+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Hurtighet

Kliss nytt medlem pauli007 is on a distinguished road
    Ble medlem
    10-2002

Hurtighet

Jeg har lest at for å trene opp hurtighet er knebøy en bra øvelse.
    I en artikkel sto det at for å bli raskere skulle du trene knebøy i høy frekvens med 30 % av 1rpm, stemmer dette??
    Det sto også at hvis man trente knebøy med for tunge vekter så ble man tregere. Det bler anbefalt å hoppe (knebøy med hopp).
    Noen som har kjennskap til dette?
    Setter pris på alle innlegg..

Mhv

Pauli

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    personelig er jeg ikke fan av knebøy med hopp. Hørt om mye stygge belastningskader pga. det.

jeg ville lagt meg på 60-65% av en rep max, kjørt 8 serier med 3 repistisjoner , pass på at det ikke blir så tungt i avsluttningsfasen av løftet , du skal greie å ha akselerasjon igjenom hele løftet.
    Korte pauser i mellom seriene 1minutt er passe. Hvis du etter 6 serien synes du begynner å miste akselerasjonen ta av litt belastning før du kjører resten av seriene.
    Dette er måten det gjøres av toppidrettsutøvere i forskjellige idretter
    (sprint,boksing, høydehoppere osv..)

Kliss nytt medlem pauli007 is on a distinguished road
    Ble medlem
    10-2002
    Men er det bra å kjøre knepress med sikring, altså med stativ på begge sider hvis du fatter hva jeg mener..

Superior newbie boXer is a jewel in the rough boXer is a jewel in the rough boXer sin avatar
    Ble medlem
    02-2002
    knepress? er en øvelse jeg ikke kjenner.
    ere det benpress du mener er den litt skummelt å kjøre for eksplosiv trening , er fort gjort og "overknekke" knærne , fri knebøy og vendinger er å anbefale for ekslposiv trening

oya
    oya er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem oya is on a distinguished road
    Ble medlem
    07-2002
    Skal man bli rask, må man springe mye å...Dessuten hjelper spenst på en del...
    Knebøy (dype) 155 KG
    Markløft 130 KG
    Benkpress 95 KG
    Vekt: 74 KG
    Høyde 181 CM

Kliss nytt medlem Kjetil is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2002

hurtighet

Jeg trener opp min hurtighet ved å benytte et stående leg-curl hvor du står oppreist og trekker benet bakover fra å være bøyd i kneleddet og foran deg til strakt ben bak deg..
    Ved å strekke benet hurtig ut og føre det sakte tilbake til utgangstillingen vil dette øke hurtighet og styrke som du får nytte av hvis du skal springe hurtig..
    En annen mulighet er å springe i en strikk.. at du får en til å holde deg igjen..

Kliss nytt medlem Cecilie is on a distinguished road
    Ble medlem
    12-2002
    For å trene hurtighet er det lurt å trene alle musklene i beina, da de trengs for å løpe. Tren både legger, lår (framside og bakside). Leg curl (liggende eller stående) er spesielt bra for hurtighet. Knebøy er også en bra øvelse, men kanskje mest for spenst (som igjen er bra for hurtighet...). Men pass på å gjøre det riktig, det er veldig lett å pådra seg skader med knebøy hvis de blir utført feil!

Ellers er det bare å løpe, løpe, løpe ;-)
    www.bbhoop.net

Kliss nytt medlem Halvorsen is on a distinguished road
    Ble medlem
    11-2002
    Det viktigste du trenger for å bli rask til å løpe er ekplosiv styrke, og vanvittig god spenst. Her kommer knebøy godt med, bare husk på å slippe opp på styrketreningen før du skal konkurrere eller lignende. Musklaturen blir "tung" av å trene mye med vekter, og da går det tregt. Hørtes kanskje litt meningsløst ut og trene knebøy da, men de ekstra musklene gjør stor forskjell når du begynner å slippe opp.

Kliss nytt medlem Mr.T is on a distinguished road
    Ble medlem
    02-2003
    Hopp mye hoppetau, og ta knebøy med hopp...........

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Hurtighet..pleas hjelp
    By pdalge in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 18-09-04, 21:26
  2. Spurting
    By NoName in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 9
    Nyeste innlegg: 22-03-03, 16:29
  3. Styrke og hurtighet
    By Tori in forum Trening