Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 87

Tråd: Tomt, må ha nytt!

Medlem
    Ble medlem
    08-2004

Tomt, må ha nytt!

Har gått tomt for weigh gainer, kjøpte http://www.kostshop.no/user_ProdView.asp?pid=66 denne her sist, den de hadde på studioet.

Syns den har vert bra, untatt smaken, fyttilauk håve!! Lurer på om jeg skal kjøpe en til av disse(går greit å kjempe det ner) eller om jeg skal handle inn noe på nette siden de kun har multipower på studioet.

Hva mener dere, er multipower weight gainer bra nok??

Og går det greit å ta protein shake itillegg til weight gainer? Veier nå 65 kilo på 190, 61 kilo når jeg startet for 1 måned siden.

Hvordan bør jeg ta det i tillfelle,
    1 protein shake på morningen,
    1 weight gainer før trening,
    1 weight gainer etter trening og
    1 protein shake på kvellen

http://www.kostshop.no/user_docList....rodSubCatId=33
    Hvilken protein shake bør jeg velge av disse, eller kanskje et aent merke?

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    jeg ville ha tatt d sånn

1 weight gainer på morningen sammen med frokost.
    1 prot shake før trening m.m f.eks frukt havregryn
    2 weight gainere etter trening +noe mat
    1 prot shake før leggetid + noe fett.

evt. 1 ekstra protshake på dagen.

Ta dette + det som du til vanlig har spist. Ikke la det erstatte den vanlige matrutina di. Sikkert derfor du har gått ned 1 kilo.

Multipower er et dyrt merke...lite varer for mye penger etter min mening.

Ta en titt på disse nettshoppene f.eks. norkost.no eller ej-shop.no. Norkost har ekstremt bra kundeservice.
    Sist endret av HK; 20-08-04 kl 16:23

Medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Har da ikke gått ned noe! 61 kilo for en måned siden nå 65 kilo.

Jeg tenkte et matprogram som dette.
    1. Frokost: 2 skiver, melk og 1 weight gainer + 2ss linfrøolje.
    2. På skolen: 6 skiver, melk.
    3. Middag
    4. 100g Havregryn, melk, 4 ss soyaolje.
    5. 1 protein shake før trening, (er det noe poeng i å ta protein shake før fotball trening foreksempel?)
    6. 1 weigh gainer etter trening
    7. Tunfisk, 1 boks , melk.
    8. Kveldsmat: 100 g havregryn, melk, 2 ss linfrøolje, 1 protein shake.

Ser dette bra ut, om ikke hva skal jeg legge til eller ta bort.

Har hatt et lite problem at jeg har problemer me å få i meg mat på morningen, får nesten brekninger av å tenke på å spise. Kanskje for mye mat kvelden før??

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Mitt tips.
    Carbs fra ejshop. 400kr for 9kg
    Proteiner fra AC 2000kr for 12kg

Mix sjølv! Mye billigre...

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Calibra
    Har da ikke gått ned noe! 61 kilo for en måned siden nå 65 kilo.

Jeg tenkte et matprogram som dette.
    1. Frokost: 2 skiver, melk og 1 weight gainer + 2ss linfrøolje.
    2. På skolen: 6 skiver, melk.
    3. Middag
    4. 100g Havregryn, melk, 4 ss soyaolje.
    5. 1 protein shake før trening, (er det noe poeng i å ta protein shake før fotball trening foreksempel?)
    6. 1 weigh gainer etter trening
    7. Tunfisk, 1 boks , melk.
    8. Kveldsmat: 100 g havregryn, melk, 2 ss linfrøolje, 1 protein shake.

Ser dette bra ut, om ikke hva skal jeg legge til eller ta bort.

Har hatt et lite problem at jeg har problemer me å få i meg mat på morningen, får nesten brekninger av å tenke på å spise. Kanskje for mye mat kvelden før??
    OOps leste visst litt feil.....

ville ha kutta ned noen av de ss med olje og heller spedd på med mer karb/prot.
    Få noe proteinrikt på de skivene på skolen.

måltid 7: 100g havregryn,melk 1 ss linfrøolje, prot shake
    måltid 8: 1 eple (nektarin), 1 boks tunfisk i olje.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    Mitt tips.

Enig i å mixe sjøl. Men gi meg EN virkelig god grunn til å kjøpe AC Basic fremfor Nutrisport 90+.

Etter min mening stiller 90+ i en helt annen klasse en Basic. Sjekk råvareinnhold.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Ja, sant det.
    Grunnen til at jeg anbefaler det er at laktoseinnholdet er mye lavere. (men nå er jo ikke alle som meg da) Så for de som tåler laktosen er jeg helt enig at 90+ er bedre ja..

Medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Mitt tips.

Mix sjøl hva mener du(han) med det, kjøper ikke protein drikk uansett, kjøper i pulver form eller mente du noe annet?

