noen som har tips om hvor jeg kan lese litt om bokse trening.. altså for meg selv.. solo.. så får jeg heller kanskje bli med i en klubb siden om jeg syns dette er noe og satse mer på.
noen som har tips om hvor jeg kan lese litt om bokse trening.. altså for meg selv.. solo.. så får jeg heller kanskje bli med i en klubb siden om jeg syns dette er noe og satse mer på.
du får aldri trent reel boksetrening alene.
det er umulig å få trent reaksjon/reflex/timing samt bevegelse alene.
det du får trent er teknikk, kondisjon og spesifik muskelutholdenhet ( på sekk f.eks.)
boksing er en kampkunst og ikke kata du trenger en sparringspartner og en til å holde puter etc.. for å få trent reel boksing..
men det er bra trening å kjøre sekk og teknikker. men du blir ingen bokser av å gå sekk, den henger stille mens en sparringspartner/motstander beveger seg osv..
tren gjerne boksing selv, men det vil bare gjøre det værre for deg hvis etterhvert bestemmer deg for å begynne i en klubb. Det er lettere å lære bort til en som starter med blanke ark, Enn en som har trent hjemme på egenhånd .
(jeg har bakrund som trener, så jeg har erfaring med begge deler)
det er bedre å trene 1-2 år boksing og fortsette hjemme med egentrening etterpå.
så mitt råd er: har du lyst til å bokse, så ta kontakt med en klubb før du "vranglærer" deg selv for mye..
bruk gjerne sekk som kondisjons trening. men kall det ikke boksetrening hvis du ikke har lært de grunnleggende teknikker osv.. først.
lykke til
oppss!! glemte denne:
http://www.trim.no/idretter/boksing1.shtml