Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Mengder med EPA+DHA, nyeste forskning?

Gladfeit! kimmen sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25

Mengder med EPA+DHA, nyeste forskning?

Yo,

Lenge siden det har vært bro science på omega 3 her synes jeg. Hva tilsier den nyeste forskningen om omega 3?

Tenker spessielt på mengder med tilskudd eller via mat her. Tidligere har vel tommelfingerregelen sagt at 500mg EPA + 500mg DHA er annbefalt inntak.

- Er det fortsatt 500mg EPA + 500mg DHA som gjelder?
    - Hva er for høyt inntak og hva er bivirkninger av dette?

Jeg har vanskelig for og se at disse små mengdene skal være nok, da 100g fet fisk kan gi en fra 2-5g EPA+DHA. En tur i villmarken og en feit laks på bålet og man kan jo risikere og få i seg 10-25g EPA+DHA lett på et døgn.

- Vil store inntak av omega 3 kunne lagres i kroppen, for så og benyttes av kroppen seinere? Isåfall, finnes det noe måte og teste kroppens verdier?

- Er det så mye miljøgifter i vannet nå at store mengder fisk frarådes, og det heller bør supplementeres med renset omega 3? Finnes det oversikt over testresultater på miljøgifter i innsjøer for eksempel?

Get me the science!
    He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    For og svare til meg selv, og sette fyr på denne tråden. Så har jeg lest meg opp til at ørret skal være en av de fiskene der det forekommer minst mengder dioksiner i kjøttet.

According to the British Nutrition Foundation, trout contain one of the lowest amounts of dioxins (a type of environmental contaminant) of all oily fishes.

Jeg vet om et fint ørretvann her i nærheten, som det er fitt fiske i. Vurderer og dra opp dit å snappe opp litt ørret. Er det noen her som er gode på å tilberede disse, som har noen tips?

He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    forskningene sier att der er : Sundt
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    10-2005
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    forskningene sier att der er : Sundt
    Hey bro. Du kan mye om dette temaet. Hva tror du om mengder?

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Omega-3 Fatty Acids for Muscle Growth: Promising Potential | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

This means that I recommend an intake of 2 g EPA and 1.5 g DHA per day, and it means that you should pay closer attention to the EPA/DHA amounts you get from your fish oil supplement.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Lignende tråder

1. Store mengder havregryn
    By D.O.G. in forum Kosthold
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 04-03-07, 16:44
  2. Torrent til nyeste WFA
    By -MinoTaurO in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 24-07-06, 17:59
  3. Torrent til nyeste NFS
    By Gulliksen in forum OT
    Svar: 1