Har du linken til disse produktene?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Mixe sjøl er greit det men da bør man kanskje kjøpe mer karbo enn protein slik at man ikke sitter med en MRP når man er ute etter en gainer i utgangspunktet.

Er det noen laktose intolerante her som har prøvd å veksle mellom AC sitt pulver og 90+ , og på hvilket grunnlag kan man si at AC sitt pulver inneholder mindre laktose enn 90+ ?

Medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Tror jeg ender opp med dette:
    Massive Whey Gainer 4,25kilo Jordbær eller sjoko
    http://norkost.uniweb.no/product_inf...roducts_id=181
    og
    90+ 5kilo sjoko eller jordbær Nutrisport
    http://norkost.uniweb.no/product_inf...roducts_id=177

Hvilken smak bør jeg velge, noen som har prøvd de??

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Smaker kurant, så velg den smaken du liker best
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Mix sjøl hva mener du(han) med det, kjøper ikke protein drikk uansett, kjøper i pulver form eller mente du noe annet?

Har du linken til disse produktene?
    hæææ?

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Mixe sjøl er greit det men da bør man kanskje kjøpe mer karbo enn Er det noen laktose intolerante her som har prøvd å veksle mellom AC sitt pulver og 90+ , og på hvilket grunnlag kan man si at AC sitt pulver inneholder mindre laktose enn 90+ ?
    Jeg har aldri prøved 90+ men fikk veldig enkelt og greit beskjed fra en fra ejshop at den kom jeg nok ikke til å tåle... Men det er jo isolat så kanskje det faktisk skulle gå (?) Han kunne ikke gi meg meg noe spesifikk info på hvor mange gram laktose den inneholdt. Jeg kan jo spørre om en smaksprøve..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Jeg har aldri prøved 90+ men fikk veldig enkelt og greit beskjed fra en fra ejshop at den kom jeg nok ikke til å tåle... Men det er jo isolat så kanskje det faktisk skulle gå (?) Han kunne ikke gi meg meg noe spesifikk info på hvor mange gram laktose den inneholdt. Jeg kan jo spørre om en smaksprøve..
    Her må enten han på ej-shop ha rotet, eller du misforstått. På hjemmesiden deres står jo laktoseinnholdet oppgitt til 2,3g pr. 100g.
    Om du tåler det, er det vel bare du som vet.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    AC sitt inneholder nok mindre. 2% kan være på grensen for meg, ihvertfall hvis jeg skal få i meg et par skinkebiter og litt hvitost gjennom dagen. Better safe then worry

Dessuten hadde jeg sett at prosentfordelingen på whey/casin var omvendt på 90+'en

Her er en analyse av AC sitt.

0,5% laktose

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    AC sitt inneholder nok mindre. 2% kan være på grensen for meg, ihvertfall hvis jeg skal få i meg et par skinkebiter og litt hvitost gjennom dagen. Better safe then worry

Dessuten hadde jeg sett at prosentfordelingen på whey/casin var omvendt på 90+'en

Her er en analyse av AC sitt.

0,5% laktose
    OK - tåler du ikke 2% laktose, er nok 90+ på grensen, ja.

Med et bra kosthold, med hyppig inntak, mener jeg en prosentfordeling på 80/20 kasein/whey er alt for mye "trege" proteiner. Unntaket er før leggetid, da.
    Har heller ikke sett seriøs forskning som går for mer enn 50% kasein.

Vet du hvem som har foretatt analysen? Finner ikke hverken karb- eller glutamininnhold der. Litt rart at alle innhold ser ut til å havne på hele eller halve % også?

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8

Her var det visst litt mer info... Hvilke lab som fikk oppgaven vet jeg ikke..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003

Her var det visst litt mer info... Hvilke lab som fikk oppgaven vet jeg ikke..
    Tviler sterkt på at dette er en labtest. Ser mer ut som noe produsenten selv har laget.
    Her er sitat fra AC om Basic-serien:
    For å kunne tilby de mest konkurransedyktige prisene på kosttilskudd har vi produsert vår egen linje med de mest populære produktene. Denne linjen kaller vi ganske enkelt BASIC . Her får du kvalitet til en gunstig pris! Produktene produseres i Norge, er basert på gode råvarer og vi garanterer at produktene inneholder det som står på pakningen. Rimeligere kvalitetsprodukter finner du ikke!
    Sitat slutt.

-Produsert vår egen serie i Norge.
    Lurer da på hvorfor de sladder produktnavnet? Og hvorfor all tekst er på engelsk?
    -Rimeligere finner du ikke.
    Ren løgn og ulovlig markedsføring.

