http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1160
Noen som vet mer?![]()
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1160
Noen som vet mer?![]()
RockyRock
mye karbo og lite proteiner er vel konklusjonen
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
--tjeh
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Synes det er positivt at olympiatoppen nå tar denne typen varer inn i varmen , de kan da ikke lenger avvise dette typen varer som unødvendig bullshit , det som dog overrasker meg er at de med 2års jobb sammen med ttoppidretten osv har klart å ta fram helt ordinære varer uten noen som helst fordel over det som allerede er på markedet.
De skal bruke 40mill på å markedsføre dette , det er gull verdt for bransjen.
I forhold til proteinpulver og proteindrikker er det lavt proteininnhold ja. Men til Olympiatoppen å være, som vanligvis kun anbefaler karbohydrater, så er det ikke verst. Dessuten er det vel ikke full enighet om at man kan ta opp så mye protein i kroppen som de fleste av oss her inne inntar i ett måltid eller i løpet av dagen. Og så er jo heller ikke YT rettet mot kroppsbyggere, men mot den gjengse mann og kvinne som trener normalt. Og for en slik person er jo påfyll av en moderat mengde karbohydrater og proteiner rett etter trening passende. Når det gjelder den sportsdrikken er vel forskjellen fra eksisterende produkt at denne er vann og jus og ikke vann+sukker med kunstig smak og farge.
Den gjengse mann og kvinne som trener normalt har neppe noe behov for å innta store mengder sukkerdrikk etter trening.
http://www.dingsekongen.no
Om alternativet er 2 timer uten noe slags næring, evt Cola, mener jeg 235 kcal med 20g prots og 31g karbs rett etter trening ikke er så dumt.
Den er heller ikke så ille, og skal jo fungere som en "under trening"-drikk for å opprettholde væskebalansen i kroppen.
Ingredienser: 66 % vann, 31 % eplejuice*, 2,9 % mandarinjuice*, naturlig aroma, konserveringsmiddel (E202), natriumklorid. * Fra konsentrat.
Næringsinnhold pr 100g:
Energi: 15 kcal
Protein: 0 g
Karbohydrat: 3,8 g
Hvorav sukkerarter: 3,8 g
Fett: 0 g
En banan til sammenligning (pr 100 g):
Energi: 89 kcal
Protein: 1,09 g
Karbohydrat: 22,84 g
Hvorav sukkerarter: 12,23
Fett: 0,33 g
Jeg så de hadde produktene på enten en deli de luca eller en 7eleven jeg var innom.
Da har jeg testet tines svar på gainomax i sjokolade, og restitusjonsdrikken m jordbær og banansmak. Kostet 19,-kroner og smakte helt greit. Førstnevnte var helt grei innholdsmessig, 19gram protein og i overkant av 200kcal. Den andre leste jeg ikke bakpå, men tipper det var rundt 12gr protein i en flaske.
Litt lite protein per krone, og sammenliknet med en Skyr, som metter, er billigere, inneholder færre kcal og over 30gr protein er det ikke tvil om hva jeg velger når jeg trenger et måltid i farta.
Skyr er vel ca 20g, er det ikke?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Jo. 17,92g proteiner i et beger på 160g.![]()
Er ikke 17,92 per 100gr? I tilfellet beklager jeg å ha tatt feil.
DU har rett.
Q SKYR – Godt med god samvittighet
Næringsinnhold:
100 g vare gir ca.:
energi 265 kJ (62 kcal)
protein 11,2 g
karbohydrat 3,9 g
hvorav sukkerarter 3,6 g
fett 0,3 g
hvorav mettede fettsyrer 0,1 g
kostfiber 0,4 g
natrium 0,05 g
kalsium 97 mg (12 %1*)
* av referanseverdien
Er det ikke likegreit å kjøpe en halvliter lett litago å drikke etter trening da?