Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 57

Tråd: hvor mye protein tar dere etter trening?

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2005

hvor mye protein tar dere etter trening?

hvor mye protein tar dere etter trening?. evt. hva annet.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Jeg kan gi deg mitt svar kompis.

Det er: Null.

Jeg konsentrerer meg kun om å få i meg karbo etter trening, så kommer det en førti-femti proteiner i måltidet litt senere.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Rett etter trening: 50g Hydrapro (Vitargo + EAA)
    15-20 minutter etter trening: 60g Reflex Micro Whey + 2 poser Havre quick and easy

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Etter trening 60gram Instant whey deluxe + litt salat eller en boks mager kesam med blåbær i, det er slik det fungerer ombord her for tiden

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    I shaken etter trening har jeg 40 gram whey, 50 gram maltrodekstrin og 50 gram solfrokost i shaken.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Føyer meg inn i rekken av de som har gått bort fra dette. Bruker EA+BCAA's før og etter trening, og et proteinrikt måltid eller i noen få tilfeller 40gr shake maksimum en time senere.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Aner ikke og tror ikke det har spesielt mye å si heller.
    RockyRock

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg tror heller ikke det har så forferdelig mye å si. Men for brosciencen sin del så kan jeg tilføye at jeg foretrekker en passende blanding av maizena, maltodextrin og Xtend. Om Xtend er EAA eller BCAA osv vet jeg ikke
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg har ikke troa på proteinshake rett etter trening, prøvde en lang periode med kun karbs etter trening for så å gå tilbake til kabs og prottiser.
    Merket INGEN forskjell, jeg tror ikke kroppen har evner til å ta opp proteiner RETT etter trening men mer ca 1-2 timer etter trening når karbsa har fått roet ned kroppen litt da mener jeg kroppen er i sitt rette element

Men siden alle andre gjør det så gjør jeg også det, dessuten smaker karbs shake bedre om man blander med prottiser

edit: Kan legge til at jeg merker forskjell på forskjellig type karbs
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Legger til litt proteiner i shaken, siden jeg kan være litt treg med neste måltid.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Drikker alltid proteinshake etter trening, som flere her sier: om det har noen effekt eller ikke aner jeg ikke, men smaker jævla digg spesielt med litt carbs oppi
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

vio
    vio er ikke aktiv
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    1L sjokomelk.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    21g prottis + karb
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Proteinshakes etter trening virker i mot sin hensikt.

MYTH
    Consuming the drink immediately following the workout will elicit the greatest protein synthesis.

It’s amazing to see how more advanced, and often experienced, people behave in the gym when it comes to getting their post workout meal. Some guys even sit there, right after their last set, and slug back a drink! In fact I’ve even heard "as soon as the weight hits the floor" touted as the war cry for the hardcore. While this is actually a sub-optimal practice for muscle growth and recovery, not to mention borderline obsessive compulsive, it’s good to see their heart is the right place.

Comparing research that used drinks consumed immediately after a workout (Tipton et al., 2001) versus those ingested an hour after training (Rasmussen et al., 2000), the results are surprising: it seems that post workout meal ingestion actually results in 30% lower protein synthesis rates than when we wait! So every time we thought that we were badass for drinking "as soon as the weight hit the floor, we were actually short changing ourselves. Not a big deal, that’s why we read T-Nation. Let’s just learn, adapt, and move on.

Rasmussen, BB, Tipton KD, Miller SL, Wolf SE, and Wolfe RR. An oral essential amino acid-carbohydrate supplement enhances muscle protein anabolism after resistance exercise. J Appl Physiol 88: 386-392, 2000

Tipton KD, Rasmussen BB, Miller SL, Wolf SE, Owens-Stovall SK, Petrini BE, Wolfe RR. Timing of amino acid-carbohydrate ingestion alters anabolic response of muscle to resistance exercise. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001 Aug;281(2):E197-206
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Vet ikke heelt om jeg stoler på det da men, byggere har jo gjort dette i alle år. Ikke at jeg av den grunn tror det har så voldsom effekt heller, men tviler på at det er imot sin hensikt.

Får sette Martin B. på saken...

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Vært på tnation nå Slogum.. er forøvrig flere interesante ting i den artikkelen..
    http://www.t-nation.com/free_online_...tion_myths&cr=

Selv kjører jeg shake både pre og post. Kommer hjem tar meg en dusj og tar me shaken i dusjen
    Lest i boka Nutrient timing (fin bok), at ratio post er fint til 1:3-4 protein:karbs.