Basic-produktene er kanskje bra de, men for mye "småsnusk" i presentasjonen til at jeg får tillit til å handle hos AC.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Hva står det under de sorte stripene _ nit _ ?

og hvor er lab testene du referere til , de tabellene der er da pene med fargene sine men det er ikke en lab rapport (noe alle som har sett noen lab rapporter kan bekrefte)

Medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Et lite spørsmål. Det er vell vits å ta protein pulver 2 ganger til dagen de dagene jeg ikke trener også...eller er det ingen virkning da??? Håper noen kan forklare litt rundt proteinpulveret sin virkning.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Hmmm, hva som står under sladden vet jeg ikke. Hvorfor de har sladdet vet jeg heller ikke.
    Men kanskje det er best at Bjørn eller Børge får svare for seg her, jeg er da bare kunde hos de Gir beskjed til de jeg...

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Dummeste "lab-testen" eg har sett... lettlurte blir muligens lurt av det.

At Børge har sagt at det er en lab-test forundrer vel egentlig ingen
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Et lite spørsmål. Det er vell vits å ta protein pulver 2 ganger til dagen de dagene jeg ikke trener også...eller er det ingen virkning da??? Håper noen kan forklare litt rundt proteinpulveret sin virkning.
    P.pulver tar du om du får i deg for lite p. via kosten, også de dagene du ikke trener.

Kroppen består av ca. 20% protein. Proteinet fungerer som byggestener i cellene.
    Bygger og vedlikeholder, er nødvendig for dannelsen av hormoner, enzymer og antistoffer og transporterer vitaminer, mineraler og oksygen.

Protein er bygget opp av aminosyrer, som er livsnødvendige for mennesker og dyr. 8 av disse er essensielle for voksne, og må bli tilført via kosten.

Melkeprotein har en antikatabol effekt. Dvs. det forhindrer muskelnedbrytning.
    Myse (whey)protein er en mer anabol (oppbyggende) proteinkilde.

Vil du vite mer så SØK. Det er haugevis av info rundt omkring.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Hmmm, hva som står under sladden vet jeg ikke. Hvorfor de har sladdet vet jeg heller ikke.
    Men kanskje det er best at Bjørn eller Børge får svare for seg her, jeg er da bare kunde hos de Gir beskjed til de jeg...
    Blir spennende å få svar på hvorfor de ljuger og driver med ulovlig m.f.

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hobbiten
    Dummeste "lab-testen" eg har sett... lettlurte blir muligens lurt av det.

At Børge har sagt at det er en lab-test forundrer vel egentlig ingen

Denne labtesten er ikke utført av oss, og er ikke brukt i noen slags markedsføring hos oss som en labtest, og jeg har heller aldri påstått noe slikt.

Produktet produseres i Norge, men vil vil selvfølgelig ikke avsløre hvem råvareprodusenten er. Grafikken er hentet direkte fra etiketten på råvarepulveret. Vi har forøvrig engelsk tekst på hele ProSeries produktlinja vår, selv om flesteparten av produktene produseres i Norge.

"-Rimeligere finner du ikke.
    Ren løgn og ulovlig markedsføring."

Rimeligere KVALITETSPRODUKTER står det. Du kan ikke sammenligne prisen med billigere råvarer, det faller på sin egen urimelighet.

Mvh Børge Fagerli
    Kundekonsulent og PT
    Tech Nutrition
    Sist endret av Blade; 23-08-04 kl 09:13

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Nå har ikke eg kommentert noe ang. pris og denne såkalte ulovlige markedsføringen som det blir antydet til. Så om det var til meg vet eg ikke.

Analysen er det vel dere som står bak?
    Syng, RakeMagic, Syng!

Medlem crappix sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Vel.. Nutrisport 90+ er billiger enn basic, og fra innholdsfortegnelsen inneholder den også bedre og dyrere råvarer. Ut i fra norsk lovverk tror jeg ikke ACs reklame er helt etter loven.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Blade
    Denne labtesten er ikke utført av oss, og er ikke brukt i noen slags markedsføring hos oss som en labtest, og jeg har heller aldri påstått noe slikt.

Produktet produseres i Norge, men vil vil selvfølgelig ikke avsløre hvem råvareprodusenten er. Grafikken er hentet direkte fra etiketten på råvarepulveret. Vi har forøvrig engelsk tekst på hele ProSeries produktlinja vår, selv om flesteparten av produktene produseres i Norge.

Rimeligere KVALITETSPRODUKTER står det. Du kan ikke sammenligne prisen med billigere råvarer, det faller på sin egen urimelighet.

Mvh Børge Fagerli
    Kundekonsulent og PT
    Tech Nutrition
    Men kundene tolker det tydeligvis som en labtest........ Hvis dette er tall fra råvareprodusenten, synes jeg dere skulle opplyse om det.

Med produseres, mener du da ompakkes, evt. påsettes etikett, eller bearbeides råvaren i Norge?

