Er dette bare tull eller er dette med at ZMA kan fremkalle sprø drømmer dokumentert på noen måte?
Jeg har aldri merket noen som helst endring i hvordan, hvor mye og hvor ofte jeg drømmer med ZMA. Jeg tar 4 kapsler av NK sin rett før leggetid.
Er dette bare tull eller er dette med at ZMA kan fremkalle sprø drømmer dokumentert på noen måte?
Jeg har aldri merket noen som helst endring i hvordan, hvor mye og hvor ofte jeg drømmer med ZMA. Jeg tar 4 kapsler av NK sin rett før leggetid.
4 kapsler på en hel dag er ikke så mye.
Prøv 6 før du legger deg da nærmer du deg en fin dose![]()
Jeg merker enorm forskjell på søvnen om jeg tar zma eller ikke
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Merket ingen ting til noe som helst av ZMA.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
Har aldri brukt ZMA, men har brukt mineraltilskudd. Vil ikke det bli noe av tilnærmet samme sak?
Husker jeg sjekket innholdet, forskjellen var at det var mer innhold i mineraltilskuddet jeg bruker enn det er i zma.
Drømme gjør jeg omtrent aldri.
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!
Aldri merket noenting.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Det er nok en god dose broscience inne i bildet her, men jeg merker at jeg får ganske intense drømmer når jeg tar ZMA. Tar vanlig dosering.
Jeg mener, uten å google etter kilder, at jeg har lest noe om vitamin b6 og søvn/drømmer. Den som er interessert i å gå akademisk til verks for å komme til bunns i dette får ta seg av googlingen og runden på Pubmed.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Fixed
B6 Studies and Scientific Research
Studies on B6 – Scientific Research on B6 and Dreams
B6dreams.com is aware of 2 studies involving B6 and dreams:
* “Effects of pyridoxine on dreaming: a preliminary study” – By Ebben M, Lequerica A, Spielman A. (2002)
Abstract:
“The effect of pyridoxine (Vitamin B-6) on dreaming was investigated in a placebo, double-blind study to examine various claims that Vitamin B-6 increases dream vividness or the ability to recall dreams. 12 college students participated in all three treatment conditions, each of which involved ingesting either 100 mg B-6, 250 mg B-6, or a placebo prior to bedtime for a period of five consecutive days. The treatment conditions were completely counterbalanced and a two-day wash-out period occurred between the three five-day treatment blocks. Morning self-reports indicated a significant difference in dream-salience scores (this is a composite score containing measures on vividness, bizarreness, emotionality, and color) between the 250-mg condition and placebo over the first three days of each treatment. The data for dream salience suggests that Vitamin B-6 may act by increasing cortical arousal during periods of rapid eve movement (REM). An hypothesis is presented involving the role of B-6 in the conversion of tryptophan to serotonin. However, this first study needs to be replicated using the same procedures and also demonstrated in a
laboratory before the results can be considered certain.”
Den aller mest sannsynlige årsaken til at folk husker drømmene bedre og får være "sinnsyke" drømmer er fordi de fokuserer sin bevissthet på dette når de tar tilskuddet. Det er et ritual som endrer virkeligheten, uavhengig av om det kjemisk har noen effekt i seg selv.
Det er vel derfor man har placebo...?![]()
Jeg begynte å drømme noe helt sykt etter at jeg flyttet til Bergen. Skikkelig heftig opplegg. En kombinasjon av actionfilmer, thrillere og logisk svikt! Konge
Vil du drømme heftig, så anbefaler jeg å flytte til Bergen.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Eg merker ZMA veldig godt. Natten blir veldig merkelig på ZMA.
'Feo, Fuerte y Formal'
Som en liten digresjon byr jeg på en vits om vitenskap:
At night, a police officer found a drunk man crawling on his hands and knees under a streetlamp. The drunk man said he was looking for his wallet. When the officer asked if he was sure he dropped his wallet here, the man replied he thought he dropped it across the street. "Then why are you looking here?" the officer as...ked. "Because the light is better over here," the drunk man explained.