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av v-man Vis post
    Vært på tnation nå Slogum.. er forøvrig flere interesante ting i den artikkelen..
    http://www.t-nation.com/free_online_...tion_myths&cr=

Selv kjører jeg shake både pre og post. Kommer hjem tar meg en dusj og tar me shaken i dusjen
    Lest i boka Nutrient timing (fin bok), at ratio post er fint til 1:3-4 protein:karbs.
    Jepp, leste det der

Noen grunn til at du fortsatt gjør det selv om studier viser at det er i mot sin hensikt?
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Proteinshakes etter trening virker i mot sin hensikt.
    Hva med frie BCAA's og EAA's som flere av oss her inne har begynt å innta før og etter trening i form av xtend o.l.?

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baronen Vis post
    Vet ikke heelt om jeg stoler på det da men, byggere har jo gjort dette i alle år. Ikke at jeg av den grunn tror det har så voldsom effekt heller, men tviler på at det er imot sin hensikt.
    Vel, jeg tror du kan stole langt mindre på råd fra kosttillskuddsprodusenter og proff-byggere. Vil påstå at kosttilskuddprodusenter og sponsorer generelt instruerer de aller fleste byggere svært nøye om hva de skal uttale seg om offentlig, og så forplanter budskapet seg videre nedover i næringskjeden som vedtatte sannheter ("Se bare hvor stor han er! Må jo vite hva han driver med!). Jeg stoler ikke et kvekk på hva byggere sier de gjør og om det fungerer. Det aller meste av mainstreaminformasjon innenfor kosthold viser seg å være helt feil.

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Hva med frie BCAA's og EAA's som flere av oss her inne har begynt å innta før og etter trening i form av xtend o.l.?
    Fra samme artikkel:

8. Whey is a "fast" protein, ideal for post workout.

Back when it first came out, whey protein was pretty kick ass because it was discovered to be very high quality. Then research came out that made it even more kick ass, because we could classify it as a "fast" digesting protein compared to casein (Boirie et al., 1997).

You know what? This research stands today, because compared to casein, whey protein really is fast! Then again, a tortoise is also fast compared to a snail, but that doesn’t mean we want to take a tortoise to a greyhound park. In other words, we’ve been considering whey a "fast" protein only because we’ve been comparing it to something incredibly slow. When we compare the digestibility of whey to the gold standard of amino acids, on which we base nearly all of our post workout nutritional data, whey flat out sucks.

This is incredibly frustrating because all of the ways to maximize protein synthesis we’ve been discussing have used amino acids. So we need to either use pure amino acids or use something that closely resembles their absorptive properties. This is where whey protein hydrolysate comes in. The protein is already broken up into large peptides, so we get a rapid absorption with peak levels reaching the blood at around 80 minutes (Calbet and MacLean, 2002), compared to 60 minutes for pharmaceutical grade amino acids (Borsheim et al., 2002).

Unfortunately, even the highly touted whey isolate is completely useless for our timing purposes here, because it just takes too long to get taken up by the gut (Dangin et al., 2002). This is all discussed in more detail in the official product review of Surge, complete with graphs of blood amino acid profiles: http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459463

In light of these data and the growing body of literature contradicting the versatility and usefulness of whey protein, it should henceforth be classified as "moderate" or "intermediate" speed protein, with only whey hydrolysate and amino acids existing as truly "fast."

It may be difficult to adjust our thinking, but this is simply more dogma that needs to be destroyed in order to bring us up to date with the proper application of research.

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Jepp, leste det der

Noen grunn til at du fortsatt gjør det selv om studier viser at det er i mot sin hensikt?
    Nja både og, den teksten du referer til sier at det er lite gunstig med post shake med engang etter trening, at det er bedre en stund etter. Det er også dette jeg gjør, 40 min etter trening ca tar jeg shaken min. Rett etter trening tror jeg kroppen er i såpass "høygir" at den har godt av å roe seg litt.

For det andre sier noen kilder (feks den nutrient timing boka jeg prata om) at shake en stund etter trening er bra.

For det tredje stoler jeg ikke 100% på studier, med tanke på at så mange store folk over lengre tid har tatt shake post, velger jeg å tro at det er noe i det

Men forøvrig må jeg jo si at jeg tror ikke det viktigste ligg i shaken pre/post, det viktigste er nok alt det andre du får i deg i løpet av dagen Men man vil jo gjerne gjøre det beste ut av alt selvsagt.