Basic kreatin og Basic maltodextrin er VESENTLIG dyrere enn bl.a. Danlab sine produkter. Danlab tester hver eneste serie av sin kreatin for urenheter. Det gjør ikke Basic. Hvordan kan du da hevde at Basic har bedre råvarer?

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av crappix
    Vel.. Nutrisport 90+ er billiger enn basic, og fra innholdsfortegnelsen inneholder den også bedre og dyrere råvarer. Ut i fra norsk lovverk tror jeg ikke ACs reklame er helt etter loven.
    Klippet fra Eirik Borg, produktsjef, fra Tech Nutritions diskusjonforum:

Desverre ser nok dette er ut som et grelt eksempel på villedende markedsføring som er vanskelig å avsløre for folk flest.

Øverst på siden ser du at det står "dry basis" dvs at proteinverdien er målt i tørt pulver, men siden alt proteinpulver inneholder ca. 5% fuktighet eller mer, kan den reelle proteinprosenten i dette produktet ikke være mere enn max 85%, noe som også kaloriinnholdet indikerer. Desverre vet ikke folk flest hva begrepet dry basis innebærer i denne sammenhengen, noe som her er utnyttet til å få produktet til å fremstå bedre enn det egentlig er.

I tillegg kalles produktet 90+ Protein selv om produktet inneholder langt under 90%+ med protein og bruker navnet isolate på begge råvarene, selv om minst en av de ikke er isolate (industri og tollstandard sier at isolater starter på verdier over 90%).

Det er gitt rettningslinjer fra mattilsynet om hvordan næringsinnhold skal deklareres (se under) og som sier at proteinverdien skal oppgis "slik varen omsettes" dvs inkusive fuktighet. Dette er noe som forøvrig alle andre proteinmerker på markedet følger så vidt jeg har sett, inklusive Athletic City og Tech Nutrition. Det samme gjelder forøvrig også generelt for alle matvarer. Det er ikke noe i veien for at begge verdiene oppgis (Tech Nutrition bruker dette på enkelte produkter) men i næringsinnhold deklarasjonen kan ikke dry basis brukes.

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av emilio
    Men kundene tolker det tydeligvis som en labtest........ Hvis dette er tall fra råvareprodusenten, synes jeg dere skulle opplyse om det.
    Grafikken ble lagt ut på forumet av daglig leder i forbindelse med spørsmål om aminosyreprofilen, og brukes - som sagt - ikke aktivt i markedsføringen.

Sitat Opprinnelig skrevet av emilio
    Danlab tester hver eneste serie av sin kreatin for urenheter. Det gjør ikke Basic.
    Hvordan vet du at vi ikke tester kreatinet for urenheter? (For det gjør vi).

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Svar fra daglig leder, Bjørn Furuhaug, Tech Nutrition:

"Det er tydeligvis ikke alle her som følger like godt med på våre nettsider.

Dataarkene lengre opp på denne siden er ikke labtester. Det har vi aldri påstått. Det står konkret at dette er ”… data og informasjon om proteinråvaren som blir brukt i dette produktet”; les BASIC protein. Dette er typiske data og informasjon oppgitt av råvareprodusenten. Disse dataarkene ble lagt ut i forbindelse med et spørsmål om aminosyreprofilen i BASIC protein.

Vi har aldri påstått at proteinråvarene i våre produkter er norske. Vi sier at produktet er produsert i Norge. Dvs at produktet blandes og pakkes i Norge.

Det er naturlig at vi ikke ønsker å gå ut med navnet på råvareprodusenten. Det er det heller ingen andre produsenter som gjør. Men vi går lengst i å utgi informasjon om de råvarene vi bruker.

Vi tester hver eneste batch (produksjon) av både protein og kreatin. De som ønsker slik informasjon kan ta kontakt med oss.

Vennlig hilsen / Best regards

Bjørn Inge Furuhaug
    Daglig leder / Managing director

Tech Nutrition AS
    Gildheims v. 3
    7044 Trondheim
    NORWAY

ej
    ej er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Klippet fra Eirik Borg, produktsjef, fra Tech Nutritions diskusjonforum:

Desverre ser nok dette er ut som et grelt eksempel på villedende markedsføring som er vanskelig å avsløre for folk flest.

Øverst på siden ser du at det står "dry basis" dvs at proteinverdien er målt i tørt pulver, men siden alt proteinpulver inneholder ca. 5% fuktighet eller mer, kan den reelle proteinprosenten i dette produktet ikke være mere enn max 85%, noe som også kaloriinnholdet indikerer. Desverre vet ikke folk flest hva begrepet dry basis innebærer i denne sammenhengen, noe som her er utnyttet til å få produktet til å fremstå bedre enn det egentlig er.

I tillegg kalles produktet 90+ Protein selv om produktet inneholder langt under 90%+ med protein og bruker navnet isolate på begge råvarene, selv om minst en av de ikke er isolate (industri og tollstandard sier at isolater starter på verdier over 90%).