Dette var jo ikke akkurat en veldig solid studie. Finnes det ikke noen større/nyere? Jeg spør deg i stedet for å rote rundt selv siden du er en racer med disse databasene (og fordi du sannsynligvis har tilgang til mer enn meg siden du fortsatt er en liten studine). :-*
Etter at denne tråden ble bumpet, fant jeg fram mine zma tabs som har stått i skapet et halvt års tid. Økte dosen som noen sa og huff - 2 netter med creepy drømmer. Jeg husker ellers aldri noe, men nå våknet jeg svett og erindrer at det var syke drømmer.
Forrige gang merket jeg ikke noe, men med 3 tabs før natta har jeg kjent det..
Sover som en stein dog, og lenge. Uthvilt også.
Apropos, spiste 30-40 zma på et nachspiel på lørdag. Kan ikke si jeg drømte noe særlig ut over det vanlige.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
La oss si at en person som tok ZMA drømte at den sparket ett familemedlem gjentatte ganger uten annen grunn enn at den føllte den ikke var enebarnet lenger og ikke fikk den samme oppmerksomheten som før. Men samtidig var glad i det familemedlemmet den sparket. Personen føllte at dette ikke var bra når den våknet fra drømmen. Er det noen drømmetydere som vil uttale seg her så kan jeg gi beskjed videre?
Fuck the world! - John Rambo
Hvordan reagerte du på den rimelig voksne dosen med b-vitamin fra ZMAen?
Merket egentlig ikke noe. Datt vel ned i mellom andre ting![]()
Men viktigst av alt: Kvifor?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Jeg har lært at den vanligste forklaringen på å gjøre random ting på nachspiel er: "derfor"![]()
Hei, hva faen skjer. Posten min får ikke oppmerksomhet !! Bor det ikke en psykolog i enkelte her eller er dere helt likegyldige falske mennesker plutselig?!
Det er muligens noe i det du sier Arralou. Tror mange her er redd for og si det de føler evt sitter de inne med noe grusomt vi ikke vil vite...
Hva skjer med ett barn som er nødt til og vokse opp på egen hånd? JO det må lage engne regler og samtidig prøve og kjempe en kamp med seg selv om hva som er rett og galt og hva vil gi "lykke" og "suksess". Men STERKT det er det. Jeg tar av meg hatten og det bør alle andre misunnelige pappagutter og manipulative emo bitchis gjøre også![]()
Jeg merker stor forskjell med zma. Sover dypere og har som regel mer intense drømmer. Av og til har man jo drømmer man nærmest blir sliten av, slike opplever jeg ofte med større doser zma før leggetid.
Personen er bare redd for å ikke bli verdsatt og elsket, det er et grunnleggende menneskelig behov og kan utløse reaksjoner dersom det blir truet.
Reaksjonen her var av det voldelige slaget, noe som kan indikere et litt turbulent temperament, kanskje som følge av hormonverdier utenom det vanlige?
Uansett, personen er nok ikke psykopat, psykopater føler nemlig liten/ingen form for empati og har vel grunnleggende vanskelig for å være glad i andre enn seg selv.
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Ett sted må jo grensen gå, man kan ikke straffe en stakkar for å tenke eller drømme. Men som sagt, hvor vidt noe er rett eller galt, kan jo kun måles opp i mot en regel eller en verdi, ting er bare det de er, selv en atombombe er jo bare en kjemisk reaksjon, dog dersom man har verdier som at menneskeliv, og tja, alt liv egentlig, har en verdi og ikke burde ødelegges, først da er det galt å trykke på knappen på bomben. Ya seeeeeeeee?![]()
Trenger forøvrig ikke å ha noe med hormoner å gjøre, men folk med høye nivåer (av visse hormoner) kan ha en tendens til å ha kortere lunte. Ikke alle, men noen.
Uansett, enten er dette deg det er snakk om, og da vet du selv om du føler empati og kjærlighet for andre. Eller så er det en annen person, og ja, psykopater kan nok være vanskelige å "avsløre". De fremstår jo som regel perfekte utenfra.
Husker en gammel nabo jeg hadde før, han vil jeg beskrive som til dels psykopat, han var en ydmyk, flink, arbeidsom, oppegående og morsom fyr, men bak lukkede dører kunne man til tider høre at det var en djevel bak fasaden. Vanskelig å vite, man har ingen garantier i livet.![]()
Hehe, hvordan kunne du høre at det var en djevel bak fasaden hvis det var bak lukkede dører? Hadde han vinduet oppe?
