Er vi en smule overpriset på ferdige proteindrikker i Norge?
Kjøpte denne i Tyskland i dag til 15 kroner:
Champ: High Protein Drink | Product Info
Smakte godt også.
Innholdet:
Champ: High Protein Drink | Ingredients & Nutrition Information
Er vi en smule overpriset på ferdige proteindrikker i Norge?
Kjøpte denne i Tyskland i dag til 15 kroner:
Champ: High Protein Drink | Product Info
Smakte godt også.
Innholdet:
Champ: High Protein Drink | Ingredients & Nutrition Information
Alt er mye billigere i tyskland. Det kostet 3 euro for Multipower 500 ml ferdigshake...på gymmet (dvs. 24 kr).
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
ååååååååååååh for og ikke glemme SUPER SUNNE ferdig blanda smoothies i kjøledisken i USA! 7 kronersaaaaaaaaaavn!
EDIT: proteinshaker også![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
På Island er proteinshakene ganske billige også. Mener på jeg fikk 25 grams proteinshaker til litt under 10kr.
En del billigere enn i Norge iallefall![]()
Hvem stikker av med den 4 doblede prisen da?
Importør, staten?
Regner med at nettopris på disse er 7-8 kroner for grossister.
Ferdige drikker veier endel, tollen vi betaler baseres på vekt, vekt er også involvert i frakten og så blir vi gjerne straffet for å ikke ha pant på emballasje på slike varer.
Alt dette gjør at man gjerne kan doble prisen på varen inn til forhandler.
En slik 500ml 50/50 protein ala multipower kommer gjerne på 16-18.- er man så grossist så skal man ta hensyn til at de butikkene man selger til også skal tjene penger, ergo er utprisen 50.- for en sånn flaske.
Veldig ofte så kan man kjøpe en vare i butikk i EU til en pris forhandlere i Norge kan drømme om dessverre.
Ta med kort holdbarhetsdato på endel av dette og man kan ikke kjøpe voldsomt mange paller av gangen uten å risikere å måtte dumpe ting i søpla og da får man ikke kvantumsgevinst på frakten heller. Det er få importører i Norge som kan kjøpe inn en 40foter med RTD`s av gangen. Noen har gjort det og jeg vet at det ble dumpet 6-8paller drikke på søpla