Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: For økt matlyst

Bronse Member Krush sin avatar
    Ble medlem
    03-2005

For økt matlyst

Er det B12 som viser seg å ha best effekt på økt appetitt av de mange legemidlene du finner der ute? Jeg sliter med dårlig matlyst og planlegger derfor å gå til innkjøp av B12 som skal insjeres. Men jeg lurer på om det finnes bedre alternativer?

Bronse Member
    Ble medlem
    02-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Krushkarkas
    Er det B12 som viser seg å ha best effekt på økt appetitt av de mange legemidlene du finner der ute? Jeg sliter med dårlig matlyst og planlegger derfor å gå til innkjøp av B12 som skal insjeres. Men jeg lurer på om det finnes bedre alternativer?
    Dårlig matlyst kan være tegn på så mye.

-Depresjon (hvis du går deppa pga noe som har skjedd eller hvis du tenker for mye på noe)
    -varme (man sliter med matlysten særlig om sommeren)
    -utbrent/utslitt (kanskje man trenger litt pause fra treningen)
    Listen kan være lang men hvis du skal prøve noe for mattlysten din så kan du prøve planten Fenugreek (Trigonella foenum-graecum).

Ikke bare øker den matlysten men den er veldig rik på vitaminer og mineraler.
    Det har vist seg at frøene er veldig proteinrike.
    Mange land er frøene brukt for folk til å gå opp i vekt og frøene er god kilde for diosgenin som gjør at det stimulerer sex hormonet og andre hormoner som gjør at man øker i massen/vekt.

Fenugreek er brukt i en del naturlige testo-boostere og mange har merket
    økt matlyst som er takket være Fenugreek.
    Selv får jeg veldig bra matlyst av å bruke tribulus preparatene men det kan variere fra person til person. Er matlysten din redusert pga varmen så er det egentlig veldig lite som vil hjelpe. Det er akkurat som når man er plaget med søvn pga varmen. Uansett hva man bruker så vil varmen være et plage for det.

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    B12 skal ha meget go effekt på matlysten, du kan sjekke internasjonale boardsa for mer info, der finner du garantert svar på dine spm .
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Bronse Member Krush sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Jeg er ikke sulten mer enn maks tre ganger om dagen, slik har det alltid vært, og slik kan jeg ikke ha det dersom jeg skal gå rundt med en psykisk tvang om å dytte i meg mat når jeg ikke er sulten. Derfor er jeg på jakt etter noe appetitt vekkende så jeg kan spise x antall måltider om dagen uten å måtte tvinge meg igjennom det.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    30-40 min. kardio om morgenen funker noe SINNSYKT på meg. Føler meg helt tom hele dagen, og får et nesten seksuellt forhold til mat
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Har det på samme måte når jeg gjør kardio.

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg føler det samme etter morgenskardio, kjører alt fra 30-60min, det mitt nylig skadde kne tillater... Jeg sliter vel heller med for høy matlyst!
    Stapper i meg minimum 5 måltider pr dag og opptil 8-9 hvis jeg virkelig slår på stortromma.. Ingen som kan ramse opp ting som minsker matlysten da?

Bronse Member Zenox sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Painless
    Jeg føler det samme etter morgenskardio, kjører alt fra 30-60min, det mitt nylig skadde kne tillater... Jeg sliter vel heller med for høy matlyst!
    Stapper i meg minimum 5 måltider pr dag og opptil 8-9 hvis jeg virkelig slår på stortromma.. Ingen som kan ramse opp ting som minsker matlysten da?

Hvorfor vil du minske matlysten?

Så lenge du spiser riktig å ikke mye om gangen så er det bare bra med mange måltider...
    Zenox

What doesn't kill you makes you stronger

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg spiser veldig riktig og minimalt om gangen, ellers måtte jeg kjørt timer på timer med kardio, hver dag! men, når jeg kan få lyst på mat 30min etter endt måltid så burde jeg ha noe som kan minske matlysten med noen få prosent..
    Spiser usunt 1 dag i uka i tillegg til at jeg unner meg bittelitt snacks per dag for å overleve.. men kjører kardio slik at jeg ikke ender opp med mer fett enn jeg behøver! Nøkkelen til suksess i trening ligger i maten..

Superior newbie Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sliter litt med det samme til tider, men har funnet ut at det som hjelper meg best er nok søvn og hvile samt inntak av tribulus og ZMA. Er jo selvfølgelig en selvfølge at du ikke er drittlei maten du skal spise, men hele tiden finner nye og spennende retter/produkter som både smaker godt og er over gjennomsnittet sunne. Regner med at det er mange som sliter med tunfisk/ris og havregryn
    JA, det skal gjøre vondt...!!!

Superior newbie Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Krushkarkas
    Bruker du noen form for treningsboostere/slankepiller (stack, PB etc)? Dette ødelegger vertfall min appetitt. Men det kommer vel an på hva produktet inneholder
    JA, det skal gjøre vondt...!!!

Medlem
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Liquid
    Regner med at det er mange som sliter med tunfisk/ris og havregryn
    Ikke jeg! Gjennom årene er det ikke mye mat jeg har gått lei av.. Handler om å variere sammensetningen og hvordan du preperer maten spør du meg!

Lignende tråder

1. økt matlyst
    By Alexk in forum Kosthold
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 10-06-05, 19:48
  2. Etterlyser matlyst!
    By kira in forum Kosthold
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 19-05-05, 21:48
  3. Matlyst når du våkner?
    By ols23 in forum Kosthold
    Svar: 7