Din vilje til å missforstå er sterk. Men det er ok. Jeg skal ikke fortelle mer fra denne historien, la oss bare si det sånn at personen over en 10 års tid gjorde mer sinnsyke ting enn jeg noen gang har vært vitne til i resten av livet mitt tilsammen. Og det er mye rart man får med seg om man har øyne og ører åpne.
Hehe, jeg ser plutselig at jeg har gjort merkelige valg av ord ovenfor. Jeg skal komme tilbake til dette etterpå.![]()
Jeg har en nabo som griller utendørs med sine to sønner, spiller ball og skaper god stemning og klemmer og traller.
Om kvelden iblant så må jeg ha musikk på ørene sine han siden han skriker så sinnsykt høyt og mye til dem, samt det smeller i vegger/dører og barna griner noe forferdelig.
RockyRock
Etter noen uker uten ZMA startet jeg på en ny boks i går. Hadde tre ganske klare og virkelighetsnære drømmer hvis man kan kalle de det. Vet ikke om det er ZMA'en skyld men gøy var det.
En av drømmen viser at jeg har vært litt for ofte innom FP og at noen kanskje personer går igjen mer enn andre.
Drømmen starter med at jeg og Guardian står på OSL og skal på FP fest i Bergen. Vi har vært på trening. Guardian har en fotball i hånda så jeg antar at vi har spilt fotball, men jeg har på meg de nye vektløfterskoa mine, så jeg er litt usikker.
Når vi skal sjekke inn på flyet er det MHG som står bak skranken. Guardian står selvfølgelig å legger ut om lemmet sitt og hvor digg han er. Dette tar utrolig lang tid og jeg blir forbannet fordi vi ikke kommer til å rekke festen som jeg har gledet meg til. Jeg ringer å klager til Tuba mens Guardian fortsetter sin selvelsk ved disken. Det ender med at vi må løpe igjennom hele OSL som nå er blitt veldig stor. I det vi skal inn på flyet våkner jeg og er drit svett.
Hahahaha. Tuba, ein venn i nøden.
'Feo, Fuerte y Formal'
Dette er jeg også spent på (til tross for at det ligger et par bilder av meg ute i forumet, når jeg tenker meg om)
Det er snart klart for FP-Swingersfest, jeg mener FP-fest, så da er det bare å komme og se hvordan folk egentlig ser ut. Finnes ikke en jævel på FP med mindre enn 60 cm rundt biceps, mindre enn 200 millioner på bok, 500 sexpartnere i uken og en IQ bortimot firesifret.
Så da har dere mer materiale å drømme om.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Nei jeg har ikke sette noen på forumet i vikerligheten. Men dere så relativt like ut som på de bildene som ligger ute.
MHG: hadde på seg SAS uniform med flyvertinnehatt og skikkelig dollet opp med god kløft. (Guardian maser jo om puppestellet hele tiden)
Du sto bak en disk så jeg fikk ikke innblikk i hvordan beina og stussen var. Men med all den bøyen og marken antar jeg at det i drømmen hadde vært bra.
Guardian stilte i fotballutstyr, snauklipt og med tatoveringer på armene. Du var høyere enn meg, så over 180. Tror ikke jeg har sett ansikte ditt på noen bilder så der var du veldig lik en jeg kjenner som minner meg om deg i måten du skriver på.
Som sagt, mine valg av ord var ikke korrekt beskrivende, jeg har hverken sett fyren kappe hodet av folk eller brenne ambassader.
Det jeg mente var at av alle mennesker jeg har kjent over en periode, er dette den desidert galeste personen jeg har vært vitne til. Over en kontinuerlig tidsperiode, that is.
Eksempelet Rock skriver ovenfor er typisk for denne fyren også. Utover det finner jeg ikke interesse av å lete frem fler eksempler, men til det Arralou spør om, ja jeg var bekymret over dette på den tiden også, jeg skrev faktisk en post om han, her på fp, for over 5 år siden.
Ikke to eller tre heller, forhåpentligvis.![]()