Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Maltodextrin

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003

Maltodextrin

Markin Berkhan om maltodextrin

Maltodexshit

Q: What are your thoughts on maltodextrin/protein shakes post-workout? I usually have 40g protein and 100 g of carbs (maltodextrin) in my post-workout shake. Can I still have this?

A: Like protein shakes, maltodextrin is unnecessary, and in the end counterproductive during dieting. Maltodextrin is far worse than protein shakes.

The only benefit maltodextrin has in comparison to a lower GI whole food carbohydrate (potatoes, pasta, rice etc) is in the form of faster glycogen replenishment, when muscle glycogen is measured at the 8-12th hour mark. And this is completely irrelevant unless you plan on training the same muscle group in the morning. Which you won’t. Doesn't enhance muscle growth or improve recovery, it just shuttles carbs for storage a little bit faster. Relevant for elite athletes doing multiple sessions a day, completely useless for someone working out 3-4x/week.

In the end maltodextrin is just a shitty high GI carb that tastes like shit and won't fill you up for shit. Stay the hell away from it if you wan’t to get lean and stay full and satisfied during the diet. Why would you want to gulf down such a perverse amount of calories when they can be eaten instead?

That being said, yes, you can have it. Just like it says in the plan, you may swap foods in whatever fashion you like, as long as you stick to the calorie and macrocomposition guidelines for the day (and stick fairly close to the ones given for the meals).
    http://www.dingsekongen.no

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Martin Berkhan <3<3<3
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Dette er ikke old school, eller?

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Markin Berkhan om maltodextrin

Maltodexshit

In the end maltodextrin is just a shitty high GI carb that tastes like shit and won't fill you up for shit.
    En ting er iallefall sikkert, det smaker helt nydelig etter trening.
    Gir ekstra god smak på proteinshaken IMO.
    Jeg kutter den iallefall ikke ut.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Det er ikke aktuelt &#229; begynne &#229; kokkelere etter trening! Lean og fin som jeg er, ser jeg ikke problemet …

EDIT: Det er ingenting i veien med smaken.

Ble medlem
    11-2003
    man trenger og fylle opp Glycogen lagerene etter Trening med raske Carbs

BOB
    BOB er ikke aktiv
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeje. Martin er en r&#229;tass!

Jeg har ogs&#229; sluttet med den klassiske PWO-shaken med protein og 100 g malto

Spiser heller fast f&#248;de. Merker det p&#229; fettprosenten.

Men skal man kj&#248;re en skikkelig &#252;berbulk, kan vel en solid PWO shake v&#230;re p&#229; sin plass

Ble medlem
    11-2003
    Jeg har en liten man-crush p&#229; Martin! Smart og velartikulert, dessuten har han jobbet som modell i Milano! Hvor fett er ikke det?!

Ble medlem
    04-2006
    Det beste er at Berkhan, B&#248;rge og Lyle skal skrive bok sammen. Bare for &#229; irritere GremLings
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Det beste er at Berkhan, Børge og Lyle skal skrive bok sammen. Bare for å irritere GremLings
    Haha.
    Da får vel du konstant sprutograsme for hvert ord du leser i den boka?
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Det beste er at Berkhan, Børge og Lyle skal skrive bok sammen. Bare for å irritere GremLings
    Er Lyle på IFbølgen nå også? I boken hans er IF nevnt som et "interessant resultat" men ikke noe særlig mer enn det (og han anbefaler spredte måltider ut over dagen)
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sp&#248;rs jo helt hva form&#229;let er.

Det vil jo gi mye st&#248;rre insulinrespons fra kroppen, og insulin er jo kanskje det mest anabole hormonet man har i kroppen naturlig. Derimot har jeg mer tro p&#229; f.eks bananer + proteinshake enn malto.

Eventuelt nystekte rundstykker er ganske digg etter trening!

Edit: Men ja, er man p&#229; DIETT s&#229; ville jeg aldri i verden drukket malto.

Min empiri tilsier at det beste er &#229; g&#229; p&#229; knallhard diett uten karbs selv etter trening, for &#229; deretter superkompensere karboen 1-2 dager med p&#229;f&#248;lgende beinhard &#248;kt. Det sp&#248;rs jo seff litt hvordan man trener ogs&#229;. Slik folk flest trener er det ikke n&#248;dvendig med nevneverdig karbo, men n&#229; er det sikkert noen her som er litt mer hardcore enn som s&#229;.

Alternativt IF, da er det naturlig &#229; spise en del karbo p&#229; treningsdager.