Det er gitt rettningslinjer fra mattilsynet om hvordan næringsinnhold skal deklareres (se under) og som sier at proteinverdien skal oppgis "slik varen omsettes" dvs inkusive fuktighet. Dette er noe som forøvrig alle andre proteinmerker på markedet følger så vidt jeg har sett, inklusive Athletic City og Tech Nutrition. Det samme gjelder forøvrig også generelt for alle matvarer. Det er ikke noe i veien for at begge verdiene oppgis (Tech Nutrition bruker dette på enkelte produkter) men i næringsinnhold deklarasjonen kan ikke dry basis brukes.
    Pleier sjelden å svare, men her er det en del å kommentere.
    Først og fremst må vi beklage dersom noen ikke har forstått begrepet "dry basis". Dette er nå rettet på. Det har ikke vært vår intensjon å fare med villedende markedsføring eller å få produktet til å fremstå bedre enn det egentlig er.
    De som sammenligner info på web-butikker, vet at vi ligger godt an i.f.t. informasjon og dokumentasjon. Men selv vi kan glippe. Takk for at vi ble gjort oppmerksom på det.

Hva mener Borg med "selv om en av de ikke er isolate"? Påstår han at 90+ IKKE inneholder CFM Whey isolate og isolated micellar casein?

M.h.t. produktnavnet kan neppe Mattilsynet i Norge sine retningslinjer ha noe å si. Navnet er vel neppe værre enn f.eks. 100% Whey, som mange bruker. Det er altså fakta at 90+ inneholder MER ENN 90% protein (dry basis).

Registrerer forøvrig at TN sitt Protein Isolate 90%, ifølge det som står på web-butikken, inneholder 87% protein i sjokoladesmak.
    I markedsføringen sier man at produktet "inneholder mer enn 90% protein".
    Skal vi følge herr Borg sitt utsagn, kan dette produktet da neppe kalles Protein Isolate, og ihvertfall slettes ikke 90%.....

Mvh Jan Myhre
    medeier
    Salgsselskapet E&J / ej-shop.no
    Sist endret av ej; 23-08-04 kl 18:56

ej
    ej er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004

Mvh Børge Fagerli
    Kundekonsulent og PT
    Tech Nutrition
    "Rimeligere kvalitetsprodukter finner du ikke". Det var en rimelig drøy påstand.

Kan du vennligst dokumentere at:
    -Basic kreatin
    -Basic karbohydrater og
    -Basic protein

har bedre kvalitet enn hhv.:
    -Danlab kreatin
    -Danlab Major Carbs og
    -Nutrisport 90+

For rimeligere er de ihvertfall ikke

Kan du også forklare hvordan dere produserer kreatin, maltodextrin og protein i Norge?

Mvh Jan Myhre
    medeier

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Svar fra daglig leder, Bjørn Furuhaug, Tech Nutrition:

Det er naturlig at vi ikke ønsker å gå ut med navnet på råvareprodusenten. Det er det heller ingen andre produsenter som gjør.

Bjørn Inge Furuhaug
    Daglig leder / Managing director
    Tech Nutrition AS
    Gildheims v. 3
    7044 Trondheim
    NORWAY
    Proteinfabrikken er da ikke redd for å gå ut med navn på råvareprodusent.

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Synes det smaker kraftfor av Athletic City "Basic" så kanskje det er felleskjøpet som er råvareprodusent.
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Come back king Platon73 sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Typisk Tech Nutrition sin arroganse i forhold til andre produkter.

Bra svar av EJ og Norkost.

Men dette åpner en ny problemstilling for oss forbrukere. Hvordan vet vi at vi faktisk får det produsentene lover i sin reklame og innholdsfortegnelser?
    Sist endret av Platon73; 24-08-04 kl 06:17

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Platon73
    Typisk Tech Nutrition sin arroganse i forhold til andre produkter.

Men dette åpner en ny problemstilling for oss forbrukere. Hvordan vet vi at vi faktisk får det produsentene lover i sin reklame og innholdsfortegnelser?
    Ja, det er sannelig prisverdig at denne debatten har kommet!! Jeg er også svært skeptisk til bruken av forskningsresultat når det gjelder mange produkt. Merker meg blant annet at man argumenterer varmt for en del protein-tilskudd med svært mye kasein, og støtter slike produkt med noen forskningsresultat. Ved nærmere øyesyn gir imidlertid de forsøkene det er referert til liten eller ingen støtte til det salgsleddet hevder.

Medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hobbiten
    Smaker kurant, så velg den smaken du liker best
    Nutrisport Protein 90 + smakte iallefall meget bra, bedre enn o' boy

Hvor mye skal jeg ta i shaken, på engelsk står det 50gram og på norsk 20-30 gram

ej
    ej er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Nutrisport Protein 90 + smakte iallefall meget bra, bedre enn o' boy

Hvor mye skal jeg ta i shaken, på engelsk står det 50gram og på norsk 20-30 gram

Henvisningene på etiketten er generelle. Du skal ta det du har behov for. 90+, som andre p.pulvre, er kun tilskudd til kosten.