Ble medlem
    09-2004
    Fra samme artikkel:
    Står det ikke bare om hydrolysater som et hakket raskere protein? Eller har jeg skummet over noe info om frie aminosyrer?

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Nja både og, den teksten du referer til sier at det er lite gunstig med post shake med engang etter trening, at det er bedre en stund etter. Det er også dette jeg gjør, 40 min etter trening ca tar jeg shaken min. Rett etter trening tror jeg kroppen er i såpass "høygir" at den har godt av å roe seg litt.

For det andre sier noen kilder (feks den nutrient timing boka jeg prata om) at shake en stund etter trening er bra.

For det tredje stoler jeg ikke 100% på studier, med tanke på at så mange store folk over lengre tid har tatt shake post, velger jeg å tro at det er noe i det

Men forøvrig må jeg jo si at jeg tror ikke det viktigste ligg i shaken pre/post, det viktigste er nok alt det andre du får i deg i løpet av dagen Men man vil jo gjerne gjøre det beste ut av alt selvsagt.
    akkurat det med at kroppen er i høygir opp mot 40min etter trening stemmer godt overens med hva jeg føler også. Leste en plass, om det var her inne eller iform, at testo nivået er på topp ca 20min etter treningsøkta.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    akkurat det med at kroppen er i høygir opp mot 40min etter trening stemmer godt overens med hva jeg føler også. Leste en plass, om det var her inne eller iform, at testo nivået er på topp ca 20min etter treningsøkta.
    Iform baserer seg i svært liten grad på objektive studier, men er heller et talerør for de som produserer kosttillskuddet og som råder deg til å konsumere store mengder av det før og etter trening.

....

So now what are we supposed to base our nutrition on? Enter the most underrated scientific paper in the last 5 years. Tipton and colleagues (2003) examined responsiveness of protein synthesis for a day after a workout, and found it to reflect a 24 hour enhanced level. That’s right folks, a FULL DAY! This means that having a morning shake will have the same impact on muscle protein synthesis as one consumed following the workout!

These results shouldn’t be too surprising because we’ve known for over a decade that postworkout protein synthesis is jacked up for this long (MacDougall et al., 1995), but if you’re discovering this for the first time, then it’s pretty exciting!
    I følge studien ser det altså ut til at å innta masse næring i dette "vinduet" på 0-2 timer etter trening ikke ser ut til å ha noen særskilt effekt.

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av metromeno Vis post
    Står det ikke bare om hydrolysater som et hakket raskere protein? Eller har jeg skummet over noe info om frie aminosyrer?
    When we compare the digestibility of whey to the gold standard of amino acids, on which we base nearly all of our post workout nutritional data, whey flat out sucks.

This is incredibly frustrating because all of the ways to maximize protein synthesis we’ve been discussing have used amino acids. So we need to either use pure amino acids or use something that closely resembles their absorptive properties. This is where whey protein hydrolysate comes in.

Ble medlem
    05-2004
    Men hvor har disse store folkene fått det i fra at post-shake er så avgjørende? Jeg vil tro det for det meste skyldes flere ti-år med hjernevasking gjennom magasiner, uttalelser fra sponsede byggere o.l som er talerør for de store kosttillskuddprodusentene. Man må se på hva incentivene. Det ligger en helt enorm økonomisk motivasjon i å få flest mulig mennesker til å drikke proteinpulver i store mengder før og etter trening. Når studier gang på gang tilbakeviser effekten av å drikke alt dette proteinpulveret før og etter trening bør det begynne å skurre.

Helt enig!

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hva med aminosyrer i forkant av treningen? Var det ikke dokumentert som fordelaktig, eller var det også bransjescience?
    .......................................R.I.P..........................................

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Prøver å få i meg totalt 100g protein i måltidet etter trening!

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Iform baserer seg i svært liten grad på objektive studier, men er heller et talerør for de som produserer kosttillskuddet og som råder deg til å konsumere store mengder av det før og etter trening.
    T-nation er vel strengt tatt de aller, aller verste på akkurat det.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Lord of the living dead Premutos sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Kom akkurat en boks extend i posten. Men vet ikke helt om jeg skal ta det både før og etter trening.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Premutos Vis post
    Kom akkurat en boks extend i posten. Men vet ikke helt om jeg skal ta det både før og etter trening.
    Jeg drikker det før/under trening og etter. Dvs jeg fyller opp en shaker med vann med et par scoops xtend i, god erstatning for den kjedelige flasken med rent vann

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Jeg drikker noen supper xtend før jeg drar på trening, noen supper i garderoben og resten etter trening. Gidder ikke vele rundt med shakern på treninga.
    Dessuten smaker det så digg at jeg bare hadde drikki opp alt på engang uansett.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Haha, smaken på Xtend har jeg også påpekt at er problemtatisk god! Var i ferd med å bruke den som tørstedrikk men da måtte jeg bare ta meg sammen

Er det verre å vaie rundt med shaker enn en annen flasketype?