I dag fastet jeg frem til kl 18, spiste 600 kcal prim&#230;rt fra egg og spiste 600 kcal til ved middag. Blir en liten kaseinshake s&#229; er det diett igjen i morgen. Kompenserer hardt for noen uker med kos. Hehe
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    11-2003
    Nystekte rundstykker

Hvete er for meg som heroin er for Ninni Stoltenberg!

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Er Lyle på IFbølgen nå også? I boken hans er IF nevnt som et "interessant resultat" men ikke noe særlig mer enn det (og han anbefaler spredte måltider ut over dagen)
    Nei, ikke i like stor grad som Berkhan, i hvert fall. Boken dreier seg nok om andre ting enn kun IF

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hadde det ikke funnes Vitargo eller Waxy maize s&#229; hadde jeg definitivt kj&#248;rt en malto/dextrose kombinasjon rett etter trening. Selv p&#229; kaloriunderskudd.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Hadde det ikke funnes Vitargo eller Waxy maize så hadde jeg definitivt kjørt en malto/dextrose kombinasjon rett etter trening. Selv på kaloriunderskudd.

Hvorfor?

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Her om dagen drakk jeg en 0,33l glass cola og en flaske zero carb fra qnt med 34g protein, det var en digg pwo
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Hvorfor?
    Av samme grunner han frar&#229;der folk om &#229; holde seg vekke fra den.

- Hurtigere glykogenoppfylling
    - Insulinspike

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Hvorfor er hurtig glykogenlagring i st&#248;rre grad enn feks havregryn viktig for deg?

Hva er flott med den insulin&#248;kningen?
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Tidligere ble det p&#229;st&#229;tt at karbohydratinntak under og like etter trening var uproblematisk med tanke p&#229; insulin&#248;kning. Har jeg misforst&#229;tt noe, eller er dette bare en gammel myte?

Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av maxgain Vis post
    Hvorfor er hurtig glykogenlagring i større grad enn feks havregryn viktig for deg?

Hva er flott med den insulinøkningen?
    På godt norsk kalles det 'bro-science'

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av maxgain Vis post
    Hvorfor er hurtig glykogenlagring i større grad enn feks havregryn viktig for deg?

Hva er flott med den insulinøkningen?
    Fordi jeg ønsker en så rask som muling insulinspike pga den gode anti-katabole effekten det gir, bruker jeg et karbohydrat som gir meg den effekten. Det i tillegg til glykogenlagringen mener jeg er spesiellt viktig når man er på TCD og det er 48 timer siden forrige inntak av karbo. 15-20 minutter etter inntaket av WM (eller Vitargo), EAA og CEE så inntar jeg havregryn og myseisolat. På den måten får jeg fordelene fra både raske og tregere karbohydrater.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2007
    Hvete er for meg som heroin er for Ninni Stoltenberg!
    Hahaha, evig bra!!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Fordi jeg ønsker en så rask som muling insulinspike pga den gode anti-katabole effekten det gir, bruker jeg et karbohydrat som gir meg den effekten. Det i tillegg til glykogenlagringen mener jeg er spesiellt viktig når man er på TCD og det er 48 timer siden forrige inntak av karbo. 15-20 minutter etter inntaket av WM (eller Vitargo), EAA og CEE så inntar jeg havregryn og myseisolat. På den måten får jeg fordelene fra både raske og tregere karbohydrater.
    Kjører du noen form for karb/insulinspike med EAA før trening, eller bare etter?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    F&#248;r trening tar jeg EAA, CEE, Beta-alanine og koffein n&#229; om dagen. Men bruker som regel et ferdig pre-workout tilskudd. S&#229; ingen karbohydrater da nei.

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Relevant for elite athletes doing multiple sessions a day, completely useless for someone working out 3-4x/week.
    Om jeg trener benpress/knebøy på mandag, så kjenner jeg det fortsatt henger litt igjen når jeg spiller fotball på torsdag. Rask restitusjon er kanskje ikke så dumt likevel?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Ble medlem
    11-2003
    For ditt vedkommende ville jeg tatt det siden du ikke legger p&#229; deg fett, men for en som meg stiller det litt annerledes

MHG
    MHG er ikke aktiv
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av lureper Vis post
    nystekte rundstykker

hvete er for meg som heroin er for ninni stoltenberg!
    +1
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    04-2006
    For ditt vedkommende ville jeg tatt det siden du ikke legger på deg fett, men for meg som stiller er det litt annerledes
    Når får vi se formbilder?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.