http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3732065
Gammel artikkel, sikkert noen som har lest den før, men syntes den var litt arti
http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.3732065
Gammel artikkel, sikkert noen som har lest den før, men syntes den var litt arti
www.mthereseo.blogg.no
Proteiner er for store til å passere til distale nyretubuli gjennom glomerulus, så det er fysiologisk og teknisk umulig med mindre man har åpne sår på nyrene eller noe..
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Nå skal jeg være litt kverrulant her!
Journalisten burde blitt pissa på for å i det heletatt lage en slik amøbeoverskrift.
Men det som blir sagt i artikkelen er ikke så på viddene. Det professor (husker ikke hva han het) egentlig sier er jo at overskuddet av protein til slutt ender opp som nitrogen i kroppen og kommer ut via urinen. Litt upresist sagt da det bare er deler av proteinet som ender opp som nitrogen, men fair enough.
Hilsen en jævla besserwisser![]()
Don't train with machines, be one!
Uansett om det blir omgjort til nitrogen eller ikke - det virker som om man kan spise så mye protein man bare orker og kcaloverskuddet går rett gjennom..
www.mthereseo.blogg.no
Det er jo ikke det de snakker om.
Altså ikke hva som skjer på energisiden- Det er begrenset hvor mye protein kroppen klarer å bruke til å bygge muskler.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Sålenge man ikke har noe fordøyelsessykdommer av noe slag, så tar vel kroppen opp +- 95% av energien vi dytter i oss?
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Protein i urin er en måte diagnostisere nyresvikt.
haha, jeg hadde protein og blod i urin på sesjon.. vakke noe å bry seg om sa legen![]()
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."
-Phil Baroni
Fyfader, hva slags lege var det der?:P
www.mthereseo.blogg.no
Da jeg dro til legen med balleverk og blod i urinen, etter en skikkelig trøkk på MMA-trening ble det q-tips i penis(klamydiasjekk), og ultralyd av ballene for kreft.
Ordentlige leger tar slikt ganske seriøst hos halvvoksne mannfolk, spesielt blod mtp testikkelkreft i første omgang.
hehe, hva forsvaret betaler de legene og om de er orentlige aner jeg ikke, ikke var jeg noe halvvoksent mannfolk heller![]()
han konkluderte med at det var en trøkk eller lignende som sto for det, ba meg sjekke opp med min lege etter litt tid. da var alt fint mener jeg å huske, har da pissa hos legen flere ganger etter det så hadde det vært noe hadde jeg nok hørt det
var for opptatt med skuespillet for å slippe militæret at jeg ikke klarte henge meg helt opp i den urinen![]()
"Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."
-Phil Baroni
Jeg syns det er pinglete å late som om man ikke er tjenestedyktig
www.mthereseo.blogg.no
Jeg var en uke i garden i 9ende klasse (ja det var selvfølgelig tilrettelagt) men stort sett var det ikke så "softa" opp
HITFrank; enig
www.mthereseo.blogg.no
Var det ikke nitrogen i urinen de målte?
Saa ved at du tenker "de fleste har godt av det" saa konkluderer du med at alle som later som om de ikke er tjenestedyktig er "pingler"?
Du var en uke i garden i 9endeklassen ja? Hehehe, da er du ihverfall ikke en pingle selv, siden du nesten har avtjent en hel verneplikt som du egentlig ikke hadde i utgangspunktet.
Uansett faar du tenke og tro hva du vil, jeg syntes det bare var utrolig latterlig aa se deg kalle Adda for en pingle med tanke paa at du ikke kjenner karen og helt klart ikke har avtjent noen verneplikt selv.
Naar det er sagt er jeg enig i at det er mange slappe folk kunne trengt en unnskyldning for aa legge inn litt innsats i noe, men 90% av de havner uansett rett tilbake til akkurat de samme late vanene naar de kommer ut. Nettopp fordi de ikke legger innsats i noe de tar initiativ til selv, som er selve noekkelen til aa kunne leve en "aktiv" og givende livsstil.
Jeg har problemer med å se hvordan noen som ikke motsetter seg å bli kuet og misbrukt er tøffe per definisjon...
Forøvrig ødela militæret den intellektuelle livsstilen min. Jeg ble bedervet av en tilværelse som premierte dumskap og foraktet tenking, og nå jeg kom ut hadde jeg ikke lenger evnen til å pugge og lære pensum. På vgs hadde jeg tatt selvmord om jeg fikk dårligere enn 6 på en prøve.. nå kan jeg finne på å ikke lese til eksamen.![]()
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Jepp, alle som har vært i militæret er kjempetøffe![]()
Militæret er et jævla bortkasta år. Burde vært 6 uker rep øvelse og så ferdig. Resten er jo bare hjall hvor man sitter på brakka og klør seg i ræva i ett år.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Skulle gjerne hatt noen gode militærhistorier i ettertid jeg..
Den gjennomsnittlige attenåringen i dag har ekstremt mye nytte av en krevende militærtjeneste. Selvfølgelig får man lite utbytte av å skrelle poteter, men om man er brukandes kan man velge ganske fritt hva man vil gjøre. Det kunne i hvert fall jeg!
Noe av det viktigste jeg lærte i Forsvaret var at kroppen klarer det utroligste, at friluftsliv er chill og for å sitere min egen troppsjef: "Ha stolthet i det du gjør.".
Nå hadde vi uvanlig bra lederskap i min tropp, så uvanlig mange satt nok igjen med noe nyttig, enten de vil innrømme det eller ikke.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Ja, men det virka bare som om mange trodde det var protein i urinen folk snakka om.
Spiser du for mye proteiner? Test your urine.
Samle all døgnurinen din med notert urineringstid, mengde osv. Bland alt og mål opp og ta ut 1 dL som du tar med til fastlegen din. Der får du bestilt analysen "urea i urin". Ta også gjerne med analysen "karbamid i serum".
Alle hadde hatt godt av eit år i millitsen. Eg lærte mykje når eg var inne i hine hårde dager.
'Feo, Fuerte y Formal'