Hvilke fettsyrer tar dere (tran, lakseolje, hailever, sel, krill), når og hvor mye pr. dag ?
Selv så blir det:
- 2 kapsler Norwegian Fish Oil Selolje til morgen og trening/kvelds
- 2-3 kapsler krillolje
- Odelia Rapsolje til steking
Hvilke fettsyrer tar dere (tran, lakseolje, hailever, sel, krill), når og hvor mye pr. dag ?
Selv så blir det:
- 2 kapsler Norwegian Fish Oil Selolje til morgen og trening/kvelds
- 2-3 kapsler krillolje
- Odelia Rapsolje til steking
Omega 3 kapsler: 12 kapsler fordelt på 3 måltid
Sesamin: 3 kapsler fordelt på 3 måltid (samme måltid som omega 3)
Rapsolje: 45g fordelt på 3 måltid.
Valnøtter: 100g fordelt på 4 måltid.
har for tiden ikke tilskudd - venter på Udos
så spiser laks og nøtter hver dag samt litt cocosa
www.mthereseo.blogg.no
4 kaps haileverolje
6 kaps høykonsentrert Omega3
Dette er det jeg inntar fast pr dag , Udos gir jeg til hunden
Sesamin er selvsagt også med men det hører etter min mening ikke hjemme i fettsyrebenevnelsen i mitt skap
Sist endret av NK; 10-12-09 kl 06:09
Udos er ut.
Det er selolje som ungdommen lika om dagen
Ain't nothing to it, but to do it!
Tran + sesamin til dagens siste måltid![]()
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Et shotglass tran litt tidlig på dagen, og ca 30 g extra virgin olivenolje i shaken 1-2 ganger daglig.
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Et shotglass med selolje om morgenen. That's it
Tran om kvelden!!!
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
4 kapsler omega3 og et shotteglass tran
tror jeg må jekke opp oljeinntaket
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
haha nei:P
www.mthereseo.blogg.no
Blir dessverre kun 10g olivenolje i morgenshaken og 2 kapsler omega fra NK til kvelds...
Må SERIØST få opp fettinntaket!
Bør ihvertfall komme meg opp på 50g om dagen... (++)
Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!
Alt bunner ut i misunnelse og jantelov! Jeg tar forøvrig også litt selolje i perioder men det smaker så jævlig at jeg har ikke klart å bruke det over lang tid.

å si at den smaker bærre lekkert er vel å strekke den litt, det er ikke like vondt som olivenolje i proteinshaken, men ikke langt unna.
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!
hvis du blander det med whey tech så hever det nok smaken på shaken, men med norkost sitt pulver så smaker det faen meg fotsvette. rapsolje ftw!!

Nå blander jeg den ikke inn i shaken, men kaster den i meg fra shot glasset og gulper deretter i meg shaken i panisk desperasjon. Det eneste jeg kjenner er smaken av seier, med en liten bismak av appelsin. Og det er bærre lekkert.
Hadde jeg drukket den i små slurker sammen med konfekt eller et lite stykke kake, så hadde nok opplevelsen vært noe anderledes.![]()
hehe...mente ikke selolje i shaken da...det må jo være helt for jævlig.

Spiser ca en håndfull solsikkefrø daglig.
Hva er det kosttilskuddprodusentene lover dere når det gjelder disse fettsyretilskuddene deres?
Har der fått noe merkbar effekt av det overhodet?
12 gram Selolje morgen og kveld
3 kapsler Omega 3 fra NK morgen og kveld
3-4 kapsler Sesamin i løpet av dagen
en boks makrell i tomat hver dag
20 gram nøtter hver dag
blir litt fett hvertfall
men jeg når ikke deg til knærne på balljhard-skalaen, så selolje i shaken er ikke noe for meg enda...hehe

Jeg får litt mye av næringen min fra fett akkurat nå, siden jeg spiser knappe 3100 kcal om dagen..
Blodet skvulper jo uansett rundt i et lukket system, så gjør ikke meg noe om det er tynt.. Klarte å dekke noen kvm av gulvet på jobb med blod her under infusjonstrening. En kollega som ikke hadde helt teken på nåler, stansing osv.... sikkert fordi blodet var tynt..
10 ml selolje på morgenen
Hvordan er seloljen de har på myorevolution, vital artic selolje? Smaker den godt nok til å ha i seg 1-2 ss hver dag?
den er vel nøytral, så den smaker vel som tran. hvorfor ikke kjøpe fra norkost? den er billigere og smaker appelsiner med transaft![]()
udo choice 4ss daglig![]()
Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups
- Pricilla Queen of the Dessert -
seloljen jeg har smaker ingenting i forhold til møllerstran..
Syns selolja smaker godt.![]()
Ain't nothing to it, but to do it!
Spiser 6 kapsler med omega, de innholder e-vitamin så tør ikke spise flere. Trodde de var kun omega3 når jeg kjøpte de, men fant ut at det var e-vitamin i de. Tar en slurk med olivenolje når jeg husker det, ca 1dl om dagen.
E-vitamin trenger du ikke å tenke på, svært høye doser av det kan virke noe blodfortynnende, men K-vitamin er jo for koagulasjonsfaktorer i blodet igjen..
E-vitamininntaket bør du passe på hvis du tar Marewan (blodfortynnende medisiner).
I tillegg tror jeg det var rundt 30% som blir tatt opp (ikke helt sikker her)..
Øvre grense for daglig inntak er satt til 300 mg/dag
Ellers er nå E-vitamin er svært god antioksidant (d-alfa-tokoferol er den naturlige formen), hindrer at fettet harskner og godt for immunsystemet![]()
http://www.aftenposten.no/helse/article3450838.ece
Nei se - nå kan vi få kreft av DET også!
www.mthereseo.blogg.no
Selolje på morgenen. Takk til Norkost for usedvanlig god kundeservice rett før jul!
Tran på kvelden.
Skal bli flinkere på nøtter og avocado.
Hørte noe tilsvarende på radio for noen år siden også, fuglebæsj i tranen elns pga skitne tanker (ikke tanker som i hodet, men som i "oljetank")
www.mthereseo.blogg.no
Jeg synes det er betryggende at man holder kosttilskuddbransjen under oppsyn og med jevne mellomrom forsikrer seg om at det faktisk ikke er skadelig. Synes ikke det var så mye dommedag over det?
Her er det journalisten(e) som preker/skriver overskriften(e). Det er de som sensasjonaliserer alt. Så jo, jeg vil fortsatt kalle journalister doomsday preachers. Det selger. Det er mange måter å formulere et budskap på.
At kosttilskuddsbransjen bør holdes under oppsyn er det ingen som har sagt noe imot.
Nå står det harsknede produkter da. Synes det er kjempebra at matilsynet sjekker om omega3 produkter er så ferske som de bør være.
Harsknet fett er ikke akkurat smøring for kroppen![]()
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"