Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Ionisert kolloidalt sølv

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Ionisert kolloidalt sølv

"Naturens eget antibiotikum", skriver Kjetil Dreyer for iform http://www.iform.no/pub/art.php?id=1622

Sølvforkjemperne mener stort sett at legemiddelsindustrien er gjennomsyra av korrupsjon og at eneste grunnen til at ikke sølv benyttes fremfor antibiotika og lignende er fordi man ikke kan patentere (og tjene penger) på sølv. Vel, det er én diskusjon, men det jeg egentlig lurer på er om det finnes skikkelig forskning for eller i mot dette? Sølvguttene bruker gjerne velvalgte sitat fra et fåtall gamle forskningsartikler (gjerne artikler publisert i journaler som ikke er spesielt anerkjente), mens motstanderne avfeier det som tull med bakgrunn i at artiklene ikke holder mål osv.

Noen som er oppdatert på nyere forskning på dette?

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    wow...har den nutcasen fått lov til å skrive på iform, journalistikken der når nye høyder!!
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Iform overgår seg selv, selv om jeg knapt trodde det var mulig. Nå skriver til og med Kjetil Dreyer ifra nyhetsspeilet der.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Hvem er Kjetil Dreyer?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Vet bare om et eksempel på mulig sideeffekt. Det er sikkert bare placebo.

http://fyfaen.com/?p=1212
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

prz
    prz er ikke aktiv
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Bivirkning: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=580203

Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hvem er Kjetil Dreyer?
    En som fant ut at man kan tjene mye på å manipulere mindre intellektuelt begavede, ved å skrive artiklet om "ionisert kolloidalt sølv" på nyhetsspeilet og starte en webshop som selger produktet

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Hvem er Kjetil Dreyer?
    en av de som står bak vaksineaksjon.no og som mener at hele verden styres av rockefeller foundation.

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Men kom med noen gode motargumenter mot sølvet da gutter. Det er en julenisse på jobb her som selger sånt og forsøker å hjernevaske alle. Han er typen som ikke tar medisiner eller lar ungene gå til legen om de er syke. Han bruker heller ikke mobiltelefon eller har penger i banken.

Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    From approximately 1990 there has been a resurgence of the promotion of colloidal silver as an alternative medicine treatment, marketed with claims of it being an essential mineral supplement, or that it can prevent or treat numerous diseases like cancer, diabetes, HIV/AIDS, and herpes,[18] as well as tuberculosis.[2][62][19] Although colloidal silver products are legally available at health food stores in the United States and Australia and are marketed over the Internet as a dietary supplement, it is illegal in the U.S. and Australia for marketers to make such claims of medical effectiveness for colloidal silver. There is no medical evidence that colloidal silver is effective for any of these claimed indications.[63][64] Silver is not an essential mineral in humans; there is no dietary requirement for silver, and no such thing as a silver "deficiency".[2]
    The commercial product referred to as "colloidal silver", includes solutions that contain various concentrations of ionic silver compounds, silver colloids or silver compounds bound to proteins in water. Such products with concentrations of 30 parts per million (ppm) or less are typically manufactured using an electrolysis process, whereas those with higher concentrations of 50 ppm or more are usually silver compounds that have been bound with a protein. These solutions are currently marketed for internal and external use as alternative medical remedies though there is no scientific evidence to support their effectiveness in vivo.[2]
    Currently, there are no evidence-based medical uses for ingested colloidal silver. There are no clinical studies in humans demonstrating effectiveness, and a few reports of toxicity.[17] The U.S. National Center for Complementary and Alternative Medicine has issued an advisory indicating that the marketing claims made about colloidal silver are scientifically unsupported, and that the silver content of marketed supplements varies widely and that colloidal silver products can have serious side effects to the consumer, including "argyria,... neurologic problems (such as seizures), kidney damage, stomach distress, headaches, fatigue, and skin irritation. Colloidal silver may interfere with the body's absorption of some drugs, such as penacillamine, quinolones, tetracyclines, and thyroxine."[2]
    A number of case reports describe argyria after ingestion of colloidal silver marketed as an alternative-medicine treatment.[22][21][19][65] Colloidal silver could reduce the absorption of some medications, including tetracycline and quinolone antibiotics and can bind to penicillamine, thereby reducing the effectiveness of those medications.[17]

kilde: wiki

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Guardian Vis post
    Men kom med noen gode motargumenter mot sølvet da gutter. Det er en julenisse på jobb her som selger sånt og forsøker å hjernevaske alle. Han er typen som ikke tar medisiner eller lar ungene gå til legen om de er syke. Han bruker heller ikke mobiltelefon eller har penger i banken.
    Paleo Man! Konge!
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    At folk herper sin egen helse fordi de er dumme er greit. Men når de slutter å vaksinere ungene sine og gi dem medisiner fordi de ikke fantes i en romantisert oppfatning en tid der vi levde i rundt 30 år, og gjerne hadde rundt 50-60% sjanse av å bli drept av et annet menneske (Trivelige tider!) mister jeg litt troen på menneskeheten.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hehe jeg vet hvem dette er! Både han og broren er MEGET alternative på helsefronten.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.