Det daglige proteininntaket avhenger bl.a. av alder, helse, vekt og aktivitetsnivå.

En person som ikke trener i det hele tatt, trenger ca. 0,8 gram protein pr. kilo kroppsvekt pr. dag. For en som trener moderat, eller har tungt kroppsarbeid, anbefales 1,5 gram. For toppidrettsutøvere, eller andre som trener tungt med vekter og/eller bedriver mye utholdenhetstrening, varierer behovet fra 2-4 gram pr. kilo daglig.

Ta deg jobben med selv å finne ut hva du trenger. Den lærdommen du da får, er verdt tiden det tar.

ej
    ej er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Hvorfor kommer d ikke svar fra AC/TN på mine 2 innlegg? Kundene har krav på det!

Har også et spørsmål til:

Hvorfor står det kun på websiden, i produktomtalen, at Basic Protein inneholder "høyverdig melkeprotein"?

Hvorfor forteller dere ikke at dette produktet er en blanding av melkeproteinisolat og melkeproteinkonsentrat? Ta gjerne med fordelingen isolat/konsentrat også.
    For dere vil vel ikke "villede kundene og få produktet til å fremstå bedre enn det er"?

Mvh Jan Myhre
    medeier

Medlem crappix sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Støtter ej-shop i denne diskusjonen. Athletic City har etter min mening mange utsagn som de ikke har bevis på, og manglende informasjon om innhold i produktene.

Pyruvate er et av produktene som har irritert meg mest. De selger det med en anbefalt dosering, som ikke har grunnlag i noen vitenskapelige studier. De vitenskapelige studiene som jeg har lest har kommet frem til at for å få en merkbar virkning av pyruvate, bør man få i seg mellom 10 og 20 gram. En boks pyruvate fra AC vil dermed forsvinne på under en uke.

ZMAen de selger har en veldig merkelig bruksanvisning. Tas i sammenheng med trening...? Hvor har de fått det i fra? ZMAen har også mye lavere innhold av sink, magnesium og B-vitaminer enn konkurrerende produkter, men har ikke tilsvarende lavere pris. Anbefalt dosering er lavere enn det som studier har funnet som optimalt.

Av prinsipp handler jeg ikke kosttilskudd av AC lenger, da det er for mange ugler i mosen der.

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Enig med crappix her. Har også prøvd å stille noen kritiske spørsmål på TN forumet, men de har slettet alle postene med en gang.
    Brukte en del av deres produkter, men har også sluttet.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg har av prinsipp, aldri handlet fra AC. Dette er noe jeg kommer til å fortsette med. La inn min siste bestilling hos EJ-shop denne gangen.

AC sin kyniske og uetiske markedsføring har jeg INGENTING til overs for. Patetisk at de må gjøre desperate forsøk på å gjøre konkurrentene til "juksemakere" i ac-news for å kapre kunder. Kanskje hjelper det på naive tullinger. Men dere taper flere kunder enn dere tjener på dette tror nå jeg.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Helt enig med deg, har heller aldri bestilt noe derfra av samme grunn..
    Norkost og EJ-Shop er to butikker jeg liker godt.

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Hvorfor skal det forventes av oss at vi skal sjekke rundt på alle mer eller mindre seriøse og useriøse forum over hele internett for å eventuelt forsvare oss? Det har vi ikke hverken interesse av eller kapasitet til. Ønsker noen å sverte oss må de bare stå på, vi er størst i vårt segment, samt inne i hovedsortimentet til Norges største helsekostkjede, Sunkost, av gode grunner. Noen priskrig er vi heller ikke interesserte i. Er det noen spesifikke spørsmål om våre produkter, kan de stilles direkte til oss enten via mail, telefon eller på vårt eget forum.

Coleman: "AC sin kyniske og uetiske markedsføring har jeg INGENTING til overs for. Patetisk at de må gjøre desperate forsøk på å gjøre konkurrentene til "juksemakere" i ac-news for å kapre kunder. Kanskje hjelper det på naive tullinger. Men dere taper flere kunder enn dere tjener på dette tror nå jeg."

Er vel tydelig hvem som er den ukritiske og naive her...Du ser forøvrig lignende strategi av ej-shop i denne tråden, i tillegg til en direkte beklagelse for villedende markedsføring - som de samtidig forsøker å bagatellisere.

Platon73: "Enig med crappix her. Har også prøvd å stille noen kritiske spørsmål på TN forumet, men de har slettet alle postene med en gang. Brukte en del av deres produkter, men har også sluttet."

