Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Bryst- benk/skrå benk

Kliss nytt medlem T man sin avatar
    Ble medlem
    11-2007
    Alder
    23

Bryst- benk/skrå benk

Jeg har oppigjenom årene trent helt klart mer flat benk enn skrå benk. Men den siste tiden så har eg trent begge deler like mye.
    Så no har eg kommet til det stadige hvor eg syntes at brystet er på en måte stort nokk, asså, De stikker langt nokk ut om dere skjønner! hehe. Så nå vill eg bygge opp mere på toppen av kassen og "kløften". for å få det litt mer kompakt og fyldig.

Så det eg lurer på er jo egentlig om det kan være lurt å bare droppe hele falt benken og bare trene skrå? eller om eg skal bare knuse på med flat OG skrå. Tar flat benk på hele brystet? Slik at det vill jevne seg mere ut etter hvert som jeg trener mere skrå?

Siden det virker som at brystet vokser fortere nede ( rundt nippel høyde) enn oppe..

Og ka anbefaler dere? skrå benk eller skrå med manualer?

på forhånd, Takk!

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Begge deler bror! Skrå benk, skrå manualer, skrå benk i smith. Det er fine måter å lage litt øvre kasse på. Kjør litt flat i tillegg men legg fokuset på skrå. Lykke til vi snakkes.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    23
    Takker for svar man

Medlem Lillian sin avatar
    Ble medlem
    03-2011
    Alder
    46
    Hvis man kjører bryst 2 ganger i uken....... ville det vært en idé å kjørt flatbenk den ene dagen og skråbenk den andre? Tenker bare litt på at alle øvelser tar tid og det er jo begrenset med tid man skal trene av gangen osv..... Kjører selv kun flat benk og har gjort det hele tiden, men vurderer skrå nå......
    Jeg tror så mye, men vet egentlig veldig lite...

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lillian Vis post
    Hvis man kjører bryst 2 ganger i uken....... ville det vært en idé å kjørt flatbenk den ene dagen og skråbenk den andre? Tenker bare litt på at alle øvelser tar tid og det er jo begrenset med tid man skal trene av gangen osv..... Kjører selv kun flat benk og har gjort det hele tiden, men vurderer skrå nå......
    Har ikke så mye peiling på trening for damer. Men når jeg trente 2splitt x2 startet jeg begge øktene med incline og ene dagen etterfulgt av decline andre med en flyes bevegelse.. Det funka bra for meg.

Forøvrig enig med tipset til lean&fin til trådstarter, ha fokus på incline. De fleste har jo kraftigere midtre bryst enn topp, pga mye benk. Vil man ha runde bryst burde man prioritere incline bevegelser. Kan ta en titt på denne artikkelen, Clay karen skriver en del kjekt.
    T NATION | Building a Bodybuilder Chest

Ble medlem
    11-2007
    Alder
    23
    Takk for svar og bra link!

Lignende tråder

1. Trening med benk
    By Avsluttet brukerkonto in forum Trening
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 25-04-06, 20:50