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Haha, smaken på Xtend har jeg også påpekt at er problemtatisk god! Var i ferd med å bruke den som tørstedrikk men da måtte jeg bare ta meg sammen

Er det verre å vaie rundt med shaker enn en annen flasketype?
    Nei, si det. Hvilken smak har du prøvd? Har bare prøvd lemon smaken, og er nesten så jeg sluker hele som tørstedrikk ja

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Lemon her og. Men er ivrig på den vannmelonen neste gang

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    prøv å uppe den lille mopeddosen din l&f. da blir den straks ikke så god lenger.
    for folk over 80kg så er jo en servering 6 scoops

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    prøv å uppe den lille mopeddosen din l&f. da blir den straks ikke så god lenger.
    Den dosen gjelder under trening. Tar større dosage etterpå, sammen med malto og da smaker den ikke vondt.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Supert Da kutter jeg ut prottisene både før og etter trening og tar extend

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Lemon her og. Men er ivrig på den vannmelonen neste gang
    Jeg fikk vannmelon skal smake den i morgen

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    250g kjøtt/fisk/fugl + ris/poteter/pasta en times tid før trening og 50g av Eiselts "Recovery drink-pulver" + 250g kjøtt/fisk/fugl etter trening
    Er jeg lat etter trening, så blir det en shake med "blandingsprotein" (Fitnessplantes Supertrippel) med tilsvarende mengde proteiner i.
    NORKOST - yammi!!!!

Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Polarman Vis post
    Jeg kjører 4 scoops i en full shaker med vann, smaker godt, men sterk smak da.

Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Premutos Vis post
    Jeg fikk vannmelon skal smake den i morgen
    Bump..

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25
    Vannmelon er den eneste jeg har smakt, den er nice den Hvordan er de andre?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman Vis post
    og 50g av Eiselts "Recovery drink-pulver"
    Som vel banker sokka av disse Extenddrinkene

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Bump..
    Smakte brukbart. Men der var noen hvite flak som ikke løste seg opp å smakte "medisin". Det trakk ned noe jævlig.Smaker ca det samme som viss du har en paracetamol i munnen for lenge før du svelger den. Blander bare 4 scoops og styrter det 30 min etter trening.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det er BCAA som varierer litt på konsistens. Jeg vet ikke hvor mye vann du bruker på 4 scoops men du bør ha ihvertfall 1 liter væske på den mengden for at smaken skal være god. Det er og lurt å la det stå å løse seg opp i 10 minutter eller så før du begynner å drikke det.

Selv har jeg smakt alle untatt appelsin og eple. Men har en kilo med appelsin stående som jeg skal teste. Favoritten min er blue rasperry.

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg har ikke tatt PWO-shake etter trening det siste året og merker ingen forskjell.

Det jeg derimot fokuserer på er å få i meg et veldig solid måltid med masse karbohydrater og rikelig med protein (300-400 g kjøtt) ca 60-90 (senest) minutt etter endt økt.

Om jeg vet at det tar litt lenger tid før jeg får spist peiser jeg i meg 1l sjokomelk eller et par YT

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Det er BCAA som varierer litt på konsistens. Jeg vet ikke hvor mye vann du bruker på 4 scoops men du bør ha ihvertfall 1 liter væske på den mengden for at smaken skal være god. Det er og lurt å la det stå å løse seg opp i 10 minutter eller så før du begynner å drikke det.

Selv har jeg smakt alle untatt appelsin og eple. Men har en kilo med appelsin stående som jeg skal teste. Favoritten min er blue rasperry.
    Shit... Bruker bare 3dl ca jeg

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja det er ikke akkurat et produkt som er ment å shotte. Skal du ha noe slikt så bør du heller ta kontakt med din lokale protein dealer og spørre om Esapro.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Som vel banker sokka av disse Extenddrinkene
    Den er veldig frisk og fin, og har i hvertfall i følge det som står på pakkningen veldig godt innhold mht å ta en shake etter trening ......

Send gjerne et par poser til om du har
    Sist endret av tricepsman; 13-09-10 kl 12:04
    NORKOST - yammi!!!!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.