Så lenge folk kan holde seg saklig blir ingen innlegg slettet. Kan telle på en hånd de innlegg vi har vært nødt til å slette i løpet av det siste året, så den påstanden får du stå for selv.

crappix: "Athletic City har etter min mening mange utsagn som de ikke har bevis på, og manglende informasjon om innhold i produktene."

Manglende informasjon? Alle innholdsfortegnelser er ihht norsk regelverk - noe som ikke kan sies om en viss produsent (som du tydeligvis er tilhenger av) som nå har beklaget seg for sin useriøse markedsføring. Vi er forøvrig medlem i Bransjerådet for Naturmidler, de eneste i vårt segment, som for det første stiller de høyeste krav på seriøsitet og opplysningsplikt for i det hele tatt å være med, og som i seg selv er en organisasjon som jobber aktivt for å fjerne useriøse aktører fra markedet. Vi er også er inne hos to av Norges største grossister på helsekost, som hver for seg kjører uavhengige tester på produktenes innhold og dokumentasjon. Vi har regelmessige kontrollører fra Mattilsynet som utfører grundig gjennomgang av både merking av produktene, innhold, og hvorvidt vi overholder regelverket (som er et av verdens strengeste).

crappix:"Pyruvate er et av produktene som har irritert meg mest. De selger det med en anbefalt dosering, som ikke har grunnlag i noen vitenskapelige studier. De vitenskapelige studiene som jeg har lest har kommet frem til at for å få en merkbar virkning av pyruvate, bør man få i seg mellom 10 og 20 gram. "

Les følgende dokument: http://www.tech-nutrition.com/assets...r/Pyruvate.doc

Artikkelen er skrevet av Christian Collin Hansen, Dr. Scient. NTNU, institutt for kjemi. Pyruvate brukes i en kombinert formel med en rekke andre ingredienser som har dokumenterte effekter.

"ZMAen de selger har en veldig merkelig bruksanvisning. Tas i sammenheng med trening...? Hvor har de fått det i fra? ZMAen har også mye lavere innhold av sink, magnesium og B-vitaminer enn konkurrerende produkter, men har ikke tilsvarende lavere pris. Anbefalt dosering er lavere enn det som studier har funnet som optimalt."

Jeg anbefaler selv at ZMAgenin skal tas før leggetid for best effekt. At det også skal tas i forbindelse med trening er ingen nødvendighet, og vi kan selvfølgelig droppe det fra etiketten hvis det irriterer deg så voldsomt. Forøvrig er det retningslinjer for hvor høy dosering som er tillatt av sink, magnesium og Vitamin B6 i et slikt produkt - noe vi overholder, men som de DU påstår er så vanvittig seriøse IKKE gjør. Prismessig kan du ikke kjøre en direkte sammenligning med rene ZMA produkter, da vi også har tilsatt Dioscorea til vårt produkt. Når man er så interessert i sverte noen, er det lett å "utelate" slik informasjon (eller rett og slett ha oversett det totalt), ikke sant?

ej: "Hvorfor forteller dere ikke at dette produktet er en blanding av melkeproteinisolat og melkeproteinkonsentrat? Ta gjerne med fordelingen isolat/konsentrat også.
    For dere vil vel ikke "villede kundene og få produktet til å fremstå bedre enn det er"?"

Du vet nå, Hr Myhre, at du direkte rakker ned på produkter dere selv selger? Såvidt jeg vet er det 10-20% konsentrat i dette produktet, men skal sjekke med produktsjef før jeg sier noe skråsikkert.

Memento: "Merker meg blant annet at man argumenterer varmt for en del protein-tilskudd med svært mye kasein, og støtter slike produkt med noen forskningsresultat. Ved nærmere øyesyn gir imidlertid de forsøkene det er referert til liten eller ingen støtte til det salgsleddet hevder."

Da betviler jeg dine etterforskningsevner fordi det er meget godt dokumentert at kasein tilfører aminosyrer over en periode på opptil 5-7 timer, noe som forhindrer nedbrytning av muskelmasse. Myse vil stimulere oppbyggende prosesser bedre, noe som er grunnen til at vi har tilsatt ekstra myseprotein i designerproteinet Protein Isolate.

"Proteinfabrikken er da ikke redd for å gå ut med navn på råvareprodusent."

