo normalt i seg BCAA i et velbalansert kosthold. Jeg skulle gjerne likt å se noe som viser effekten utover dette.
Er på iphone nå, men var en studie som viste overlegenheten mot myse og karbo pwo. Tror dessverre studien var finansiert av en produsent (som riktignok selger myse også).
Blir man mindre trøtt når man bruker bcaa? Blir veldig tidlig trøtt om dagen, sånn ca. 20-21. Hva er forskjellen på å ta bcaa kontra diet kick om man vil redusere fettprosent og ha litt mer energi?
You say banana, I say potato.