+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Gyminnlevering

Admin
    Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002

Gyminnlevering

Heisann
    Har gyminnlevering og har litt problemer med et par spørsmål. Hadde vært fint om noen kunne hjelpet meg litt

-Prøv å finne ut hva som krever lengst tid å trene opp; styrke eller "kondis".

-Hva ville du gjøre dersom du var aktiv håndballspiller og hadde forstuet ankelen?

-Gode håndballspillere har ofte allsidige ferdigheter. Hvilke fysiske og psykiske egenskaper mener du en god håndballspiller bør ha?

Takk på forhånd!

D

Medlem laban har slått av rykte laban sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    30
    Ganske greie spørsmål:

1:Styrke tar mye lengre tid å bygge opp da man både må kombinere kosthold,trening og hvile over lengre tid får å få gode resultater.
    Kondis går mye fortere,ser selvfølgelig bort i fra at du ikke snakker om å trene deg opp til kondisjon slik som bjørn dælie!(Tror forresten ikke det går ann å trene deg opp til en sånn sinnsyk kondisjon som han uansett)

2: Da må du først hvile skadestedet mens du trener alle andre kroppsedeler,når du kan begynne å trene skadestedet igjen må dette gjøres trinnvis.Nøkkelord her er "ta tiden til hjelp" og progressiv trening over flere uker,gjerne månder,kommer ann på skadens omfang

3:En håndballspiller må på lik linje med andre ha en sterk psyke->som vil føre til at vedkommende har mere tro på seg selv(selvtillit)og vil derfor spille bedre på banen.Når det gjelder det fysiske så er håndball en kontakt sport og da er det rå fysisk styrke som gjelder kombinert med god kondisjon som og er veldig viktig i håndball.Den optimale håndballspiller er rundt 90-100kg med rå muskelstyrke og god kondis.Generelt så er jo håndballspillere oppe i eliten ikke akkurat utrente!

Håper dette var til hjelp,husk jeg er ingen ekspert men har nå mine meninger om det meste!På godt og vondt!
    Folk som tessa osv kan nok komme med mye mere grundige uttaleser her men jeg tror dette er et ok svar!
    Mvh laban

Admin
    Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon er et navn kjent av alle Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Mange takk! Kommer til å bruke en del av det i innleveringen. Kom fram til det samme på oppgave 1, begrunnet det med maks 2 kg muskler per år osv..

Nok en gang hjertelig takk

Medlem laban har slått av rykte laban sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    30
    Det som er viktig å huske på her er at man egentlig kan skrive en bok om hver av disse spørsmåla,men det viktigste er å trekke ut det som betyr no!
    Mvh laban

Medlem Mowgli har en flott utstråling
    Ble medlem
    03-2002
    Et viktig poeng du i denne sammenhengen kan ta med er at styrke tar lengre tid å bygge opp, men "holder seg" samtidig mye lengre enn kondis trening. (Altså "utjevningskurven" dersom du tar en pause i treningen).

uc
    uc er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem uc is on a distinguished road
    Ble medlem
    06-2003
    Vet ikke om du leste spørsmålet på nr2 laban. Du anbefaler en som har FORSTUET ankelen følgende: "Da må du først hvile skadestedet mens du trener alle andre kroppsedeler,når du kan begynne å trene skadestedet igjen må dette gjøres trinnvis.Nøkkelord her er "ta tiden til hjelp" og progressiv trening over flere uker,gjerne månder,kommer ann på skadens omfang"

En forstuet ankel er enkelt å greit en forstuet ankel. Det er ikke slik at noen forstuede ankler er mer forstua enn den andre (relativt). At det tar måneder har ikke rot i virkeligheten. Ukes tid burde være nok restitusjon.

På 3ern: Synes det blir dumt på ei gyminnlevering å trekke fram at ved x kg så er man en optimal spiller. For det første så er dette både en "manne" og "kvinneidrett" som setter sine begrensninger til sistnevnte. Og så videre så vil en på 80kg eksplosiv muskelkraft enkelt løpe ifra en på 100. Skal man komme seg forbi er det en fordel å være kjapp i bevegelsene - og det setter og selfølgelig sine hindringer i veien for store klosser på 100kg. Ser man på verdens beste spillere idag, så ser man generelt sett hurtige 80kg folk (med unntak til bakspillerne, som vanligvis fungerer som BAKSPILLERE, og ikke i samme grad utfodrer forsvaret på samme måte som de andre).
    1 sjokolade i munnen er noen timer i magen og for resten av livet rundt magen

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    jeg fikk igjenn en slik gym innlevering for noen dager siden, det ble 5+
    You are hotter than 92% of men on this site!

Admin
    Ble medlem
    11-2002
    Jeg fikk 5-.. fikk 5 i standpunkt så jeg er fornøyd.

Silver Member Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani er et navn kjent av alle Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    fikk 5 på vitnemålet jeg også, det er det faktisk ikke mange som får tildelt av den læreren jeg har hatt nå :8) han er STRENG ! det ble delt ut flere 3'ere enn 4'ere, og enda flere 2'ere enn 3'ere
    You are hotter than 92% of men on this site!

Platinum Member Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman elefantastiskuber Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    fikk 5 jeg også, men jeg har smiska endel, samt at jeg har kjent gymlærern lenge :P
    fikk 5/6 på den siste gymprøven

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine

SEO by vBSEO ©2010, Crawlability, Inc.