Nei, de innrømmer at proteinet kommer fra Tine, men det er kanskje litt merkelig at de reklamerer for flere prosent høyere proteininnhold enn det som står på emballasjen for råproteinet fra Tine, eller hva? Ta forresten en kjapp telefon til Tine, og få dem til å fortelle hva råproteinet er beregnet for (hint: det er ikke sportsernæring, men diverse produkter du finner i kiosk og dagligvare). Hva er så ej-shop sin leverandør av råvareprotein, siden vi alle skal være så ærlige her?

ej: "Kan du vennligst dokumentere at:
    -Basic kreatin
    -Basic karbohydrater og
    -Basic protein

har bedre kvalitet enn hhv.:
    -Danlab kreatin
    -Danlab Major Carbs og
    -Nutrisport 90+"

Kan du dokumentere det motsatte? Som sagt er vi ikke interesserte i noen priskrig, vi er ikke Lefdahl eller Elkjøp. Gå på OBS og forlang at de skal selge biffen til samme pris som på Rema, det skulle vel være en grei sak, ikke sant? Jeg ville også vært forsiktig med å tråkke for mye over streken her, Myhre, i et innlegg rett etter at du innrømmer villedende markedsføring hos din egen bedrift. Et forsøk på å dra oppmerksomheten bort fra dette?

Forøvrig kjørte næringsmiddelkontrollen i Trondheim en test av protein fra forskjellige produsenter i fjor. Denne testen er publisert i norske Muscle Media. Resultatene er også offentlig tilgjengelige ved å kontakte næringsmiddelkontrollen. Vi dekket kostnadene ved testen. Si meg noen andre produsenter som i de siste årene har gjort noe lignende.

ej: "M.h.t. produktnavnet kan neppe Mattilsynet i Norge sine retningslinjer ha noe å si. Navnet er vel neppe værre enn f.eks. 100% Whey, som mange bruker. "

Har ikke noe å si? Oj oj oj... Retningslinjene er MEGET utvetydige på akkurat dette. Ditt forsøk på å bagatellisere denne glippen samtidig som du åpenlyst kritiserer oss er en strategi en politiker verdig, men lykke til med å opprettholde driften hvis dette er noe du/dere har tenkt å fortsette med.

ej: "Registrerer forøvrig at TN sitt Protein Isolate 90%, ifølge det som står på web-butikken, inneholder 87% protein i sjokoladesmak.
    I markedsføringen sier man at produktet "inneholder mer enn 90% protein".
    Skal vi følge herr Borg sitt utsagn, kan dette produktet da neppe kalles Protein Isolate, og ihvertfall slettes ikke 90%....."

Dette er for det første tydelig merket på etiketten OG på webshopen, og for det andre - hvis du i det hele tatt har greie på smakssetting av protein, noe som burde forventes av deg - når sjokoladesmak (kakao) tilsettes en råvare vil det måtte utgjøre relativt mye mer av totalvekten enn tilsvarende for jordbær- og vaniljesmak, for å gi tilfredsstillende smak.

Har jeg svart på alt nå? Har noen blitt overbeviste eller skiftet "side"? Neppe. Siden dere er så skråsikre på at vi driver useriøs markedsføring og feilaktig informasjon, meld det inn for media eller Konkurransetilsynet - det vil raskt avsløre hvem som har sitt på det tørre i denne diskusjonen. Å diskutere med noen få enkeltpersoner på internett vil ikke føre noen steder, og er vel noe av det jeg ser på som total sløsing med tid og energi.

Med hilsen

Børge A. Fagerli
    Kundekonsulent
    Athletic City og Tech Nutrition

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg vil forøvrig bemerke at vi slett ikke sier at 90+ protein er et dårlig produkt, for det ser det ikke ut til å være.

Børge A. Fagerli

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    "Så lenge folk kan holde seg saklig blir ingen innlegg slettet. Kan telle på en hånd de innlegg vi har vært nødt til å slette i løpet av det siste året, så den påstanden får du stå for selv."

Dette er en ren og skjær løgn fra din side.
    Jeg har personlig hatt minst 4 poster slettet der.

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Da må det i så fall være andre som har slettet dem, vi er flere moderatorer der. Kan du komme med spesifikke anklager med dokumentasjon i stedet for synsing og løse beskyldninger, så skal jeg forsøke å svare deg.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Forøvrig kjørte næringsmiddelkontrollen i Trondheim en test av protein fra forskjellige produsenter i fjor. Denne testen er publisert i norske Muscle Media. Resultatene er også offentlig tilgjengelige ved å kontakte næringsmiddelkontrollen. Vi dekket kostnadene ved testen. Si meg noen andre produsenter som i de siste årene har gjort noe lignende.
    Det skal også nevnes at MuscleMedia er betalversjonen av AC news.
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................

Ble medlem
    06-2004
    Alder
    39
    Da må det i så fall være andre som har slettet dem, vi er flere moderatorer der. Kan du komme med spesifikke anklager med dokumentasjon i stedet for synsing og løse beskyldninger, så skal jeg forsøke å svare deg.
    Husker spesielt en der jeg diskuterte proteinbarer med deg.
    Dere sa dere forsket på å få fram barer med en viss høy proteinprosent og mente kanskje dette var mulig.
    Jeg kom med flere konkrete eksempler på barer med så høy prosentandel hvorpå posten ble slettet.
    Å kreve dokumentasjon faller på sin egen urimelighet siden beviset er slette av dere.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  3. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening